2026-08-20, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Falfa
Bra idé!
Han kan ju kanske bidra genom att passa dina barn, vårda dina anhöriga på något äldreboende, arbeta på din arbetsplats eller kanske hjälpa dig att hugga ved?

Ja varför inte?
Tror inte att han skulle falla tillbaka i gamla mönster efter så här lång tid.
Citera
2026-08-20, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Birkenblatter
Det sitter iaf öglor för hasp PÅ UTSIDAN vid dörren mot vedbacken.
Detta bekräftas genom att det var så polisen låste ladugården vid FU.
Det som sedan bekräftades att någon brutit upp och hängt polisens hänglås på sidan.
Folk har alltså varit inne och rotat under tiden avspärrningen på ladugården fanns senare på hösten.
Detta står i FUP.

Det finns säkert lås på insidan med.
Men det borde gå att se på bilder.
Dock ej omskrivet vidare i FUP.

Ja, det bör ju finnas på insidan med. Men svårt att se på några bilder.

Hittade detta i FUP:
Barbro konstaterade att Tor tydligen hade slutat med vedkapning om det var det han höll på med senast. Det verkade som om klyven eller kapen till veden var övertäckt. Under logbryggan hade Tor en dörr som gick in i ladugården. Barbro var där och konstaterade att det verkade som om någon varit vid dörren och åtminstone känt på den eftersom det var ett litet glapp vid dörren. Däremot så var dörren låst inifrån med den avsedda haspen.
Citera
2026-08-20, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av messiisnumberone
Länk till de få bilder som finns på JJ i vuxenlivet.
(Samt bevis på att jag hittade bilderna först!)

Bilder på JJ:
https://imgur.com/a/k86Wz26

Repostar denna inför fredagens fortsatta rättegång
Citera
2026-08-20, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag har viss förståelse att man går till ett medium när inget annat leder framåt. Jag skulle inte dra slutsatsen att det indikerar skuld.
Jag tror inte att BÖ har något med det att göra heller men hon kontaktade ett medium för första gången samma kväll som de hittade kropparna och rapporterade uppgifterna vidare till polisen omkring kl 23.30. Hon kanske var chockad i det läget men det är ändå lite magstarkt... även om det var en kompis till hennes morsa.
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Jag tror nog att jag skulle känna mig lite mörkrädd om jag bosatte mig i den fastigheten. Att Barbro vågar bo där och även trivas tycker jag är modigt.
Hon hade i princip inget val eftersom hon var tvungen att behålla fastigheten i åtta år om hon inte ville ersätta Inger för motsvarande marknadsvärdet vid en försäljning.
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Det är inte testamentet som värderar fastigheten. Om inte Tor explicit skrivit att BÖ skall ärva mer än 50% så skall bouppteckningen ta hänsyn till verkligt värde. IÖ verkar vara den klipskare av de två, så jag har svårt att tro att hon blev lurad på ett så stort belopp.
Inger jobbade med sånt här har jag för mig och hjälpte Tor att deklarera. Hon såg att det var ett orättvist testamente som inte var upprättat på rätt sätt men skrev på ändå eftersom det var vad Tor ville.
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Av FUP att döma så har man inte ens sökt mordvapnet längs dessa stigar (FUP s.860). Sanslöst.
Man har sökt med hundförare (FUP s.72-77) men inom några dagar sökte man mest utåt den stora vägen. Stigen bort mot Solumshamn genomsöktes bara en gång den 23 juni, dvs mer än tre veckor senare. Se karta här: https://i.imgur.com/dvydx8X.png

Det mest troliga är väl att yxan är dumpad i de myrar/tjärnar som är rödmarkerade här: https://i.imgur.com/k3xKXMy.png, där är det svårtillgängligt och aldrig någon som promenerar och där har polisen aldrig sökt med hundförare eller dykare. Det är lite intressant att polisen har sagt i media att de genomfört dykningar men det finns ingen information om vart det har skett i FUP:en.
Citera
2026-08-20, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenVit
Ja varför inte?
Tror inte att han skulle falla tillbaka i gamla mönster efter så här lång tid.

Ja, så kan och får man ju givetvis tänka.

