2026-08-18, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nanosim
Köpte mina för 10kr styck på en lågprismarknad, var så äckliga så fick lov att kasta, och då är jag verkligen inte kräsen, speciellt inte med godis, allt åker i 😅
Finns på Lidl 10 kr styck..hon lottar ut och hennes prenumeranter ska betala sjukvården som hon inte ens vill besöka för hon bakar..och har sån värk.. jeesus..åk till neurologen när du får tid
Citera
2026-08-18, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinterkraksjuka
Har hon inte varit i Borås eller Gbg tidigare för neurolog-grejer? Fordrar att H är tillgänglig och kan köra. Men jag kan ha fel.

Hon va väl hos neurologen i Borås , men blev illamående så dom fick sluta. Har för mig att dom inte hittade något på det dom hann kolla.Varför skall hon ta DNA, vad ska dom kolla det för?
Citera
2026-08-18, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja59
Hon va väl hos neurologen i Borås , men blev illamående så dom fick sluta. Har för mig att dom inte hittade något på det dom hann kolla.Varför skall hon ta DNA, vad ska dom kolla det för?
En neurolog kan efterfråga ett DNA-test för att ställa en exakt diagnos på en ärftlig eller sällsynt neurologisk sjukdom. Alt. utesluta andra misstänkta tillstånd, eller förstå hur kroppen bryter ner vissa mediciner.
Dessutom, Jag ställde frågan till Ai och fick ut den här informationen "Om vanliga prover och undersökningar (som magnetröntgen eller neurofysiologi) inte ger ett klart svar kan genetisk analys vara sista steget för att hitta orsaken"
Citera
2026-08-18, 20:31
Medlem
Intressant läsning https://www.neurologiisverige.se/wp-content/uploads/2022/12/Neurologi-i-Sverige-Nr-4-Diagnostik.pdf
Citera
2026-08-18, 20:45
Medlem
Inte hört ett ord idag i communityt om varför podden skulle plockas bort... Inte haft stenkoll på Instagram dock pga behövde avliva min katt i morse ;-(
Citera
2026-08-18, 21:48
Medlem
Citat:
Inte hört ett ord idag i communityt om varför podden skulle plockas bort... Inte haft stenkoll på Instagram dock pga behövde avliva min katt i morse ;-(

Åh beklagar (( massa kramar till dig, har min första katt i vuxen ålder (haft när jag varit liten med men minns inte när de gått bort) och kan inte föreställa mig hur det kommer vara.
Citera
2026-08-18, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan199
Åh beklagar (( massa kramar till dig, har min första katt i vuxen ålder (haft när jag varit liten med men minns inte när de gått bort) och kan inte föreställa mig hur det kommer vara.

Hoppas Alice lägger ut något riktigt skruvat så du kan få dig ett skratt åtminstone
Citera
2026-08-18, 21:50
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Men fy, beklagar.

Nej, inte ett ord om det... Så jävla opålitlig och ändå ska folk betala för att "få ta del av allt!"...
Citera
2026-08-18, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Skrattade länge åt att hon skulle ha blivit headhuntad till Sveriges Mästerkock och Hela Sverige Bakar... Inte en chans. Tänk er henne där? Går malligt fram med någon geggig maträtt och berättar om hur stora influencers minsann kopierar hennes recept i smyg. Sedan sågad, alternativt får försiktig kritik för de förstår att stackaren är svårt psykiskt sjuk.

Vore episkt pinsamt.

Ja alltså juryn är ju hårda och säger rakt ut vad de tycker. Dessutom är ju alla deltagare långt över Alice nivå på matlagning. Har nog aldrig sett henne göra något någorlunda avancerat. Har hon ens slagit en bea nångång? De kör ju mest på halvfabrikat såser. Minns när hon och mamman klagade på att de gör för avancerad mat och har för ovanliga råvaror när de lagar mat i Nyhetsmorgon 😂😂
Citera
2026-08-19, 07:16
Medlem
Åhh, naj! Nu stryper de vad de delar med sig av på det öppna kontot eftersom folk varit elaka. Vad ska jag nu göra varje morgon?
Citera
2026-08-19, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Åhh, naj! Nu stryper de vad de delar med sig av på det öppna kontot eftersom folk varit elaka. Vad ska jag nu göra varje morgon?

Haha jag veeeet vad ska vi nu hitta på?!
Citera
2026-08-19, 09:04
Medlem
Tack för all omtanke kring katten <3 Hon blev ändå över 20 år och levde ett lugnt och fint liv med mig med helpension :-D

Det händer inte så mycket för oss som är prenumeranter heller så ni behöver inte vara alltför ledsna

Lustigt att hon vill tänka på människor som är gluten och har dyslexi men skriver JÄTTELÅNGA texter med JÄTTELITEN text så man behöver ta fram förstoringsglas för att läsa. Dela upp texten i flera om man vill skriva långt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in