Citat:
Ursprungligen postat av
Varmboga-10.2
Förstår inte riktigt muslim-vinkeln i tråden. Speciellt inte här på flashback som bokstavligen sprudlar av pursvenska judehatare sen årtionden tillbaka? Det är helt uppenbarligen ett ras-, religion- och kulturöverskridande fenomen/problem.
Det Mohamsson och övriga sionister gör och det som statsvetaren faller för är att propsa på kopplingen mellan judar och Israels folkmord mot palestinierna. Det är lika lite judar som kollektivs fel att Israel massmördar barn som det är vita/kristnas fel att Nazityskland massmördade barn. Johnny med kippan, tre trappor ner bär ingen skuld för all monstruös skit som Israeliska staten och IDF utsätter sina människor för och jag bär ingen skuld för vad Adolf gjorde.
På samma sätt kritiserar man inte Johnny för att man kritiserar Israel/IDF. Kritik mot Israel är inte lika med antisemitism.
Vad rimliga människor bör göra är att fördöma den kopplingen öht, oavsett vilket håll den kommer ifrån. I detta fallet var det en partiledare som ville stötta en folkmördarstat genom att ta på sig en religiös symbol och en statsvetare som såg en religiös symbol och associerade den till en folkmördarstat. Båda är fel.
Med det sagt så var uttalandet från statsvetaren fullständigt idiotiskt och ett socialt och professionellt självmord.
Alla som skriver här är för helvete inte antisemiter bara för att de alltid FUNNITS här. De har ju för fan alltid funnits inom vänstern och
DU är en av dem.
Jag har då ALDRIG nånsin i livet tänkt en antisemitisk tanke, och jag är en av "Flashbackarna", precis som
DU.
När Hamas utförde det vidriga folkmordet på judar den 7 oktober så FIRADE massor av vänstermänniskor.
Hur äcklig människa är man om man firar att kvinnor och barn torteras, våldtas och mördas?
Kidnappas?!
Detta startade kriget som pågår än.
Israel begår INTE folkmord på Palestinier. Palestinier går på universitet, lever och arbetar I ISRAEL, det hade de inte kunnat vid ett folkmord.
Det är därför judar inte kan arbeta, plugga eller öht vistas i Palestina, de blir mördade direkt.
Eftersom det pågår ett folkmord på JUDAR.