2026-08-19, 15:00
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen2000
Hon är i gott sällskap av majoriteten av muslimer som känner och tycker som henne. Behöver Sverige dessa människorna? Gång på gång visar de sin avskyvärda människosyn och hatet frodas i dessa kretsar.

Rösta VÄNSTER så får vi in flera! 👏
Citera
2026-08-19, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Vilken källa har du för det? Har du bott under en sten hela livet?

Jag frågade dig. Jag känner massa muslimer, nu bor jag iofs i ett annat land, men har kontakter i Sverige fortfarande såklart och hänger med. Känner professorer på svenska universitet bland annat.
Men det var DU som påstod att den svenska regeringen hatar muslimska barn och vill utplåna dem och massa annat.
Citera
2026-08-19, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Rösta VÄNSTER så får vi in flera! 👏

Inte klokt, även sossarna är extrema. Jan Eliasson har fått kritik från Svenska kommittén mot antisemitism, och Annika Strandhäll kommenterar att det Mohamsson gjorde var teater och provocerande och att reaktionerna med dödshot och hat är förståeliga och väntade. Hoppas äldre sossar som brukar ha mer vett lägger sin solidaritetsröst på L i år. Liberalerna är trots allt närmaste NATURLIGA steg för en äkta socialdemokrat.
Citera
2026-08-19, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NgnJohn
Koranen är en hatfull bok som förespråkar våld, våldtäkt, stympningsstraff, slaveri m.m. Bibeln gör inte det. Muslimer förnekar detta genom att påstå att vi "tolkar" otvetydig påståenden fel.

Hade du sagt samma sak om Jimmie Åkesson sa att vi ska bränna upp muslimer?

Har du ens läst Bibeln? Nya testamentet är rätt tamt men gamla testamentet är knökfullt med ovanstående.

Inte muslimer som grupp men definitivt om det var nån specifik muslim. Hade tyckt det var fullständigt idiotiskt och fattat att folk reagerade på det men hade inte tolkat det som ett seriöst dödshot.
Citera
2026-08-19, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melbax
When muslim woman goes full ”hus-blatte”

Vem snackar du om? Mohamsson är ateist och övertygad liberal. Att kalla människor med utländsk bakgrund för "husblatte" är rasistiskt och borde vara straffbart. Hon har PRECIS lika högt människovärde som svenska medborgare med svensk bakgrund. Hon får tycka vad hon vill, vara vem hon vill. Kom inte och försök hedersskamma henne att hon måste vara och tycka på ett visst sätt pga sin etnicitet.
Citera
2026-08-19, 15:07
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Jag frågade dig. Jag känner massa muslimer, nu bor jag iofs i ett annat land, men har kontakter i Sverige fortfarande såklart och hänger med. Känner professorer på svenska universitet bland annat.
Men det var DU som påstod att den svenska regeringen hatar muslimska barn och vill utplåna dem och massa annat.
Nej, vad har jag sagt om utplåning? Jag känner massa judar och ingen har upplevt trakasserier. Vi har inte haft någon regering som varit fokuserad på att sprida antisemitism, till skillnad från denna som sprider muslimhat och vägrar fördöma Israel även efter att deras ministrar uttryckt att palestinier inte är människor och bör utplånas.

Förtryck kommer huvudsakligen uppifrån.
Citera
2026-08-19, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Inte klokt, även sossarna är extrema. Jan Eliasson har fått kritik från Svenska kommittén mot antisemitism, och Annika Strandhäll kommenterar att det Mohamsson gjorde var teater och provocerande och att reaktionerna med dödshot och hat är förståeliga och väntade. Hoppas äldre sossar som brukar ha mer vett lägger sin solidaritetsröst på L i år. Liberalerna är trots allt närmaste NATURLIGA steg för en äkta socialdemokrat.

Är det sant? Har du länk?
Citera
2026-08-19, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Har du ens läst Bibeln? Nya testamentet är rätt tamt men gamla testamentet är knökfullt med ovanstående.

Inte muslimer som grupp men definitivt om det var nån specifik muslim. Hade tyckt det var fullständigt idiotiskt och fattat att folk reagerade på det men hade inte tolkat det som ett seriöst dödshot.

Och hur stort problem har vi med terrorister som bränner ihjäl andra, kör på med lastbilar, mördar och kidnappar barn osv. för att de är kristna som hänvisar till gamla testamentet? Jag visste inte att IS, Hamas, Boko Haram mfl. är kristna.
Dessutom har vi knappt kristna i Sverige.
5% av Sveriges befolkning, 5 fucking procent, är aktivt troende kristna. Och av de är majoriteten med i svenska kyrkan och väldigt milt troende.
Citera
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Vi tycker olika.

Personligen tror jag att Simona Mohamsson fattar att hon är körd, och att liberalerna är körda. Jag tror inte att hon bar en Davidsstjärna för att rädda liberalerna över spärren, utan för att utrycka åsikter som är viktiga för henne.

För mig som Malmöbo är det uppenbart att judarna är fritt villebråd i den här stan, om de inte ligger så lågt som det bara är möjligt och undviker att visa några som helst judiska symboler. Jag tror att Simona Mohamsson vill passa på medan hon kan att uttrycka sympati med judarna i Sverige. Jag håller med henne om att Davidsstjärnan måste kunna ses som något helt annat än symbolen för Israels hemska krigsbrott mot palestinierna. Framför allt är den en symbol för det judiska folket.

Och det är okej, agree to disagree. Ja, det tror jag också. Hoppas att du har rätt. Har dock själv fortsatt kvar magkänslan att det fanns en dold agenda att bära den i bästa sändningstid. Menmen, ska bli skönt att bli av med henne efter valet.

Förövrigt, tråkigt att höra om situationen i Malmö.
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:

https://bulletin.nu/strandhall-raderar-inlagg-om-mohamssons-davidsstjarna
Citera
2026-08-19, 15:14
Medlem
Citat:
https://bulletin.nu/strandhall-raderar-inlagg-om-mohamssons-davidsstjarna
Tweetsen:
https://www.facebook.com/carl.lindstrand/posts/saxat-fr%C3%A5n-annika-strandh%C3%A4lls-x-en-tongivande-s-profil-%C3%A4gnar-sig-allts%C3%A5-%C3%A5t- uttry/10163335843012253/
https://www.reddit.com/r/Sverige/comments/1vsg48b/annika_strandh%C3%A4ll_avsl%C3%B6jar_sig/
https://www.fokus.se/sticket/stortvag-av-antisemitism-efter-mohamssons-davidsstjarna-ma-hon-brannas/

Det är inte första gången hon attackerar Mohamsson för sitt ursprung. https://www.expressen.se/nyheter/politik/kritiken-mot-strandhall-tvattakta-rasism-/

Citat:
”Att titta sig själv i spegel i kväll med Mohamssons bakgrund borde vara utmanande” skriver Annika Strandhäll i en post på X.

https://kvartal.se/nyheter/artiklar/strandhall-far-svar-om-onkel-tom-argument/cG9zdDo4MDUzMg
Citera
2026-08-19, 15:17
Medlem
AKKo-Itachis avatar
Så även svenska partiledare och riksdagsmän jobbar idag för Zionisterna i Tel Aviv, vem hade kunnat ana det. Håller med om att Simona borde brännas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in