2023-10-08, 19:16
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Snygg 70-tals inredning

https://www.fastighetsbyran.com/sv/sverige/orebro-lan/hallefors-kommun/objekt/?objektID=2724442&utm_source=hemnet.se&utm_medium= referral&fbclid=IwAR0nPdn-pnb-kj8kXnTc1J-pnvI6J6Txm0d6rbbaKX7eRJnaWCRRlxievc8

Så långt från dagens stilideal man kan komma...

Är ingen 70talsfanatiker, men riktigt snyggt att man håller en enhetlig 70talsstil genom hela kåken! Bonuspoäng för den obligatoriska knölen på heltäckningsmattan, som sannolikt varit där sedan den lades. Helt klart en investervärd kåk om man har något att göra i de krokarna!
Citera
2023-10-09, 12:41
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickget
https://www.esny.se/objekt/grevgatan-5/

510 kvm. Denna låg ute för ett tag sedan men då fanns inga bilder.

6 rum i fil är inte så vanligt heller.

Man blir granne med Carl-Jan också. Bara det borde vara värt en del.
Citera
2023-10-09, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickget
https://www.esny.se/objekt/grevgatan-5/

510 kvm. Denna låg ute för ett tag sedan men då fanns inga bilder.

6 rum i fil är inte så vanligt heller.
Trist utsikt. Om man trycker näsan mot fönstret i burstråken ser man lite vatten.
Citera
2023-10-09, 15:49
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Trist utsikt. Om man trycker näsan mot fönstret i burstråken ser man lite vatten.

Balkonger. Burspråk är det på våningarna nedanför. Men det är ju säkert aldrig någon som kliver ut på dessa balkonger, så de gör kanske inte så stor nytta.
Citera
2023-10-09, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Balkonger. Burspråk är det på våningarna nedanför. Men det är ju säkert aldrig någon som kliver ut på dessa balkonger, så de gör kanske inte så stor nytta.
Vad jag kan se på planritningen är alla balkonger mot innergården. Men nu när jag läser beskrivningen så stämmer det att det är lägenheten med balkonger ist för burspråk.

Blir ju sämre utsikt mot vattnet med balkongernas fönster jämfört med ett burspråk. Och mot eftermiddagen skuggiga balkonger dessutom, de mot innergården är nog de man använder mest för att ta en kaffe eller få lite sol på sig, om inte de också blir skuggiga mot eftermiddagen pga. grannhusen.

Man kan bo otroligt mycket finare i sthlm för de där pengarna. Rum som är svåra att se nyttan med, trist utsikt och trädet på innergården syns väl endast när man vistas på balkongerna.

Pampig våning med fin adress, men trist.
Citera
2023-10-09, 16:11
Medlem
atts avatar
Citat:
Vad jag kan se på planritningen är alla balkonger mot innergården. Men nu när jag läser beskrivningen så stämmer det att det är lägenheten med balkonger ist för burspråk.

Blir ju sämre utsikt mot vattnet med balkongernas fönster jämfört med ett burspråk. Och mot eftermiddagen skuggiga balkonger dessutom, de mot innergården är nog de man använder mest för att ta en kaffe eller få lite sol på sig, om inte de också blir skuggiga mot eftermiddagen pga. grannhusen.

Man kan bo otroligt mycket finare i sthlm för de där pengarna. Rum som är svåra att se nyttan med, trist utsikt och trädet på innergården syns väl endast när man vistas på balkongerna.

Planritningen är en typisk mäklarritning, dvs fel.
Citera
2023-10-09, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av att
Planritningen är en typisk mäklarritning, dvs fel.
Ja jag insåg det. Jag är planritningsnörd och läste inte beskrivningen först.
Det förvirrade mig något när en bild mot vattnet är tagen från en balkong.
Citera
2023-10-09, 16:17
Moderator
Trixtons avatar
Citat:

Ja hade jag hundra miljoner eller så över, så skulle jag hellre köpa en mycket mindre lägenhet (vem behöver 500 m²?) med fin och fri utsikt, och komplettera denna med ett hus i skärgården dit man kunde åka på helgen om det är fint väder.

Men det kan ju vara så att den som köper en sådan här lägenhet också har andra ställen att bo på, vem vet. De som bor där idag verkar vara ganska nyinflyttade, så det kanske blir tråkigt i längden att bo i en superstor lägenhet som nästan ligger på Strandvägen, men bara nästan.
Citera
2023-10-09, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Ja hade jag hundra miljoner eller så över, så skulle jag hellre köpa en mycket mindre lägenhet (vem behöver 500 m²?) med fin och fri utsikt, och komplettera denna med ett hus i skärgården dit man kunde åka på helgen om det är fint väder.

Men det kan ju vara så att den som köper en sådan här lägenhet också har andra ställen att bo på, vem vet. De som bor där idag verkar vara ganska nyinflyttade, så det kanske blir tråkigt i längden att bo i en superstor lägenhet som nästan ligger på Strandvägen, men bara nästan.

Ja har man de där pengarna så har man säkert ett antal andra objekt att vistas i. Sommarhus, lägenhet i annan stad, boende utomlands....
En sån där lägenhet är väl alltid en investering om man har kapital att behålla den under bostadsmarknadens, räntor och elprisers och what not, berg och dalbana.
Citera
2023-10-11, 01:45
Medlem
Edt.cat.s avatar
Hus med en husneger på bild 10. https://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-molle-hoganas-kommun-hogkullsvagen-9-20713715
Citera
2023-10-11, 07:27
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edt.cat.
Hus med en husneger på bild 10. https://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-molle-hoganas-kommun-hogkullsvagen-9-20713715

Haha! Den var ju rolig!
Citera
2023-10-11, 10:33
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edt.cat.

En fantastisk inredningsdetalj. Ganska vågat att ha den på bild i en annons måste jag säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in