2026-08-21, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
Det du skriver nu får mig faktiskt att tänka på en sak. Du säger att man är den man är och att vissa saker helt enkelt inte går att lära sig tycka om. Och till viss del håller jag med - man kan inte göra om hela sin personlighet eller tvinga sig att älska sådant man genuint avskyr.

Men jag är inte säker på att det är det du beskriver.
För...du har ju själv berättat att du har haft intressen, varit social, varit nyfiken, kunnat prata med människor och kunnat känna starkt för andra. Sedan har mer och mer av den glädjen försvunnit. Det är något annat än att du från början bara är en person som inte gillar människor eller livet.

Och! Du skrev precis att min kommentar gjorde dig genuint glad. Det tycker jag är ganska betydelsefullt. Det betyder åtminstone att den delen av dig inte är helt borta. Något nådde fram.

Därför tycker jag också att ”lära sig tycka om bajs”-liknelsen blir lite orättvis mot dig själv. Den utgår från att livet, människor och relationer är bajs för dig och alltid har varit det. Men mycket av det du beskriver låter snarare som att sådant som tidigare kunde ge något har slutat göra det efter många år av depression och besvikelser.

Jag tror också att du lägger ett väldigt tungt ansvar på dig själv när du säger att ”bara jag kan lösa det här”. Ingen annan kan leva ditt liv åt dig, det stämmer. Men det betyder inte att du måste kunna förstå eller förändra allt ensam. Vi människor är ganska dåliga på att se våra egna system utifrån när vi har levt inuti dem i tio år.

Och jag vill skilja på dessa två två meningar: ”Jag vet inte hur jag ska förändra det här” och ”det går inte att förändra”. Den första tror jag helt på. Den andra tror jag inte att du kan veta ännu.

Vi kan ta en grej som ett exempel. Jag tänker för mycket hela tiden. Jag skulle aldrig kunna överleva en relation med en tjej som haft en relation med någon annan tidigare. Det är något jag inte kan styra över vad jag tror. Det är lixom den största faktorn i hela att det är kört för mig att hitta en livskamrat. Jag sätter så mycket vikt i saker. Det är helt orimligt att ha det som ett krav. Men vad kan jag göra när jag inte kan älska någon med historik?

Alla vet att det är helt orimligt och att det måste ändras på innan man kan bilda en relation. Det betyder alltså med det kravet så är det done, klart, slut, över. Och när jag vet att jag ej kan ändra på det så har personerna redan besvarat min riktiga fråga. Jag blir genuint ledsen att jag är så envis i allt.

Jag är socially awkward med. Det känns som man blir knivhuggen så fort någon kysser varann i allmänhet. Sex visas på TV då tar jag upp mobilen och stänger av öronen. Jag är rädd.

Varför är just jag såhär. Jag har för övrigt väldigt lite krav på en partner och ser många tjejer utseende mässigt som potentiella partners. Det är inget fel på majoriteten av tjejer. Men jag måste vara så jävla stubborn.
Citera
2026-08-21, 00:55
Medlem
Citat:
Det du skriver nu får mig faktiskt att tänka på en sak. Du säger att man är den man är och att vissa saker helt enkelt inte går att lära sig tycka om. Och till viss del håller jag med - man kan inte göra om hela sin personlighet eller tvinga sig att älska sådant man genuint avskyr.

För...du har ju själv berättat att du har haft intressen, varit social, varit nyfiken, kunnat prata med människor och kunnat känna starkt för andra. Sedan har mer och mer av den glädjen försvunnit. Det är något annat än att du från början bara är en person som inte gillar människor eller livet.

Och! Du skrev precis att min kommentar gjorde dig genuint glad. Det tycker jag är ganska betydelsefullt. Det betyder åtminstone att den delen av dig inte är helt borta. Något nådde fram.

