2026-08-19, 21:11
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Själv jag uppfattningen att du är väldigt korkad. Jag refererar till västvärlden och ger exempel i USA och Nya Zeeland och du svarar med en rapport från Europa.

Jag vill bara vara säker. Visst vet du att nya Zeeland och USA inte är en del av Europa?

Ja, och du ljuger eftersom i resten av världen så inkluderas även Mellanöstern, och om du missat det så begår muslimer terror mot muslimer också. 200k dödsoffer i muslimsk terror de senaste 20 åren.
Citera
2026-08-19, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UschKlisterssonIII
Nazi-kortet igen.

Det börjar bli tjatigt nu om "nazikommunistislamisterna". Kom med något nytt.

Kom igen om 30-40år
Citera
2026-08-19, 21:13
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Här har du några men det finns fler i länken jag postade.

McGurks bar bombningen (irländare), Dublin/Monaghan-bombnongen (irländare), Birmingham-bombningarna (irländare), Bolognamassakern (italienska fascister), Hipercor-bombningen (ETA), Omagh, (irländare),.
Du har rätt, totalt glömt IRA.
Blir spännande att se om de gör allvar att slänga ut muslimer? De brukar vara allvarliga när de uttalar sig, men hårda kärnan har väl dött bort vid det här laget.
Citera
2026-08-19, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ja, och du ljuger eftersom i resten av världen så inkluderas även Mellanöstern, och om du missat det så begår muslimer terror mot muslimer också. 200k dödsoffer i muslimsk terror de senaste 20 åren.
Jag skrev västvärlden då det är vart jag lever.

Att du saknar begåvning kan jag inte ansvara för.

Citerar du mina inlägg, så bemöt då dem. Visa inte din nivå genom att svara på andra saker helt irrelevanta..
Citera
2026-08-19, 21:15
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Du har rätt, totalt glömt IRA.
Blir spännande att se om de gör allvar att slänga ut muslimer? De brukar vara allvarliga när de uttalar sig, men hårda kärnan har väl dött bort vid det här laget.

Vadå "du har rätt"... vilken idiot man kan vara alltså!

IRA utförde i grunden sina terrordåd och våldshandlingar av politiska och nationella skäl, inte av religiösa.
Citera
2026-08-19, 21:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Har inte försvarar islam. Alla religioner är fulla med skit. Jag skrev ju att jag läst några bitar av Koranen och att den också verkar vara full av skit.

Du verkar inte ha nån koll själv. Typ alla kyrkor predikar gamla testamentet ditt nöt. Vart tror du "varde det ljus", Edens lustgård, de tio budorden och allt det där kommer ifrån? Johannesevangeliet? Nej det är gamla testamentet. Varför tror du de inkluderar gamla testamentet i svenska biblar?

Japp, folk blir terrorister av av hat/hämnd/psykisk ohälsa eller desperation. Finns hur mycket forskning som helst på området vid detta laget och vilka som utför flest terrordåd för tillfället varierar. Ett tag var det IRA, ETA och liknande, ett tag var det anarkister, ett tag etno-nationaloster, ett tag var det Buddhister (ja de finns också. Googla) och nu har det varit islamister. Kristna har stått för en del också. Breiviks manifest var fullt av korsriddarreferenser., Christchurch terroristen var kristen vill jag minnas. X antal dåd i USA har begåtts av kristna tex en hel del skjutningar och sprängningar av abortkliniker osv. Vad vi vet är att människor som har det bra och mår bra väldigt sällan begår några terrorattentat.

Nej ditt jävla fån: personalen på Charlie Hebdo var inte onda och andra har inte förtjänat det. Jävla tramsande. Fenomenet terrorism är bara inte lika slätstruken som du vill få det till.

"Typ alla kyrkor"? Vilka kyrkor och vilka präster predikar mord och slaveri? Att dom säger saker som "du skall icke dräpa" är ju bra tycker jag. Vilka hatfulla och intoleranta läror lär den svenskan kyrkan ut? Jag är inte troende men när jag gick på kyrkan när jag var barn genom skolan (tills muslimerna krävde att vi slutade med det för det var "islamofobiskt" trots att det var frivilligt) så var jag aldrig med i en predikan där prästen uttryckte hat eller våld.

Det där är ju bevisligen falskt. Osama var född i en rik familj i ett rikt land som det inte var krig i och han blev den med ökända terroristen i världshistorien. Varken Breivik eller Tarrant gjorde det på grund av kristendom som du påstår. Breivik gjorde det som ett motstånd mot folkutbytet och Tarrant var en ekofacist (och den moskén han valde hade ISIS-kopplingar). IRA gjorde ju det pga nationalistiska skäl. Du kan inte projicera en massa krig på kristendomen när det inte hade nånting med saken att göra samtidigt som du ursäktar islamistiskt våld på "psykisk ohälsa". För övrigt så blev betydligt fler mördade av islamistiska terrorister under samma period som The Troubles.

