2026-08-20, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Det "positiva" då är att då försvinner ett (+S försök) av fyra möjligheter och närmare extra val.
Har svårt att se att ett extraval skulle ändra förutsättningarna. I vilket fall som helst tror jag inte det blir något.
Citera
2026-08-20, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Jupp. Många som är ointresserade av politik i den åldern och röstar SD för att trigga deras kommunistlärare.
Så där fick man falska förhoppningar tyvärr.

Visserligen var jag sosse i högstadiet. Men då var det andra tider. Hatade moderaterna och fanns inte så mycket att välja på.

Sen blev det SD direkt jag fick rösta. Så det händer väl mycket. Men de har ju varit enorma i skolvalet länge
Citera
2026-08-20, 18:47
Medlem
Stockholm kommer förstöra för Sverige. Igen

Där mp och vänstern är stora. Pinsamma huvudstad
Citera
2026-08-20, 18:57
Medlem
C och oppositionen är GAL på GAL TAN skalan medans C är höger i höger/vänster skalan, vilket blir viktigast för C, ekonomi eller värderingar?
Citera
2026-08-20, 19:01
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19
Stockholm kommer förstöra för Sverige. Igen

Där mp och vänstern är stora. Pinsamma huvudstad

Malmö och Göteborg är som du vet lika illa.
Citera
2026-08-20, 19:06
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKyoto
100% med dig på detta.

Vad ser du för möjliga regeringsbildningar som exkluderar MP/V och som samtidigt kan komma att tolereras av riksdagen?

Jag skulle inte säga att det finns något alternativ förutom tidö med stöd från C då. Har man tur så krävs inte C-stödet men det blir nog svårt.
På vänstersidan har MP och V mellan 13-16% av rösterna så för att Maggan ska få ihop något så måste hon få med båda för har svårt att tro att något av tidöpartierna kan tänka sig att gå över, inte ens Ebba.
Citera
2026-08-20, 20:16
Medlem
Citat:
C och oppositionen är GAL på GAL TAN skalan medans C är höger i höger/vänster skalan, vilket blir viktigast för C, ekonomi eller värderingar?

Men ett lands ekonomi, välstånd och produktionsförmåga, detta är ju i allra högsta grad beroende på att det finns billig energi, vilket gynnar både fattig och rik, men definitivt inte klimatfanatikerna!
Ta ett land som Iran där varje bilist kan köpa max 60 liter bensin per månad för 8 öre per liter, och därutöver måste han betala det rent hutlösa priset på 16 öre per liter.
Senast redigerad av Ljungbybon 2026-08-20 kl. 20:38.
Citera
2026-08-20, 20:32
Medlem
Är det inte en avslagen valrörelse? Borde det inte vara fler opinionssiffror vid det här laget
Citera
2026-08-20, 21:28
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Även MP fällde regeringen när dom inte ville regera med högerbudget, vilket det förmodligen blir oavsett vilken sida som vinner.

Sosseministrarna satt kvar och håvade in sina löner i 8 år trots allt det. Det är det enda S bryr sig om.
Citera
2026-08-20, 22:11
Medlem
Det blir naturligtvis en katastrof för de flesta plånböcker om de rödgröna vinner. Vi har ju just nu mycket mer i plånboken än 2022 eller hur? Och bränslepriserna är humana. Men vi får ta katastrofen när den kommer. Jag tror dock att S får ett dåligt resultat på grund av Maggan. Man hade 2022 30,33% men går ned mot 29% nu på grund av Soffan. Låt folket i utanförskapsområdena stanna hemma för (helvete)....

1) Sossarna 29,0%
2) SD 19,5%
3) Den tuffe 19,0%
4) Ebba 7,5%
5) Thandlös 7,2%
6) Grönt 7,0%
7) Nooshi 6,9 %
8) Simona 4,0%

Här finns en liten chans till Tidö-seger på grund av Simonas upphämtning. Om rödgröna vinner förstår jag inte hur man skall kunna få ihop en regering när Maggan är så svag.
Citera
2026-08-20, 22:53
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det blir naturligtvis en katastrof för de flesta plånböcker om de rödgröna vinner. Vi har ju just nu mycket mer i plånboken än 2022 eller hur? Och bränslepriserna är humana. Men vi får ta katastrofen när den kommer. Jag tror dock att S får ett dåligt resultat på grund av Maggan. Man hade 2022 30,33% men går ned mot 29% nu på grund av Soffan. Låt folket i utanförskapsområdena stanna hemma för (helvete)....

1) Sossarna 29,0%
2) SD 19,5%
3) Den tuffe 19,0%
4) Ebba 7,5%
5) Thandlös 7,2%
6) Grönt 7,0%
7) Nooshi 6,9 %
8) Simona 4,0%

Här finns en liten chans till Tidö-seger på grund av Simonas upphämtning. Om rödgröna vinner förstår jag inte hur man skall kunna få ihop en regering när Maggan är så svag.

Vad är det där för siffror?
Citera
2026-08-20, 23:08
Medlem
För mig står det helt klart att det blir en stor seger för vänstern och S.

Sossarna som är bäst i Sverige på politik kommer självklart att sy ihop en bra regering. Jag tror att det blir en ren S-regering.

Det som stör mig otroligt mycket redan nu är hur jävla odrägligt det kommer bli i sociala medier igen nu när Sd hamnar i opposition och alla mentala mörkermänniskor släpps lösa.

Det har vart 4 fina lugna år men om några veckor när högern hamnar i opposition igen så brakar helvetet löst.

Jag gissar att case 1 blir att hävda valfusk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in