2026-08-19, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Den riktiga anledningen är att judar har makt och om hon smickrar judar och hjälper dem så kommer hennes plånbok fyllas på.

Ok så du är nazist.
Citera
2026-08-19, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Från Hamas sida handlar det bara om rent hat och fundamentalism. Rasism. De mördar och förtrycker minoriteter i Palestina också, tex romer.

Sant. Hamas är Palestinas svar på Sverigedemokraterna.
Citera
2026-08-19, 14:08
Medlem
Citat:
Hon skrev "Må hon brännas". Jag har fått påpeka detta för dig om och om igen, för likt en Hamas-supportör ljuger du konstant. Du ljuger om att hon skrev "må hon brinna i helvetet".

Sak samma för mig. Jag tolkar det som sagt annorlunda än du din överkänsliga stackare. Citaten finns i ts så det finns liksom inte så mycket att ljuga om.
Citera
2026-08-19, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
De är israeliska araber. Israeliska medborgare. Israel försöker ta över och etniskt rensa Gaza och Västbanken och i sin jakt på det folkmördar de Palestinierna.

Läs nån av de väldigt många rapporterna på ämnet som diverse myndigheter, experter och människorättsorganisationer har publicerat så kan du få en utförlig motivering till varför det bör klassas som folkmord.

Västbanken är än så länge bara under israelisk ockupation. De har inte hunnit grusa alla universitet där än så som de har gjort i Gaza.

Israeliska araber som är muslimer, från Palestina. Folk flyttar från Palestina till Israel. Fattar du inte vad "folkmord" betyder eller? Det är ett mord på en etnicitet, ett HELT folk på ETNISK basis.
Sysslade de med folkmord skulle de ha mördat alla araber i Israel också, göra dem statslösa, inte låta dem vara medborgare, jobba och plugga, ha affärer i Israel osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Du skrev:
”ingen påstår att Israel bedriver folkmord mot araber. De bedriver folkmord på palestinier”.
Palestinier definieras som en arabiskt folkgrupp med arabisk kultur och arabiskt språk, som härstammar historiskt från
Regionen Palestina.
Nu när du har googlat lite så skriver du att de flesta palestinier, mycket riktigt är, araber.
100% av palestinier är således araber, så för att återgå till din ursprungliga text om att ”ingen påstår att Israel bedriver folkmord mot araber” blir det fel eftersom de (palestinierna) är araber.

Om folkmordet i sig skulle vara sant eller osant är dick en helt annan fråga.

nja. det är inte helt uträtt vad någon menar med "palestiner", så man kan behöva förtydliga det.

Aids-arafats "palestiner" inkluderade ju endå judar på något sätt (typ....)
Citera
Medlem
Citat:
Hen tycker det är mycket ok, det har hen redan bekräftat...

Aj då! Tack för tipset/ varningen. Då kan man välja att diskutera med andra i tråden som inte är bindgalna istället

Det enda bra med uttalandet från den aktuella statsvetaren är att SÄPO nu fått en ny tossing att skriva upp på extremistlistan.
Citera
2026-08-19, 14:10
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Hon är väldigt öppen med varför. Som solidaritet med de judiska barn som inte vågar gå till skolan i Sverige, som attackeras, hotas och trakasseras i skolan i Sverige. Om rädda judiska studenter som attackeras, mobbas och trakasseras på universitet i Sverige.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WvaMOa/mohamsson-bar-davidsstjarna-fick-hat

Dessutom är det rasistiskt och äckligt som in i helvete att anse att endast vita människor har rätt att ha egna åsikter och vara fria människor. Du säger att Mohamsson, med rötter i Libanon, måste ha en viss åsikt, hata judar och inte FÅR visa emapti och solidaritet med judar.
Likadant hela tiden så fort en icke-vit person inte tycker och tänker öppet som Greta Thunberg.
Att säga att det är deras PLIKT att ha vissa åsikter, annars är de "äckliga" är vidrig rasism.
Jag har inte haft mycket till övers för Mohamssons fake-liberalism som mer varit vanlig konservatism, men hon har RÄTT att vara precis vem hon vill, den hon är, lika mycket som blonda Ebba Busch Thor med svenska (norska?) föräldrar.

Det är känsligt och potentiellt landsförrädiskt att solidarisera sig för mycket med främmande stater, och Davidsstjärnan är en symbol för en främmande makt. Den upphör inte att vara det för att någon påpekar att i detta sammanhang symboliserar den bara judendom allmänt.

Naturligtvis får man ha sympatier för andra länder, men man måste sätta Sverige och svenska intressen först och där ingår en viss neutral objektiv hållning till konflikter utomlands.

Antisemitismen är en rimlig sak att ta ställning emot för en svensk politiker, samtidigt som man måste vara medveten om hur den används som ett vapen för Israels nuvarande regerings intressen av att Sverige och EU skall avhålla sig från att engagera sig i pågående konflikt och ställa krav på Israel, en propaganda som jag beskrivit ovan
Citera
2026-08-19, 14:10
Medlem
Citat:
Sak samma.
Nej, det är inte "sak samma".

Att någon ska "brännas" betyder ordagrant att man ska tända eld på någon.
Citera
2026-08-19, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berrata
Sant. Hamas är Palestinas svar på Sverigedemokraterna.

Nej. SD har aldrig mördat en enda person. Hamas mördar och avrättar hela tiden. Jag röstar alltså inte på dem själv men fakta är fakta och nu ljuger du hej vilt, liksom alla andra i tråden som försöker ursäkta statsvetarens tweets.
Hamas är ett politiskt parti som också är en terrororganisation. De begick även ett bestialitskt massmord på judiska barn och kvinnor den 7 oktober.
SD har som sagt inte mördat någon och för inte en mordisk retorik.
Citera
2026-08-19, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
* Koranen 4:56: de som förnekar Guds tecken ska föras in i en eld, och deras hud beskrivs som förnyad så att de fortsätter känna straffet.
* Koranen 22:19–22: beskriver eld, kokande vatten och kläder av eld.
* Koranen 67:6–7: de som förnekar sin Herre sägs få Jahannams straff.
* Koranen 98:6: talar om människor som ska vara i helvetets eld.

Dock i bibeln finns inget helvete så som det tolkas idag, det var något kyrkan tolkade in för att få mer makt över församlingen

Oki doki då vet jag det. Så ganska mycket som "brinna i helvetet då".
Citera
Medlem
Citat:
Sak samma för mig. Jag tolkar det som sagt annorlunda än du din överkänsliga stackare. Citaten finns i ts så det finns liksom inte så mycket att ljuga om.

Du LJUGER. Du kan inte "tolka" vad hon skriver och sedan felcitera henne, argumenterande för ett citat hon aldrig skrivit. Du svarar inte heller på faktumen att det är praxis av islamister att de facto mörda människor genom att bränna dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Du ser det mera bara som en släng av islamofobi?

En släng av affekt skulle jag tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in