Därför tycker jag också att ”lära sig tycka om bajs”-liknelsen blir lite orättvis mot dig själv. Den utgår från att livet, människor och relationer är bajs för dig och alltid har varit det. Men mycket av det du beskriver låter snarare som att sådant som tidigare kunde ge något har slutat göra det efter många år av depression och besvikelser.

Jag tror också att du lägger ett väldigt tungt ansvar på dig själv när du säger att ”bara jag kan lösa det här”. Ingen annan kan leva ditt liv åt dig, det stämmer. Men det betyder inte att du måste kunna förstå eller förändra allt ensam. Vi människor är ganska dåliga på att se våra egna system utifrån när vi har levt inuti dem i tio år.

Och jag vill skilja på dessa två två meningar: ”Jag vet inte hur jag ska förändra det här” och ”det går inte att förändra”. Den första tror jag helt på. Den andra tror jag inte att du kan veta ännu.

Jag har varit i incel spiralen. Har aldrig hatat kvinnor alls. Men jag trodde att jag var för ful och äcklig. Men jag förstår idag att jag kanske inte är den vackraste men långt från den fulaste. Jag är tillräcklig utseende mässigt för att bli omtyckt hoppas jag. Men vad spelar mitt utseende för roll när jag inte är kapabel att hålla en konversation, att jag bryr mig om folks tidigare förhållanden, att jag är rädd för ändringar. Hade jag haft noll krav hade jag säkert kunnat hitta någon, kanske inte på dejtingappar för där når jag ej måttet för utseende.
Citera
2026-08-21, 01:01
Medlem
Citat:

Jag kretsar mitt liv åt att förebygga. Ska vi utomlands säger jag till att vad som en händer så kan jag lösa alla situationer som uppstår. Blir någon törstig har jag alltid en extra dricka med mig. Jag är alltid redo och vaksam för vad som händer. Därför hatar jag att vara sårbar. Jag skulle nog inte våga vara naken framför någon. Jag vågar knappt ens ha shorts på mig eller bar överkropp.
Citera
2026-08-21, 02:01
Medlem
Citat:

Jag kan inte heller ljuga för folk. Jag vill inte ha barn till exempel. Och där försvinner majoriteten av alla potentiella partners. Jag har bara träffat en tjej i mitt liv som ej velat ha barn.
Citera
2026-08-21, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinnyPotsandPans
Asså det är inte som om man har matchat på tinder och tror att man är ett par. Jag har snackat med deras föräldrar en kort stund, deras vänner visste vem jag var. Har sett båda naken, har snackat med dom varje dag under den perioden man längtade att träffa varann. Den ena blev full efter flygresan och valde att gå till klubben timmar innan vi skulle ses. Den andra vakna upp en dag och berättade att hon hade knullat en kille.
Låter som konstiga kvinnor. Ingen miss där, du får se det från den ljusa sidan.
Kvinnor vet att de kan få ligga lätt och behandlar män därefter så viktigt att hitta bra kvinnor och visa hård ryggrad.
Citera
2026-08-21, 06:49
Medlem
Citat:
Jag jobbar i fabrik, jag är 23 år gammal. Jag har inga vänner. Mitt jobb är väldigt fysiskt så det är min träning. Framtidsplaner vet jag ej överhuvudtaget.

Du är alltså 23 år. Med 8 års mellanrum mellan dina relationer hamnar vi på 15 år gammal.

Som 15 år är du ett barn, och har hjärna som ett barn och lever i ett barns värld, likaså tjejerna i fråga. Att prata om seriösa relationer och otrogenhet vid den åldern är, såklart, bara nonsense.

Det här att ha nära kontakt, umgås med föräldrar, veta allt om varandras liv osv. låter som helt normal vänskap. Resa (flyg i det här fallet) för att hälsa på en vän heller inga konstigheter alls.

Du har, från sociala normers och hur människor generellt fungerar, total missförstått situationen.

Citat:
Jag kan inte heller ljuga för folk. Jag vill inte ha barn till exempel. Och där försvinner majoriteten av alla potentiella partners. Jag har bara träffat en tjej i mitt liv som ej velat ha barn.

