Citat:
Ursprungligen postat av
LezFear
Lägenhet för 850 miljoner! Visserligen inte i Sverige utan i New York, men hoppas det är OK att publicera den här.
https://www.esny.se/objekt/432-park-ave-64-new-york-ny-10022/
Fler badrum än sovrum och en gnutta lite för brackigt för mig.
432 Park Avenue är ett ökänt hus, det finns gott om Youtube-videos om det. Det är knappt någon som bor i huset utan i princip alla har det som en (usel) investering och det finns massor av tekniska problem med det. Huset rör sig för mycket när det blåser, fasaden har sprickor, det är oväsen från teknikvåningarna etc. Flera av de som köpte på ritning har senare sålt med stora förluster.
Citat:
Unit 94A: Sold for $22 million, a steep drop from its initial $33 million asking price and well below the $31.5 million paid in 2019.
Unit 79th Floor: Sold for $65.6 million (plus auxiliary studio purchases bringing totals near $70 million), plummeting heavily from its original $135 million asking price in 2021.
Unit 84B: Listed at $75 million in January, then cut to $67 million, following earlier price reduction considerations from a $90 million target.
Unit 84th Floor: Sold previously by billionaire Thomas Peterffy for $13.5 million, marking a 37% loss from his 2016 purchase price.
Det är nog det sista hus där jag skulle köpa svindyr lägenhet om jag var miljardär, helt utan att ta hänsyn till att lägenheten såg ut som skit och var ruskigt osmaklig.