Citat:
Ursprungligen postat av
ShlomoMoskowitz
Får man inte månaders straffperiod från dessa utbetalningar från A-kassan?
Det innebär ju att man måste vara smidig och spara pengar, och sen leva på dessa besparingar tills A-kassa utbetalningarna börjar?
Detta kan ju handla om 40K kronor i vissa fall?
Jag tror att säger om du upp dig själv, så är det en karenstid på 2 eller 3 mån, men kan ha fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
swedenistani
Som sagt man kan inte slippa AMS/AF/FK evighetsmakin aka underliga möten med kufar och dålig betalda jobb.
Har alltid undrat varför man får så dåligt betalt av jobben som kommer ifrån AMS/AF/SOC (evighets gåta för min del) ty söker du själv jobbet och får det då för du helt plötsligt bra månadslön.
Jo, det är en evighetsmaskin. Men du kanske måste ta en Rusta/matcha kurs till slut.
Jag fick ett samtal/halvår från AF. Inte ett enda jobberbjudande av AF på FEM år.
Citat:
Ursprungligen postat av
pokerboy
Vad är felet tycker du? Är det inte bra att det finns ett skyddssystem om man blir arbetslös?
Det är såklart bra att vi har ett skyddssystem. Det måste dock finnas ett mycket starkare kontrollsystem för alla våra bidrag.
När du lämnar in din månadsrapport till AF är din enda motprestation att du inte fuskar, en ruta du ska kryssa i "på heder och samvete".
Det tillitstänkandet blev väl utdaterat för fyra decennier sedan.