Lite nyfiken bara. Ponera att det varit dina föräldrar som blivit ihjälslagna med en yxa. Hade du tänkt lika humant då?
Citera
2026-08-20, 22:53
Medlem
Citat:
Om det nu är han som gjort det, behöver han verkligen straffas så här långt efter?

Han har levt med det hela den här tiden, inte begått något mer brott.

Jag tycker att det är bättre att han får vara en bidragande människa än en intagen som kostar staten massa pengar i onödan.
Om jag har förstått rätt, så är preskriptionstiden för mord borttagen. Men jag hoppas på att han inte är gärningsman.
Alltihop är så trist, och jag tror att han har känt sig lidande hela tiden efter den här händelsen.Att hans DNA hittades i Gerds handväska kanske kan bero på att han ville se om något verkade stulet. Men vad vet man? Ingenting.
Citera
2026-08-20, 22:54
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Nu har jag äntligen läst igenom FUP:en. Det tog ju lite tid.

Den där JJ verkar vara lite konstig, som typ, "wilma" Andersson i Rönninge.

Nu har jag dessutom tankat ner 180 bilder och 4 videos.

Orkar inte ladda upp dem.

JJs handskrivna brev är med. Han kan ju iallafall stava ordentligt.

Jag tycker han har mycket gemensamt Daniel Nyqvist (dubbelmorden Linköping) och Rickard Andersson, (massmorden i Örebroj. Svårigheter i det sociala ksamspelet och kiver. Svårigheter med att slutföra studier, behålla jobb, levde på bidrag och CSN. Tysta, undvikande.Jag misstänker att alla tre har eller tangerar asperger/högfungerande autism.
Citera
2026-08-20, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Falfa
Ja, så kan och får man ju givetvis tänka.

Lite nyfiken bara. Ponera att det varit dina föräldrar som blivit ihjälslagna med en yxa. Hade du tänkt lika humant då?

Antagligen inte, men det är därför vi har lagar och regler.

Hade det varit mina föräldrar hade jag antagligen slagit ihjäl fanskapet om han undkom straff. Men det hör inte hit.
Citera
2026-08-20, 22:57
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Om det nu är han som gjort det, behöver han verkligen straffas så här långt efter?

Han har levt med det hela den här tiden, inte begått något mer brott.

Jag tycker att det är bättre att han får vara en bidragande människa än en intagen som kostar staten massa pengar i onödan.

Hur vet man att han inte begått något annat brott? Han har visserligen inte åkt dit för nåt…..
Senast redigerad av T34Panzer 2026-08-20 kl. 23:03.
Citera
2026-08-20, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Om jag har förstått rätt, så är preskriptionstiden för mord borttagen. Men jag hoppas på att han inte är gärningsman.
Alltihop är så trist, och jag tror att han har känt sig lidande hela tiden efter den här händelsen.Att hans DNA hittades i Gerds handväska kanske kan bero på att han ville se om något verkade stulet. Men vad vet man? Ingenting.

Sant, lite skumt att preskriptionstiden försvann lagom till palmemordet.
Citera
2026-08-20, 22:58
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
ja det är jag väldigt medveten om då jag har läst FUP. Men det finns ingenstans där det redovisas att han faktiskt har STULIT STATYN . Att han ställt ut den framgår ju klart och tydligt och då har han ju ju även erkänt detta inför familjen. Men stöld… det har blivit en tråd sanning efter att en postar påstått det, men utan några bevis.

Jo, jag insåg också det medans jag skrev

Han köpte den säkert för han tyckte om det hemska i den som i tavlorna han hade. Han har säkert haft den ett tag och sedan har han tröttnat och tyckt den tog lite för mycket plats och kom då på att det kunde vara kul att ställa ut den. Om han inte köpt den bara för att ställa ut den. Fotot på den i lägenheten är taget 2018 så det blir svårt att kontrollera vilket datum han köpt den så här långt i efterhand
Citera
2026-08-20, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Hur vet man att han inte begått något annat brott? Han har visserligen inte åkt dit för nåt…..

Det kan jag ju inte veta. Men det får jag tro tills motsatsen är bevisad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in