2026-08-07, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Nej, självklart, alla bolag kommer självdö. Klart MånsPetter behövde sälja gåvan från pappan och lägenheten i Sthlm. Pengarna börjar ta slut. Han blir ett lätt byte om Läckberg ilsknar till
Har ingen aning om hur min teori om svullna ögonlock hänger ihop med något ovan?

Men iaf. Varför skriver du alltid som att du har någon som helst insikt? Är det affirmation du sysslar med?
Hur vet DU att ALLA bolag kommer självdö? Hur vet DU något om de skattetekniska skäl som låg till grund för "gåvan" från pappan?
Hur vet DU att pengarna börjar ta slut?
Hur vet DU att han är ett lätt "byte" för Läckberg?

Sättet hennes röst darrade på rättegången och hur rädd hon var när MZ kom hem, och hon befann sig i hans hus, skvallrar om raka motsatsen. Och NEJ - det var inte för att MZ utgjorde något hot. Rädslan kom från dåligt samvete.
Hon är inte tuff någonstans.
Citera
2026-08-07, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Oj, hela världen har gått ihop i en jättestor konspiration mot MånsPetter! Han har alltså skrivit på ett avtal om att inte uttala sig innan hans bok är släppt och det är anledningen till tystnaden? Ciara förhalar skilsmässan för att hindra boksläppet? Familjen Bonnier angriper familjen Zelmerlöw genom ointressanta artiklar? Landets media har enats om att ge mer ris än ros till MånsPetter?

Fortsätt du att fundera medan vi andra håller oss kvar i verkligheten och ser vad missbruk och narcissism kan orsaka.
Jösses, vad du svamlar!
Jag får hädanefter svara i punktform för att rädda min egen hälsa & mitt förstånd.

• Nej, var har du fått det ifrån? Jag tror inte att någon, eller några, konspirerar mot MZ. Och definitivt inte hela världen.

• Ja, jag tror att han skrivit på ett exklusivt avtal och i och med det kan han inte uttala sig innan varken skilsmässa eller bok är klara, nej.

• Ja, CJ förhalar skilsmässan, dels för att se till att få underhåll, men också för att hon vet att när hennes exmakes bok kommer ut så blir allt så mycket svårare för henne. Hon kommer ev förlora en stor del av sin svenska fanbase vilket i mångt och mycket försörjt henne hitintills.

• Nej, varför skulle de angripa hela familjen Zelmerlöw för? Låter helkonstigt.
Det är väl snarare så att jag lutar åt att de har ett bokkontrakt med MZ som de försöker hålla liv i.
Det kanske har gått dig förbi att många uppfattade DNs dj-film som ett försvar för MZ? Eller att Expressen var enda media på plats under rättegången? Eller att de plötsligt bestämde sig för att "outa" en viss kravlista?
"All reklam är bra reklam" kan fortfarande vara devisen som viss gammelmedia lever efter.

• Landets media har inte enats om någonting. Det är bara vad fakta och historien visar på.
Senast redigerad av Lazydell 2026-08-07 kl. 23:55.
Citera
2026-08-08, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Har ingen aning om hur min teori om svullna ögonlock hänger ihop med något ovan?

Men iaf. Varför skriver du alltid som att du har någon som helst insikt? Är det affirmation du sysslar med?
Hur vet DU att ALLA bolag kommer självdö? Hur vet DU något om de skattetekniska skäl som låg till grund för "gåvan" från pappan?

Sättet hennes röst darrade på rättegången och hur rädd hon var när MZ kom hem, och hon befann sig i hans hus, skvallrar om raka motsatsen. Och NEJ - det var inte för att MZ utgjorde något hot. Rädslan kom från dåligt samvete.

Jag håller helt med dig här gällande Läckberg. De som faktiskt har lyssnat på förhandlingarna hörde ju direkt hur mycket rösten darrade på henne när hon tvingades vittna under ed.

Att försöka spela tuff på sociala medier är en sak, men den där kaxiga mediefasaden krackelerade fullständigt när verkligheten hann ikapp i rättssalen.