Och jag vill betona att det är inte "nu har det varit islamister" utan det har ALLTID varit islamister. Det finns inte en endaste tidsperiod i deras 1400-åriga historia som inte var utmärkt med våld, terrorism och krigsföring. Varken ISIS eller Al-Qaida var "radikala", dom levde utifrån koranen och haditherna exakt som det stod i skrifterna. Det vill säga dom betedde sig precis som deras profet Muhammed (som ALLA muslimer anser den perfekta människan) gjorde under sin tid. På tal om Muhammed, vilken typ av människa var han? Han var en massmördare, slavägare, våldtäktsman, och pedofil. Han gifte sig med 7-åriga Aisha och fullbordade äktenskapet när hon var 9 år gammal. Och denna person anses så perfekt att vanliga muslimer gör upplopp på gatorna och dom allra mest trogna försöker mörda dig om du skändar honom. Jesus gjorde inget av detta och ingen kristen försöker mörda dig om du ritar en ful ritning av han.

Du använder korsriddare som skällsord, men vet du vad korstågen egentligen var? De var en serie av försvarskrig mot muslimska ockupanter som mördade och illa behandlade kristna i erövrade kristna områden. Du vet väl att kristendomen var etablerad i hela Levanten, Anatolien och Nordafrika? Den spred sig fredligt genom frivillig konvertering. Vet du hur dessa områden blev muslimska? Hint: Det var inte fredligt.... Har du någonsin resonerat kring varför antalet judar (och kristna) har minskat till det obefintliga i samtliga muslimska länder? Varför muslimer är den enda folkgrupp som är svårintegrerad i västländer? Och ja, det finns forskning på detta. Eller varför kvinnor inte har samma rättigheter inom islam? Vet du vad sharialag är och vet du att majoriteten av muslimer tror på det enligt flera studier, som tex PEW? Majoriteten av muslimer tror också att terroristattentat är rättfärdiga (enligt studier), något som du precis beskrev som "jävla tramsande".

Jag sa aldrig att kristendomen eller västvärlden är perfekta (det är dom inte), men att försöka likställa kristendomen eller någon annan religion med islam är som att likställa en snattare med en seriemördare. Dom är på helt olika nivåer. Du har alldeles för dålig koll på islams historia, moderna islamiska samhällen och islams religiösa skrifter, och det syns.
Senast redigerad av NgnJohn 2026-08-19 kl. 21:22.
Citera
2026-08-19, 21:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NgnJohn
"Typ alla kyrkor"? Vilka kyrkor och vilka präster predikar mord och slaveri? Att dom säger saker som "du skall icke dräpa" är ju bra tycker jag. Vilka hatfulla och intoleranta läror lär den svenskan kyrkan ut? Jag är inte troende men när jag gick på kyrkan när jag var barn genom skolan (tills muslimerna krävde att vi slutade med det för det var "islamofobiskt" trots att det var frivilligt) så var jag aldrig med i en predikan där prästen uttryckte hat eller våld.

Det där är ju bevisligen falskt. Osama var född i en rik familj i ett rikt land som det inte var krig i och han blev den med ökända terroristen i världshistorien. Varken Breivik eller Tarrant gjorde det på grund av kristendom som du påstår. Breivik gjorde det som ett motstånd mot folkutbytet och Tarrant var en ekofacist (och den moskén han valde hade ISIS-kopplingar). IRA gjorde ju det pga nationalistiska skäl. Du kan inte projicera en massa krig på kristendomen när det inte hade nånting med saken att göra samtidigt som du ursäktar islamistiskt våld på "psykisk ohälsa". För övrigt så blev betydligt fler mördade av islamistiska terrorister under samma period som The Troubles.

Och jag vill betona att det är inte "nu har det varit islamister" utan det har ALLTID varit islamister. Det finns inte en endaste tidsperiod i deras 1400-åriga historia som inte var utmärkt med våld, terrorism och krigsföring. Varken ISIS eller Al-Qaida var "radikala", dom levde utifrån koranen och haditherna exakt som det stod i skrifterna. Det vill säga dom betedde sig precis som deras profet Muhammed (som ALLA muslimer anser den perfekta människan) gjorde under sin tid. På tal om Muhammed, vilken typ av människa var han? Han var en massmördare, slavägare, våldtäktsman, och pedofil. Han gifte sig med 7-åriga Aisha och fullbordade äktenskapet när hon var 9 år gammal. Och denna person anses så perfekt att vanliga muslimer gör upplopp på gatorna och dom allra mest trogna försöker mörda dig om du skändar honom. Jesus gjorde inget av detta och ingen kristen försöker mörda dig om du ritar en ful ritning av han.

