2026-08-19, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Fast det är inte vad hon menar.

Hon menar att Mohamson ska brännas levande (till döds). Vilket är det straff som Islam har för avfällingar som lämnar islam.

Nej Muhammed förbjöd användningen av eld som avrättningsmetod. För det var endast Gud som skulle straffa onda människor med eld. MEN det finns möjligt ett undantag. Öga för öga, tand för tand"(talionprincipen), som dök upp först i gamla testamentet*. Vissa muslimska skolor använder sig av den principen. Det har inget med avfällingar att göra.

Ex ISIS brände piloten då piloten ansågs ha mördat genom eld.

*Inte helt sant syns även i Hammurabis lag i Babylonien.
Citera
2026-08-19, 08:05
Medlem
Malmös plan mot islamofobi...haha ja det säger väl allt. Sosseri och islam hand i hand.

Var är planen mot Svenskofobi?
Citera
2026-08-19, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Tror de flesta tolkar det som "må hon brinna i helvetet" och Japp, jag ser distinktionen men nej, jag tror inte det blir nån skandal.

Om man vill vara snäll och eftergiven tolkar man det så ja...

Men det är inte vad hon önskar och talar om.
Citera
2026-08-19, 08:09
Medlem
Citat:
Förstår inte riktigt muslim-vinkeln i tråden. Speciellt inte här på flashback som bokstavligen sprudlar av pursvenska judehatare sen årtionden tillbaka? Det är helt uppenbarligen ett ras-, religion- och kulturöverskridande fenomen/problem.

Det Mohamsson och övriga sionister gör och det som statsvetaren faller för är att propsa på kopplingen mellan judar och Israels folkmord mot palestinierna. Det är lika lite judar som kollektivs fel att Israel massmördar barn som det är vita/kristnas fel att Nazityskland massmördade barn. Johnny med kippan, tre trappor ner bär ingen skuld för all monstruös skit som Israeliska staten och IDF utsätter sina människor för och jag bär ingen skuld för vad Adolf gjorde.

På samma sätt kritiserar man inte Johnny för att man kritiserar Israel/IDF. Kritik mot Israel är inte lika med antisemitism.

Vad rimliga människor bör göra är att fördöma den kopplingen öht, oavsett vilket håll den kommer ifrån. I detta fallet var det en partiledare som ville stötta en folkmördarstat genom att ta på sig en religiös symbol och en statsvetare som såg en religiös symbol och associerade den till en folkmördarstat. Båda är fel.

Med det sagt så var uttalandet från statsvetaren fullständigt idiotiskt och ett socialt och professionellt självmord.

Hon stöttade judar i Sverige, inte Israel.
Du gör kopplingen till israel, vilket är fel. Din tabbe.
Citera
2026-08-19, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Det går inte att resonera med dig.

Men okej, jag är djupt, djupt kritisk mot personer som vill straffa och skada andra i sin guds namn. Jag är även mycket kritisk mot personer som försöker locka in andra i sin religion.

I Malmö fanns det en präst som hette Mårten Werner, som stod på den mest centrala gatan i Malmö, Södergatan, och predikade med mikrofon varje lördag förmiddag, så att det hördes över hela gatan och över hela Triangeltorget. Gillade jag det? Nej, tro mig, jag avskydde det. Varför skulle han ta över Malmös mest centrala offentliga rum varje lördag med sina predikningar?

Och jag har många gånger smällt igen dörren framför näsan på personer som har ringt på min dörr för att "berätta för mig om Jesus". Lyckligtvis var det länge sen en sådan stolle knackade på.

Innan jag blev ateist år 1985, så läste jag bibeln. Därför vet jag hur mycket skit det faktiskt står i bibeln. Gamla testamentet är absolut värst, men kristna stollar som vill straffa sina meningsmotståndare drar sig inte alls för att använda argument från Gamla testamentet.

Det finns snälla människor som använder sin egen religion som hopp och tröst, samtidigt som de respekterar andra människors rätt till andra uppfattningar. Jag är inte arg på den sortens religiösa människor. Och jag vill gärna försvara just den lilla judiska gruppen i Sverige, eftersom ingen annan grupp är så utsatt som den gruppen här i Sverige. Det skulle vara romerna då.

