2026-08-20, 21:08
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Islam är den snabbast växande religionen i värden.

Googla "snabbast växande religionen" på det språk du trivs bäst med så kommer sökningen inte bara nämna Islam, utan också tiotusentals källor till påståendet, samt hur många miljarder som spås bekänna sig till Islam vid olika årtal framöver.

Men du kollade inte på detaljerna eller? D.v.s att det helt och hållet beror på födseltalet och att islam också är den religion som har absolut flest apostater av alla religioner i världen och om det inte vore för det extremt höga födseltalet skulle islam minska markant i storlek varje år.
Citera
2026-08-20, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Men det är inte så islam fungerar. Islam är inte som kristendom, du kan inte äta bacon och säga att du är muslim, visst förekommer det såna personer men förr eller senare så kommer det skeva ur när skäggtomtarna kommer till moskéen. Det finns inga syndernas förlåtelse i islam, har du begått en synd en gång så kommer du inte till himlen.

Inshallah
så förlåter han dig och är Al-Rahman
mot sådana som dig.
Citera
2026-08-20, 21:12
Medlem
Hmmm, andelen muslimer verkar öka i en rätt jämn takt, och andelen ateister sjunker.

Kod:
|     Year |  Christian |     Muslim |   Atheist |
| -------: | ---------: | ---------: | --------: |
| **1980** | **32.83%** | **17.49%** | **3.73%** |
| **1985** | **32.70%** | **18.43%** | **3.36%** |
| **1990** | **32.57%** | **19.37%** | **2.98%** |
| **1995** | **32.43%** | **20.31%** | **2.61%** |
| **2000** | **32.30%** | **21.25%** | **2.24%** |
| **2005** | **32.23%** | **22.01%** | **2.15%** |
| **2010** | **32.16%** | **22.78%** | **2.06%** |
| **2015** | **32.10%** | **23.55%** | **1.97%** |
| **2020** | **32.03%** | **24.31%** | **1.88%** |
| **2025** | **32.18%** | **25.19%** | **1.79%** |

Absolut har internet delvis den effekten du har, men det finns en annan effekt som går tvärtemot. Tack vare internet har det blivit lättare än någonsin att leva i en bubbla där man bara kommunicerar med likasinnade.
Citera
2026-08-20, 21:16
Medlem
sfrges avatar
Det är likadant med kristendomen. Varje gång en icketroende debaterar en kristen apologet så förlorar alltid apologeten med typ 45-0. Dom har ingenting att komma med utan måste alltid ljuga och vara oärliga hela tiden.
Lyssna bara på Frank Turek. Hade "Mental gymnastik" varit en gren i OS så hade Frank Turek vunnit guld varenda jävla gång.
Senast redigerad av sfrge 2026-08-20 kl. 21:19.
Citera
2026-08-20, 21:17
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Det är irrelevant vilka personerna som debatterar mot muslimerna är. Det är muslimernas oförmåga att förstå deras egna texter som är problemet.

Det är precis så islam upprätthållit sitt grepp över den muslimska världen. Det översätts fler böcker till spanska på ett år än det någonsin översatts till arabiska i världshistorien. Det är ett folk av analfabeter.
Som alltså inte kommer att omvändas av text, eller YouTube. Eller logiska resonemang.
Det är därför det heter tro

Skulle snarare säga att islam växer medan kristendom och hinduism krymper.
Citera
2026-08-20, 21:18
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Men du kollade inte på detaljerna eller? D.v.s att det helt och hållet beror på födseltalet och att islam också är den religion som har absolut flest apostater av alla religioner i världen och om det inte vore för det extremt höga födseltalet skulle islam minska markant i storlek varje år.

Men, liksom, inte direkt så att människor inom den muslimska demografin håller inne på barnafödandet direkt

Jo, avhopparna är många, men det äts upp med besked av antalet nya bekännare. Som skrivet, snabbast växande religionen och varit det länge.

Och igen, för att hålla mig on topic med din trådstart, så menar jag på - i konflikt med din tes - att nätet hjälper och hjälp Islam i denna mission och inte tvärtom.
Citera
2026-08-20, 21:25
Medlem
Citat:
Det är irrelevant vilka personerna som debatterar mot muslimerna är. Det är muslimernas oförmåga att förstå deras egna texter som är problemet.

Det är precis så islam upprätthållit sitt grepp över den muslimska världen. Det översätts fler böcker till spanska på ett år än det någonsin översatts till arabiska i världshistorien. Det är ett folk av analfabeter.

Det är klart det är relevant om debatten inte når muslimerna. Du påstår å ena sidan att tack vare internet så kommer muslimer tvingas ge upp sin tro när de nås av ny information samtidigt som du hävdar att muslimer är obildade och saknar läsförståelse. Förklara gärna hur du tänker att det här går ihop.

Vidare så är ju tolkning av islams texter bland muslimer föremål för konflikt och debatt sedan religionen grundades. Så jag tror inte att dedikerade muslimer som ägnar sina liv åt teologiska frågor skulle hålla med om att exempelvis du eller någon av youtubesnubbarna du länkar har en bättre tolkning av koranen än deras egna.