Sedan vet jag inte varför just hon överhuvudtaget skulle vittna med tanke på hennes minst sagt selektiva minne. Hon kunde ju inte ens komma ihåg när i tiden hon faktiskt besökte Ciara i Staffanstorp, utan ville överlåta det till rätten att reda ut, men de lät henne inte komma undan så enkelt.

Angående minnet så var det ju dock fantastiskt hur hon plötsligt kunde påstå sig komma ihåg exakt vad som sades i detalj tre år tidigare. Den sortens bekväma minnesluckor slår alltid tillbaka stenhårt mot ens egen trovärdighet. Det blev väldigt tydligt att hon inte är så tuff i verkligheten som hon vill verka när hon tvingas stå till svars under ed.

Kanske Rikskrim08 har något att säga om detta med tanke på att hen verkar extremt insatt i allt som gäller Läckberg.
Senast redigerad av subtleoak 2026-08-08 kl. 00:55.
Citera
2026-08-08, 06:05
Medlem
Citat:
Jösses, vad du svamlar!
Jag får hädanefter svara i punktform för att rädda min egen hälsa & mitt förstånd.

• Nej, var har du fått det ifrån? Jag tror inte att någon, eller några, konspirerar mot MZ. Och definitivt inte hela världen.

• Ja, jag tror att han skrivit på ett exklusivt avtal och i och med det kan han inte uttala sig innan varken skilsmässa eller bok är klara, nej.

• Ja, CJ förhalar skilsmässan, dels för att se till att få underhåll, men också för att hon vet att när hennes exmakes bok kommer ut så blir allt så mycket svårare för henne. Hon kommer ev förlora en stor del av sin svenska fanbase vilket i mångt och mycket försörjt henne hitintills.

Det är väl snarare så att jag lutar åt att de har ett bokkontrakt med MZ som de försöker hålla liv i.
Det kanske har gått dig förbi att många uppfattade DNs dj-film som ett försvar för MZ? Eller att Expressen var enda media på plats under rättegången? Eller att de plötsligt bestämde sig för att "outa" en viss kravlista?
"All reklam är bra reklam" kan fortfarande vara devisen som viss gammelmedia lever efter.

• Landets media har inte enats om någonting. Det är bara vad fakta och historien visar på.
Vad bra att du är rädd om din hälsa och ditt förstånd. Jag ska försöka bistå:

• Hur vet du att MånsPetter har ett bokkontrakt med Bonnier? Expressens ”negativa” skriverier är alltså inte faktabaserade utan reklam för MånsPetters kommande bok?

• Handlar inte tvisten om i vilket land skilsmässan ska regleras? Då är det väl inte en part som förhalar, om MånsPetter har bråttom så är det väl bara att acceptera att det sker i England? Det är väl självklart att familjen ska få underhåll?

• Hur vet du att Expressen var enda media på plats under rättegången?

• Här får du en länk till SR:s program som ”outade” kravlistan, det var inte Expressen som gjorde det. https://www.sverigesradio.se/avsnitt/hemliga-pr-maskineriet-bakom-mans-zelmerlows-bekannelseintervju
Det är strategiskt att försöka få diskussionen att handla om hur listan blev offentlig istället för kraven i sig. Den mest omfattande kravlistan som DN (inte Expressen) stött på.
Citera
2026-08-08, 06:14
Medlem
Citat:

Hur vet du hur rädd hon var när MånsPetter kom hem för att hämta barnen? Anledningen till att Ciara inte ville vara ensam vid det tillfället var väl för att hon var rädd. Så rimligtvis var alla inställda på att det kunde bli en konfrontation. Då är nog rädsla en ganska normal reaktion.
Citera
2026-08-08, 22:42
Medlem
Citat:
Vad bra att du är rädd om din hälsa och ditt förstånd. Jag ska försöka bistå:

• Hur vet du att MånsPetter har ett bokkontrakt med Bonnier? Expressens ”negativa” skriverier är alltså inte faktabaserade utan reklam för MånsPetters kommande bok?