Tror problemet här då är att du inte träffat tillräckligt med tjejer. Finns gott om kvinnor som inte vill ha barn.

Jag funderar också på det här "vill inte ha någon med historik". Ok? Du har ju själv "historik" så hur tänker du där?
Citera
2026-08-21, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asworinsbora
Du är alltså 23 år. Med 8 års mellanrum mellan dina relationer hamnar vi på 15 år gammal.

Som 15 år är du ett barn, och har hjärna som ett barn och lever i ett barns värld, likaså tjejerna i fråga. Att prata om seriösa relationer och otrogenhet vid den åldern är, såklart, bara nonsense.

Det här att ha nära kontakt, umgås med föräldrar, veta allt om varandras liv osv. låter som helt normal vänskap. Resa (flyg i det här fallet) för att hälsa på en vän heller inga konstigheter alls.

Du har, från sociala normers och hur människor generellt fungerar, total missförstått situationen.

Tror problemet här då är att du inte träffat tillräckligt med tjejer. Finns gott om kvinnor som inte vill ha barn.

Jag funderar också på det här "vill inte ha någon med historik". Ok? Du har ju själv "historik" så hur tänker du där?

Jag har ju inte historik. Har aldrig haft sex eller varit i en relation.

Dessutom har jag ej missförstått någon situation. Hon köpte alltså en biljett för att träffa mig. Hon har tagit nakenbilder, introducerat mig till hennes familj och vänner. Pratats vid varje dag. Hon sa att hon hade känslor för mig. Vi hade planerat en helg tillsammans. Det är inget missförstånd i hela detta.
Citera
2026-08-21, 10:11
Medlem
Citat:
Jag har ju inte historik. Har aldrig haft sex eller varit i en relation.

Så du är nu på spåret att du inte haft någon relation med de två damerna i fråga.

Och då har heller ingen otrohet ägt rum, perfekt att du kommit till den insikten

Men jo, det du beskriver är inget förhållande så du har helt klart misstolkat tillvaron. Inga konstigheter, det händer oss alla.
Citera
2026-08-21, 15:49
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ja självklart. Men det är mer att jag känner ingen vinning i att försöka längre. Fuck dom tjejerna. Men framtiden? Ja det finns inget där för mig. Jag har försökt klart och tappat det jag har varit innan.

Det var ironi så klart. Du måste lista ut varför du är så oskön, sätter dig själv i första rummet och myser med din offerkofta. Otrohet behöver man inte acceptera men grundproblemet här verkar ju vara att du inte fixar relationer.
Citera
2026-08-21, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Det var ironi så klart. Du måste lista ut varför du är så oskön, sätter dig själv i första rummet och myser med din offerkofta. Otrohet behöver man inte acceptera men grundproblemet här verkar ju vara att du inte fixar relationer.

Va? Så jag sätter på mig offerkoftan för att jag inte accepterar otrohet?
Citera
2026-08-21, 16:16
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Kortfattat så har jag haft pågående relation där vi lärt känna varann på internet, pratat i telefon + facetime. Det har varit ett moment där både har känt att man har hittat den rätta i livet. Men när första dejten är bokad samt den ena tjejen har flygit hit (inrikes) så hade jag tydligen fel. Båda tjejer 8 år i mellan var otrogen dagen eller dagen innan vi skulle träffas.

Om ni aldrig har träffats fysiskt så är ni väl knappast ett par, och ännu mindre exlusiva?

Jag tror att du har lurat dig själv att en flörtig onlinepersona skulle vara din flickvän.
Citera
2026-08-21, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Om ni aldrig har träffats fysiskt så är ni väl knappast ett par, och ännu mindre exlusiva?

Jag tror att du har lurat dig själv att en flörtig onlinepersona skulle vara din flickvän.

Där har du fel. Och nej vi är inget par. Men att till och med erkänna att hon var otrogen o gjort fel är väl inte heller något viktigt för er?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in