Du använder korståg som skällsord, men vet du vad korstågen egentligen var? De var en serie av försvarskrig mot muslimska ockupanter som mördade och illa behandlade kristna i erövrade kristna områden. Du vet väl att kristendomen var etablerad i hela Levanten, Anatolien och Nordafrika? Den spred sig fredligt genom frivillig konvertering. Vet du hur dessa områden blev muslimska? Hint: Det var inte fredligt.... Har du någonsin resonerat kring varför antalet judar (och kristna) har minskat till det obefintliga i samtliga muslimska länder? Varför muslimer är den enda folkgrupp som är svårintegrerad i västländer? Och ja, det finns forskning på detta. Eller varför kvinnor inte har samma rättigheter inom islam? Vet du vad sharialag är och vet du att majoriteten av muslimer tror på det enligt flera studier, som tex PEW? Majoriteten av muslimer tror också att terroristattentat är rättfärdiga (enligt studier), något som du precis beskrev "jävla tramsande".

Jag sa aldrig att kristendomen eller västvärlden är perfekta (det är dom inte), men att försöka likställa kristendomen eller någon annan religion med islam är som att likställa en snattare med en seriemördare. Dom är på helt olika nivåer. Du har alldeles för dålig koll på islams historia, moderna islamiska samhällen och islams religiösa skrifter, och det syns.

Kristendomen precis som Judendomen och Islam förespråkar bara det där gulliga om att man ska vara så putti nuttig mot varandra sinsemellan. "Otrogna" ska dräpas och förslavas dock. De kristna frankernas slavmarknader på medeltiden bestod bara utav hedningar (mest slaviska hedningar).
Citera
2026-08-19, 21:25
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Vadå "du har rätt"... vilken idiot man kan vara alltså!

IRA utförde i grunden sina terrordåd och våldshandlingar av politiska och nationella skäl, inte av religiösa.
I min värld är det sak samma, de religiösa skälen är på alla sätt också politiska och de politiska skälen är till stor del religiösa.

Vet jag hädar för gamla rödhåriga men så är det! Gillar er, men inte just när ni sprängde/spränger folk i luften. Sorry.
Citera
2026-08-19, 21:26
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NgnJohn

Du använder korsriddare som skällsord, men vet du vad korstågen egentligen var? De var en serie av försvarskrig mot muslimska ockupanter som mördade och illa behandlade kristna i erövrade kristna områden. Du vet väl att kristendomen var etablerad i hela Levanten, Anatolien och Nordafrika? Den spred sig fredligt genom frivillig konvertering. Vet du hur dessa områden blev muslimska? Hint: Det var inte fredligt.... Har du någonsin resonerat kring varför antalet judar (och kristna) har minskat till det obefintliga i samtliga muslimska länder? Varför muslimer är den enda folkgrupp som är svårintegrerad i västländer? Och ja, det finns forskning på detta. Eller varför kvinnor inte har samma rättigheter inom islam? Vet du vad sharialag är och vet du att majoriteten av muslimer tror på det enligt flera studier, som tex PEW? Majoriteten av muslimer tror också att terroristattentat är rättfärdiga (enligt studier), något som du precis beskrev som "jävla tramsande".

Det här inlägget ska jag spara.
Citera
2026-08-19, 21:26
Medlem
Citat:
Ja hon sympatiserar med Sionism. Hur har du missat det?

Du verkar ha svårt att begripa att det finns pro-sionister med muslimsk bakgrund också.

Vad menar du med att Mohamsson är sionist? Menar du att hon tycker att judarna har rätt till ett eget land i Israel? För i så fall tycker hon troligen samma sak som de flesta andra svenska politiker.

Eller menar du att hon anser att judarna ska ta över Gaza och driva bort palestinierna? Det vore upprörande. Men jag har aldrig hört något sådant om Mohamsson.

Ifall det är sant att Mohamsson vill driva bort palestinierna från Gaza, då ställer jag upp på dem som tycker att L-ledaren är en avskyvärd rasist.

Men om hon bara tycker att både judar och muslimer har rätt till sitt eget land i området Israel-Palestina, då är hon inte mer sionistisk än de flesta andra svenska politiker.
Citera
2026-08-19, 21:33
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Jag skrev västvärlden då det är vart jag lever.

Så du lever inte i Europa?
Citera
2026-08-19, 21:34
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
De flesta som dör i muslimska terrordåd världen över är andra muslimer. Eller "otrogna" i delar av världen långt bort från Europa. Muslimska terrordåd i Europa är en bråkdel utav dödsoffrena Islam skördar i resten av världen.

Jaha men dåååå såååå... finns inget att oroa sig över. Det är ju "bara lite muslimer som dör i muslimska terrordåd, inget att se, cirkulera".

Skönt argument du har. Sjukt inskränkt och genomsyrat av låg IQ. Ibland undrar jag också om inte ni på vänsterkanten är de riktiga rasisterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in