• Handlar inte tvisten om i vilket land skilsmässan ska regleras? Då är det väl inte en part som förhalar, om MånsPetter har bråttom så är det väl bara att acceptera att det sker i England? Det är väl självklart att familjen ska få underhåll?

• Hur vet du att Expressen var enda media på plats under rättegången?

• Här får du en länk till SR:s program som ”outade” kravlistan, det var inte Expressen som gjorde det. https://www.sverigesradio.se/avsnitt/hemliga-pr-maskineriet-bakom-mans-zelmerlows-bekannelseintervju
Det är strategiskt att försöka få diskussionen att handla om hur listan blev offentlig istället för kraven i sig. Den mest omfattande kravlistan som DN (inte Expressen) stött på.
• Det vet jag inte, utan jag försöker koppla samman trådarna som sagt. Jag har inte uppfattat några negativa skriverier från Expressen övht så det kan jag inte uttala mig om. Har mest konstaterat att nyheten om en bok i vardande kom från dem.

• Jo, det är just det tvisten handlar om.
Varför frågar du ens detta? Du vet mycket väl att hon skrivit under ett avtal som säger att en ev skilsmässa skall hanteras i en svensk domstol. Varför, i hela världen, han skulle gå med på något annat?
Självklart ska barnen få underhåll.
Du skriver dock "familjen" vilket indikerar även CJ. Skulle vilja säga att hon fått mer underhåll än vad som någonsin varit berättigat.

• Det vet jag inte. Men om det fanns andra media på plats så rapporterade dem inte annat än i andra hand.

• Vad ska jag med kravlistan till? Tror du på allvar att jag aldrig hört/läst detta? Jag vet mycket väl att den var ställd till DN. Varför blandar du in Expressen hela tiden? För att förvilla?
Citera
2026-08-08, 23:02
Medlem
Citat:
Hur vet du hur rädd hon var när MånsPetter kom hem för att hämta barnen? Anledningen till att Ciara inte ville vara ensam vid det tillfället var väl för att hon var rädd. Så rimligtvis var alla inställda på att det kunde bli en konfrontation. Då är nog rädsla en ganska normal reaktion.
Om du med "hon" syftar på CL så vet jag det eftersom hon i ett inlägg på instagram beskrev detta. Ett Inlägg som för övrigt också räknas som förtal och borde anmälas tusen gånger om. Ja, det sägs att CJ var rädd - aldrig förr och aldrig senare - bara den gången CL var med.
Citera
2026-08-09, 05:35
Medlem
Citat:
Om du med "hon" syftar på CL så vet jag det eftersom hon i ett inlägg på instagram beskrev detta. Ett Inlägg som för övrigt också räknas som förtal och borde anmälas tusen gånger om. Ja, det sägs att CJ var rädd - aldrig förr och aldrig senare - bara den gången CL var med.
Enligt dig har exakt allt Ciara och alla andra skrivit om MånsPetter varit förtal. Du har uppenbarligen satt din golden boy på en väldigt hög piedestal. Han kommer att få göra nya snyftreportage i GP om fler lik i garderoben, det vet du också.
Citera
2026-08-09, 05:56
Medlem
Citat:
• Det vet jag inte, utan jag försöker koppla samman trådarna som sagt. Jag har inte uppfattat några negativa skriverier från Expressen övht så det kan jag inte uttala mig om. Har mest konstaterat att nyheten om en bok i vardande kom från dem.

• Jo, det är just det tvisten handlar om.
Varför frågar du ens detta? Du vet mycket väl att hon skrivit under ett avtal som säger att en ev skilsmässa skall hanteras i en svensk domstol. Varför, i hela världen, han skulle gå med på något annat?
Självklart ska barnen få underhåll.
Du skriver dock "familjen" vilket indikerar även CJ. Skulle vilja säga att hon fått mer underhåll än vad som någonsin varit berättigat.

• Det vet jag inte. Men om det fanns andra media på plats så rapporterade dem inte annat än i andra hand.

