2026-08-20, 15:11
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Som sagt, autism på hög nivå. Du verkar ha väldigt svårt att förstå att exakt samma mening kan betyda helt olika saker beroende på vem som säger den, till vem den sägs och i vilken kontext den sägs.

Det går ju att läsa innantill också.
Citera
2026-08-20, 15:11
Medlem
Citat:
Nej, det var inte det jag menade. Det jag menar är att det är uppenbart att det här inte är neutral information om ett välvilligt bidrag, utan snarare ett jävligt tydligt "Ni är inte välkomna här"

Dom är ju redan här och har fått lika mycket om inte mer hjälp än många svenskar, äldre och andra utsatta. Annars hade ju inte sverige välkomnat så många människor hit, eller hur?
Ekonomiskt är sd inte ett bra val för mig, men psykologiskt.
Du snackar in dig i ett hörn nu, och jag önskar dig oavsett en fin dag.
Citera
2026-08-20, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Ja, herregud! Lycka till att integrera dessa…

Det går inte att ha pyromaner i en tändsticksfabrik heller, men i Sverige går man på känslor
Citera
2026-08-20, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KentDement
Dom är ju redan här och har fått lika mycket om inte mer hjälp än många svenskar, äldre och andra utsatta. Annars hade ju inte sverige välkomnat så många människor hit, eller hur?
Ekonomiskt är sd inte ett bra val för mig, men psykologiskt.
Du snackar in dig i ett hörn nu, och jag önskar dig oavsett en fin dag.
Ok, eftersom du har lite förståndshandikapp så kan jag förtydliga för dig. Det är ett jävligt uppenbart "Vi sverigedemokrater vill inte ha er här"
Citera
2026-08-20, 15:14
Medlem
Citat:
De som skrev det, dvs SD:s marknadsföringsansvariga, är fullt medvetna om att det de skrev i princip betyder "Stick hem jävla blatte"

De hade kunnat skriva så också, och det ger fortfarande inte busschaufförerna rätt att sjukskriva sig när de inte är sjuka. Om de inte vill utföra sitt arbete får de säga upp sig.
Citera
2026-08-20, 15:17
Avstängd
Citat:
De som skrev det, dvs SD:s marknadsföringsansvariga, är fullt medvetna om att det de skrev i princip betyder "Stick hem jävla blatte"

Hur vet du det?

Du skrev ju själv: Men ett uppmanande är det. Det förstår man om man inte är autist eller bara fånar sig.

Den dom har satt på det uppdraget kanske är Autist? Detta var det ärligaste sättet att nå ut:
"Vi når inte ut med det till dem via tidningen. Reklam i städer"
Senast redigerad av Kanonen56 2026-08-20 kl. 15:19.
Citera
2026-08-20, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
De hade kunnat skriva så också, och det ger fortfarande inte busschaufförerna rätt att sjukskriva sig när de inte är sjuka. Om de inte vill utföra sitt arbete får de säga upp sig.
Huruvida det var rätt att sjukskriva sig eller inte tycker jag är en jävligt liten detalj i sammanhanget.
Citera
2026-08-20, 15:19
Medlem
Citat:
Ok, eftersom du har lite förståndshandikapp så kan jag förtydliga för dig. Det är ett jävligt uppenbart "Vi sverigedemokrater vill inte ha er här"

Du behöver inte använda kränkande ord, det talar ju emot vad du tycker
Kan man inte anpassa sig får man nog återgå till det stället man är anpassad. Rätt eller fel? Om du o dina vänner hänger på nåt ställe där du inte vill vara för du har blivit kränkt, stannar ni eller går ni vidare till nästa?
Citera
2026-08-20, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonen56
Hur vet du det?

Du skrev ju själv: Men ett uppmanande är det. Det förstår man om man inte är autist eller bara fånar sig.

Den dom har satt på det uppdraget kanske är Autist. Detta var det finaste sättet att förmedla det.
Mitt svar på detta är detsamma som tidigare. Att SD förstod detta är uppenbart, och det förstår man om man inte är autist.

Men jag är helt övertygad om att du faktiskt förstår det och bara sitter och fånar dig med flit.
Citera
2026-08-20, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KentDement
Du behöver inte använda kränkande ord, det talar ju emot vad du tycker
Kan man inte anpassa sig får man nog återgå till det stället man är anpassad. Rätt eller fel? Om du o dina vänner hänger på nåt ställe där du inte vill vara för du har blivit kränkt, stannar ni eller går ni vidare till nästa?
Det är inte ett kränkande ord. Det var bara ren fakta, och eftersom jag är så oerhört snäll så bestämde jag mig för att anpassa mig till ditt handikapp och förklara lite tydligare. Hur kan det vara kränkande?
Citera
2026-08-20, 15:22
Medlem
Hade hellre sett att det stod: Saknar du Sarajevo? Saknar du Belgrad?
Det är väl över trettio år sedan det var krig på Balkan!!
Citera
2026-08-20, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RTID
Hade hellre sett att det stod: Saknar du Sarajevo? Saknar du Belgrad?
Det är väl över trettio år sedan det var krig på Balkan!!

Den avkastningen har vi fått + på idag. Alla serber jag har känt sedan 1999 bedriver företag och ger jobb åt sina barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in