Citat:
Ursprungligen postat av
Varmboga-10.2
Har inte försvarar islam. Alla religioner är fulla med skit. Jag skrev ju att jag läst några bitar av Koranen och att den också verkar vara full av skit.
Du verkar inte ha nån koll själv. Typ alla kyrkor predikar gamla testamentet ditt nöt. Vart tror du "varde det ljus", Edens lustgård, de tio budorden och allt det där kommer ifrån? Johannesevangeliet? Nej det är gamla testamentet. Varför tror du de inkluderar gamla testamentet i svenska biblar?
Japp, folk blir terrorister av av hat/hämnd/psykisk ohälsa eller desperation. Finns hur mycket forskning som helst på området vid detta laget och vilka som utför flest terrordåd för tillfället varierar. Ett tag var det IRA, ETA och liknande, ett tag var det anarkister, ett tag etno-nationaloster, ett tag var det Buddhister (ja de finns också. Googla) och nu har det varit islamister. Kristna har stått för en del också. Breiviks manifest var fullt av korsriddarreferenser., Christchurch terroristen var kristen vill jag minnas. X antal dåd i USA har begåtts av kristna tex en hel del skjutningar och sprängningar av abortkliniker osv. Vad vi vet är att människor som har det bra och mår bra väldigt sällan begår några terrorattentat.
Nej ditt jävla fån: personalen på Charlie Hebdo var inte onda och andra har inte förtjänat det. Jävla tramsande. Fenomenet terrorism är bara inte lika slätstruken som du vill få det till.
Oj, du kunde dra fram
en så kallad "kristen" terrorist. Breivik. Du fattar inte att han använde korsriddarsnacket som ett vapen mot islam. Du är inte smart nog att förstå det. Breivik själv är inte kristen och har aldrig haft med kristendomen att göra.
Källor säger:
"...Senare i fängelset (
från ca 2015): Breivik tog avstånd från kristendomen helt. I brev och uttalanden uppgav han då: "Jag är inte kristen", kallade Jesus för "patetisk" och identifierade sig istället som nazist, fascist och utövare av odinism (asatro). Han hävdade också att
han tidigare bara använt "kristen rhetoric" som en taktisk strategi."
Det var 11-12 år sedan han sa det där, men ni använder fortfarande hans namn. Ni har inga andra personer eller namn att halmstrågreppa. Det om NÅGOT förstärker det jag säger, NI förstärker det jag säger:
Det existerar inga kristna terrorister.
Vet du ens hur många terrorister det finns inom islam? Låt oss titta på dåden som skedde 2025.
https://www.thereligionofpeace.com/attacks/attacks.aspx?Yr=2025