När jag säger att ingen annan grupp i Sverige är så utsatt, så syftar jag på vanliga judar som inte är rika och inte är makthavare, och som skulle vilja bära en Davidsstjärna på samma sätt som andra grupper vill bära krucifix eller slöja. Jag är fruktansvärt trött på snacket om att judar styr Sverige.

Kom inte och snacka med mig om att Bonniers och andra styr Sverige, och därför är det judarna som har makten i Sverige. Det där hjälper ingen vanlig jude som hotas och hatas i Sverige för att de tillhör den mosaiska gruppen.

https://bra.se/rapporter/arkiv/2025-06-05-antisemitiska-hatbrott

Återigen. Du är egentligen inte ateist. Du är någon sorts gnostiker/sekulär.

Jag tror inte judar styr Sverige. Det är inte så jag ser dem. Jag ser judarna som mellanhänder åt andra ok. De görs till syndabockar. De gör själva även andra till syndabockar och skyller ifrån sig mycket/gömmer sig i offerkoftan.

Jag ser alla de tre abrahamiska religionerna som väldigt sjuka sekter vars största offer är dess egna medlemmar. Judar är fruktansvärda mot varandra mer än något annat. Känslomisshandeln de utsätter varandra för bara för att hålla kvar varandra i sekten är oerhörd. Det är något som ofta påpekas med folk som försöker lämna Islam. Det är mer subtilt bland judarna men snarlik kärna.

Eskatologin bland judar, kristna och muslimer är också hemsk. Det här är väldigt självdestruktiva livsåskådningar egentligen. De väntar alla tre på att världen ska gå under och att ett visst antal människor måste dö. Enligt judisk eskatologi måste två tredjedelar av alla judar själva dö i armageddon. Det är sinnessjukt.
Senast redigerad av UschKlisterssonIII 2026-08-19 kl. 08:13.
Citera
2026-08-19, 08:11
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Förstår inte riktigt muslim-vinkeln i tråden. Speciellt inte här på flashback som bokstavligen sprudlar av pursvenska judehatare sen årtionden tillbaka? Det är helt uppenbarligen ett ras-, religion- och kulturöverskridande fenomen/problem.

Du menar att om det var en jude som sa "må palestiniern brännas" så skulle du tolka det som att det handlade om något esoteriskt efter livet? Skulle inte tro det.
Citera
2026-08-19, 08:16
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Föredrar du även nazism för högerextremister? Lite haltande logik annars inte sant?
I alla fall så gillar du inte inte mitt svar så du försöker dölja dina åsikter i snömos. Du är uppenbarligen Sionist och det har du all rätt att vara. Jag påstår inte att kristna är onda eller muslimer är goda du kör gaslighting så som du försökt med andra men sötnos jag KÄNNER DIG genom din historik det där rinner av mig som vatten på en gås. Så VARFÖR hatar du kvinnan? För det är det det kokar ner till att du faktiskt gör det fast försöker spela finkänslig, vilket jag inte går på sötnos.
Du blandar ihop svaren. Jag har inte anklagat dig.

Jag hatar inte kvinnan, men tycker illa om ideologin/religionen. Jag hatar inte vänstermänniskor, men tycker illa om ideologin, då den skapar hat. Så jag angriper ideologin och åsikterna inom ideologierna. Samma med nazism. Men jag hatar inte människorna, utan åsikterna. Människor är inte sina åsikter, utan har åsikter. De går att förändra och är självvalda.

Sina gärningar däremot, är man skyldiga till.
Citera
2026-08-19, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du menar att om det var en jude som sa "må palestiniern brännas" så skulle du tolka det som att det handlade om något esoteriskt efter livet? Skulle inte tro det.

Märker att du croppar ut resten av inlägget och bara fokuserar på något du vill slå hål på.

Klassisk hasbara. Vill aldrig hålla med om något. Letar bara fel i andra.
Senast redigerad av UschKlisterssonIII 2026-08-19 kl. 08:18.
Citera
2026-08-19, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Du blandar ihop svaren. Jag har inte anklagat dig.