• Vad ska jag med kravlistan till? Tror du på allvar att jag aldrig hört/läst detta? Jag vet mycket väl att den var ställd till DN. Varför blandar du in Expressen hela tiden? För att förvilla?

•Det var du som lanserade en konspirationsteori om att Bonnierägda DN, Expressen och något bokförlag publicerar negativa nyheter om MånsPetter som reklam för hans kommande skilsmässobok och att han är bunden av något avtal som förbjuder honom att försvara sig. Men jag ser att du försöker backa ur det nu.

Citat:
Det var hans kravlista, ja. Sedan är det naturligtvis upp till DN/GP om man kan acceptera den eller inte. Ingen har väl sagt att han förväntade sig att de skulle göra det?

Han håller nog inte med dig, då många recensenter och gammelmedia givit honom mer ris än ros under årens lopp, vilket även han själv konstaterat.

Vem är tarvlig och vem skjuter på budbäraren? Jag hänger inte riktigt med i vad du syftar på?

Det jag väntar på är snarare att få klarhet i hur saker hänger samman.
Som varför Bonnierägda DN hänger ut en artist/avtalsförslag och påstår att de aldrig sett något liknande? Det har de definitivt. Varför samma media gör en "kommentar" av att han står på scen på sitt eget café utan att nämna det sammanhanget? Det är undermålig journalistik.

Varför Bonnierägda Expressen kan rapportera om alla detaljer från tingsrättegången innan alla andra? Och varför samma Expressen kunde berätta om att han ska skriva en bok, bla om retreatet i Dalarna och andra - i sammanhanget - ointressanta saker.

Varför boksläppet, som skulle skett i februari, inte blev av? Och vilket var förlaget?
Varför har MZ inte yppat ett enda ljud om turerna kring hans privatliv sedan 26 mars 2025? Det kan visserligen te sig gentlemannamässigt att inte säga något när det involverar sina barns mamma - men också underligt att inte försvara sig alls mot förtal & grovt förtal. Speciellt när det även kommer från håll som ej har med barnens mamma att göra.
Det är en naturlig och ytterst mänsklig instinkt att försvara sig. Skyldig eller ej.

Återigen - vad hände med boken?
Finns det ett exklusivt avtal förbehållet boken som förhindrar uttalanden utanför den? Sa samma avtal att den skulle ges ut först när skilsmässan var klar - vilket borde varit för ett år sedan?
Finns det fler orsaker än bara det personliga underhållet som gör att CJ förhalar skilsmässan i det längsta?

Jag fortsätter att fundera på detta medan ni andra förmodligen fortsätter att lägga förstoringsglas på ert mobbningsoffers ögonlock.

Citat:
Jösses, vad du svamlar!

Citera
2026-08-20, 23:17
Medlem
Till er som stöttar MZ kan jag rekommendera att läsa även i Ciaras tråd här på FB där framkommer mer och mer häpnadsväckande uppgifter som att MZ inte bara betalat för sin egen sons Privatskola utan även för Ciaras förstfödde son.

Så tre söner med tre föräldrar, ändå blev MZ den ensamförsörjande föräldern av dem! Sedan har vissa mage att kalla honom snål?

(FB) Ciara Janson fd Zelmerlöw
Citera
2026-08-21, 00:28
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Till er som stöttar MZ kan jag rekommendera att läsa även i Ciaras tråd här på FB där framkommer mer och mer häpnadsväckande uppgifter som att MZ inte bara betalat för sin egen sons Privatskola utan även för Ciaras förstfödde son.

Så tre söner med tre föräldrar, ändå blev MZ den ensamförsörjande föräldern av dem! Sedan har vissa mage att kalla honom snål?

Även klarlagt att POLISEN fick lov att hämta Ciaras barn från "knarkaren" MånsPetterAlbert!
Citera
2026-08-21, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Även klarlagt att POLISEN fick lov att hämta Ciaras barn från "knarkaren" MånsPetterAlbert!

Som av en händelse så svarade jag precis din vapendragare Armstark i Ciaras tråd om detta läs vidare så slipper jag upprepa mig det blir så tröttsamt.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in