2026-08-22, 09:14
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Svår fråga eller?

Nej inte svår men irrelevant
Citera
2026-08-22, 09:44
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Så, vad har Tyndale med franska revolutionen att göra?
Tyndale dödades av katoliker i Belgien år 1536, för att han översatt och spridit bibeln på engelska (i England). Katolikernas tentakler nådde långt och de dödade alla "kättare" de kom åt. Att reformationen kommit igång var inte någon avgörande betydelse. Franska revolutionen var betydligt viktigare eftersom den frikopplade kyrkan från staten. Därefter saknade kyrkan den juridiska makten att kunna döda "kättare".
Citera
2026-08-22, 10:09
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Islam är en missionerande religion som har ett eskatologiskt imperativ att alla måste bli muslimer. Om du ska övertyga mig att islam är den enda sanna religionen så måste du åtminstone förstå religionen och kunna försvara den i en debatt.

Ja, för islam är känd för att missionera och med fredliga och sakliga debatter konvertera dittills otrogna.
Citera
2026-08-22, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Du skrev
"Nej kristendommen fick ett nytt testamente och reformerades." lögnare som alla andra islamofober.

Ja vad är felaktigt i det påståendet?! Har du fått en stroke eller har du problem med logiken? Är du autist?

De fick både ett nytt testamente och reformerades din makabert dumme fan. Jag skrev aldrig samtidigt. Jag nämnde båda som exempel för de båda spelar är central roll i kristendommens utveckling. Jag hade även kunnat nämna fler saker men valde ut det två viktigaste.
Citera
2026-08-23, 00:18
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Ja vad är felaktigt i det påståendet?! Har du fått en stroke eller har du problem med logiken? Är du autist?

De fick både ett nytt testamente och reformerades din makabert dumme fan. Jag skrev aldrig samtidigt. Jag nämnde båda som exempel för de båda spelar är central roll i kristendommens utveckling. Jag hade även kunnat nämna fler saker men valde ut det två viktigaste.

Är du dum eller? Kristendomen fick aldrig något nytt testamente och reformerades. Du skrev exakt så. Att du sen googlade och försöker ändra vad du sa är en annan sak.

Kristendomen ÄR nya testamentet, inte att kristendomen fick ett nytt testamente.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in