Citat:
Ursprungligen postat av
JymdKjam
Det är väl inte klarlagt? Men även om det vore sant att så måste vårt vägnät fungera för turister också. Skäms Trafikverket!!
Familjen är bosatt i Stockholm. Det är fastslaget flera gånger i tråden.
Frågan är vad dom har för ursprung när man inte kan lokalisera någon släkt alls.
Citat:
Ursprungligen postat av
JymdKjam
Jag har kört bil i Europa, Asien och USA. Både höger och vänstertrafik. Det har varit enkelt i alla länder med vägarbeten, ofta helt separerade filer med plastplintar fyllda med sand/vatten, varannan vit/röd.
I Sverige: ”äh, vi målar en gul linje… billigt! Mer pengar till personalfesten!
Men har du kört den aktuella sträckan som vi pratar om?
Det är en vanlig gammal svensk landsväg med fullbreda vägrenar som givits mötesseparation med vajerräcke och blivit 2 - 1 väg utan andra åtgärder. Nu har Trafikverket schaktat bort hela det sydgående spåret och låter trafiken samsas på det fd. norrgående som förvisso har två körfält - men smala, smala.
Det finns helt enkelt inte plats att sätta ut dina plastplintar eller annan fysisk separation mellan nord och sydgående trafik.
Det är helt enkelt Trafikverkets gamla synder och tillkortakommanden som hoppar upp och biter oss alla i röven. Till priset av 3 liv och en ödelagd familj. Här och nu.
Andra har dött tidigare i Trafikverkets misstag, andra kommer dö senare, eftersom vår mest korrupta myndighet halsstarrigt vägrar inse att man är fel ute.
Jag körde igenom halva bygget i går kväll, och ser hur mycket fel som helst - trots det som hänt. Ber att få komma tillbaks på det senare - nu måste jag jobba.