Jag köper inte heller ditt konstiga resonemang kring att muslimer är analfabeter för att färre böcker översätts på arabiska än på spanska. Utbildningsnivån i muslimska grupper varierar beroende på andra faktorer än religiositet. Precis som att spansktalande katoliker i tex. ett fattigt område i El Salvador har en generellt lägre utbildningsnivå än spansktalande katoliker i medelklassen i Madrid.
Senast redigerad av BrotherClark 2026-08-20 kl. 21:30.
Citera
2026-08-20, 21:27
Medlem
Patrik2108s avatar
Jag har lite grand börjat tro på islams undergång också. Jag har också sett mycket videor om islams teologiska problem.Jag har även läst boken "Jag sökte Allah och fann Jesus". En verkligt intressant bok. Muslimer som börjar utforska sin religion inser att det håller inte.
Islam hålls ihop av barnafödslar och kulturellt tryck. Ett gemensamt tema för alla konvertiter är att de blivit totalt utfrysta.De drar dessutom vanära över familjen. Det är ett oerhört socialt tryck. Islam lever på konstgjord andning men andligt så dör den.
Citera
2026-08-20, 21:28
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Som alltså inte kommer att omvändas av text, eller YouTube. Eller logiska resonemang.
Det är därför det heter tro

Det är inte så det fungerar nej. En tro baseras på någonting.

Citat:
Skulle snarare säga att islam växer medan kristendom och hinduism krymper.

Enbart för att islam har den absolut högsta födseltalet i världen, inte för att folk konverterar till islam. Tvärtom så är islam den religion som absolut flest lämnar och om det inte vore för det abnormalt höga födseltalet skulle islam minska.
Citera
2026-08-20, 21:29
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Islam har bara överlevt p.g.a att muslimer blir tillsagda att inte ställa frågor och bara göra som de blir tillsagda. Det är den enda egentliga självbervarelsemekanismen som hållit islam vid liv så länge.

Men nu har vi internet. Nu måste muslimerna faktiskt läsa deras egna skrifter för att kunna svara på frågorna som ickemuslimer ställer. Och de klarar inte av det. Det finns hur mycket exempel som helst som följer samma mönster:

Ex.1 Nick Matau mot 5 muslimer: https://youtu.be/_IjJtHTaads?t=496

Notera att de inte klarar av att ens reflektera över vad deras egna skrift faktiskt säger utan att tjafsa om ovidkommande saker.

Ex.2 Nick Matau mot en låtsasballestinier: https://www.youtube.com/watch?v=kzxxN48VJh8

Ex.3 Andrew Wilson vs Daniel "kickajew" Haqiqatjou: https://www.youtube.com/watch?v=GmP0xnwc7Hs

Daniel Kickajew anför stolt att "inavel och lågt IQ är bättre för samhället" än motsatsen.

Ex.4 Joseph Cohen vs muslim som inte läst koranen: https://www.youtube.com/watch?v=GmP0xnwc7Hs

Ex.5 Cyberpunk Dingo om vad som väntar muslimska kvinnor i himlen: https://www.youtube.com/watch?v=1TeJyJm4Czk

Det finns ingen chans att islam kan överleva enkla frågeställningar som inte kan avfärdas med skitsnack. Det är bara en tidsfråga. Det handlar inte om 100 år, frågan är om Europa överlever tills islam går under eller inte.

Internet är inte nytt , sen YouTube suck

Ett tips radera YouTube appen så slipper du kolla på inceller som sitter hemma i pojkrummet och har sina tankar

Jag raderad nyligen appar jag inte använder
YouTube var en av dom.
Jag har ett liv , har jag några minuter över så kan jag glida in här och slö skrolla
Citera
2026-08-20, 21:30
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Det är klart det är relevant om debatten inte når muslimerna.

Debatten når muslimerna. Islam är den religion som har absolut flest apostater av alla religioner. Det betyder att det här är inte en fringe-grej, det är en våg som går genom hela den muslimska världen. Det börjar med enkla frågeställningar som muslimer aldrig gjort för de har blivit uppfostrade att inte ställa frågor. Sen när de väl gör det så blir de tillsagda att inte fråga eller blir hotade.

Citat:
Jag köper inte ditt konstiga resonemang kring att muslimer är analfabeter för att färre böcker översätts på arabiska än på spanska. Utbildningsnivån i muslimska grupper varierar beroende på andra faktorer än religiositet. Precis som att spansktalande katoliker i tex. ett fattigt område i El Salvador har en generellt lägre utbildningsnivå än spansktalande katoliker i medelklassen i Madrid.

Har du kollat upp hur många nobelpristagare de 2 miljarder muslimerna producerat?
Senast redigerad av Melange5738 2026-08-20 kl. 21:35.
Citera
2026-08-20, 21:33
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Jo, avhopparna är många, men det äts upp med besked av antalet nya bekännare. Som skrivet, snabbast växande religionen och varit det länge.

Nej, det stämmer inte. Islam hålls enbart ihop av de höga födseltalen. Muslimer lämnar islam i väldigt hög takt. Accellerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in