Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Jag har viss förståelse att man går till ett medium när inget annat leder framåt. Jag skulle inte dra slutsatsen att det indikerar skuld.
Jag tror inte att BÖ har något med det att göra heller men hon kontaktade ett medium för första gången samma kväll som de hittade kropparna och rapporterade uppgifterna vidare till polisen omkring kl 23.30. Hon kanske var chockad i det läget men det är ändå lite magstarkt... även om det var en kompis till hennes morsa.
Citat:
Ursprungligen postat av
2britter
Jag tror nog att jag skulle känna mig lite mörkrädd om jag bosatte mig i den fastigheten. Att Barbro vågar bo där och även trivas tycker jag är modigt.
Hon hade i princip inget val eftersom hon var tvungen att behålla fastigheten i åtta år om hon inte ville ersätta Inger för motsvarande marknadsvärdet vid en försäljning.
Citat:
Ursprungligen postat av
farbror_barbro
Det är inte testamentet som värderar fastigheten. Om inte Tor explicit skrivit att BÖ skall ärva mer än 50% så skall bouppteckningen ta hänsyn till verkligt värde. IÖ verkar vara den klipskare av de två, så jag har svårt att tro att hon blev lurad på ett så stort belopp.
Inger jobbade med sånt här har jag för mig och hjälpte Tor att deklarera. Hon såg att det var ett orättvist testamente som inte var upprättat på rätt sätt men skrev på ändå eftersom det var vad Tor ville.
Citat:
Ursprungligen postat av
farbror_barbro
Av FUP att döma så har man inte ens sökt mordvapnet längs dessa stigar (FUP s.860). Sanslöst.
Man har sökt med hundförare (FUP s.72-77) men inom några dagar sökte man mest utåt den stora vägen. Stigen bort mot Solumshamn genomsöktes bara en gång den 23 juni, dvs mer än tre veckor senare. Se karta här:
https://i.imgur.com/dvydx8X.png
Det mest troliga är väl att yxan är dumpad i de myrar/tjärnar som är rödmarkerade här:
https://i.imgur.com/k3xKXMy.png, där är det svårtillgängligt och aldrig någon som promenerar och där har polisen aldrig sökt med hundförare eller dykare. Det är lite intressant att polisen har sagt i media
att de genomfört dykningar men det finns ingen information om vart det har skett i FUP:en.