Jag hatar inte kvinnan, men tycker illa om ideologin/religionen. Jag hatar inte vänstermänniskor, men tycker illa om ideologin, då den skapar hat. Så jag angriper ideologin och åsikterna inom ideologierna. Samma med nazism. Men jag hatar inte människorna, utan åsikterna. Människor är inte sina åsikter, utan har åsikter. De går att förändra och är självvalda.

Sina gärningar däremot, är man skyldiga till.

Klassisk liberal centristisk känslosås om att ni minsann är så upplysta och förstående. Åhhhhhh ni förstår er fiende så väl så. Vad above it all ni är. Verkligen.

En fasad.
Senast redigerad av UschKlisterssonIII 2026-08-19 kl. 08:20.
Citera
2026-08-19, 08:19
Medlem
Duvlorts avatar
Duktig statsvetare som gick rakt i Simonas fälla, till råga på allt utsedd till att motverka islamofobi.

Och det här vill vänster och sossar ha mer av?

(Tyckte hon inte att kvinnorna i partidebatten såg ut som horor också, står där och visar hud och hår?)
Senast redigerad av Duvlort 2026-08-19 kl. 08:21.
Citera
2026-08-19, 08:20
Medlem
Citat:

Det Mohamsson och övriga sionister gör och det som statsvetaren faller för är att propsa på kopplingen mellan judar och Israels folkmord mot palestinierna. Det är lika lite judar som kollektivs fel att Israel massmördar barn som det är vita/kristnas fel att Nazityskland massmördade barn. Johnny med kippan, tre trappor ner bär ingen skuld för all monstruös skit som Israeliska staten och IDF utsätter sina människor för och jag bär ingen skuld för vad Adolf gjorde.

På samma sätt kritiserar man inte Johnny för att man kritiserar Israel/IDF. Kritik mot Israel är inte lika med antisemitism.

Vad rimliga människor bör göra är att fördöma den kopplingen öht, oavsett vilket håll den kommer ifrån. I detta fallet var det en partiledare som ville stötta en folkmördarstat genom att ta på sig en religiös symbol och en statsvetare som såg en religiös symbol och associerade den till en folkmördarstat. Båda är fel.

Med det sagt så var uttalandet från statsvetaren fullständigt idiotiskt och ett socialt och professionellt självmord.

Alla som skriver här är för helvete inte antisemiter bara för att de alltid FUNNITS här. De har ju för fan alltid funnits inom vänstern och DU är en av dem.
Jag har då ALDRIG nånsin i livet tänkt en antisemitisk tanke, och jag är en av "Flashbackarna", precis som DU.

När Hamas utförde det vidriga folkmordet på judar den 7 oktober så FIRADE massor av vänstermänniskor.
Hur äcklig människa är man om man firar att kvinnor och barn torteras, våldtas och mördas?
Kidnappas?!
Detta startade kriget som pågår än.

Israel begår INTE folkmord på Palestinier. Palestinier går på universitet, lever och arbetar I ISRAEL, det hade de inte kunnat vid ett folkmord.
Det är därför judar inte kan arbeta, plugga eller öht vistas i Palestina, de blir mördade direkt.
Eftersom det pågår ett folkmord på JUDAR.
Citera
2026-08-19, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Alla som skriver här är för helvete inte antisemiter bara för att de alltid FUNNITS här. De har ju för fan alltid funnits inom vänstern och DU är en av dem.
Jag har då ALDRIG nånsin i livet tänkt en antisemitisk tanke, och jag är en av "Flashbackarna", precis som DU.

När Hamas utförde det vidriga folkmordet på judar den 7 oktober så FIRADE massor av vänstermänniskor.
Hur äcklig människa är man om man firar att kvinnor och barn torteras, våldtas och mördas?
Kidnappas?!
Detta startade kriget som pågår än.

Israel begår INTE folkmord på Palestinier. Palestinier går på universitet, lever och arbetar I ISRAEL, det hade de inte kunnat vid ett folkmord.
Det är därför judar inte kan arbeta, plugga eller öht vistas i Palestina, de blir mördade direkt.
Eftersom det pågår ett folkmord på JUDAR.

Nu ska folkmordet tvättas och förnekas och så ska det känslosåsas och överdrivas om sjunde Oktober igen.

Folkpartiet dör nu i September. Bara DN kommer sörja skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in