Citat:
Ursprungligen postat av
UschKlisterssonIII
Du försöker låtsas vara kritisk mot Kristendomen (jag å andra sidan avskyr både Kristendomen och Islam på riktigt) och påstå att du är ateist samtidigt som du försvarar den etno-religösa rörelsen Sionism.
Du är väldigt, väldigt reddit av dig.
Det går inte att resonera med dig.
Men okej, jag är djupt, djupt kritisk mot personer som vill straffa och skada andra i sin guds namn. Jag är även mycket kritisk mot personer som försöker locka in andra i sin religion.
I Malmö fanns det en präst som hette Mårten Werner, som stod på den mest centrala gatan i Malmö, Södergatan, och predikade med mikrofon varje lördag förmiddag, så att det hördes över hela gatan och över hela Triangeltorget. Gillade jag det? Nej, tro mig, jag avskydde det. Varför skulle han ta över Malmös mest centrala offentliga rum varje lördag med sina predikningar?
Och jag har många gånger smällt igen dörren framför näsan på personer som har ringt på min dörr för att "berätta för mig om Jesus". Lyckligtvis var det länge sen en sådan stolle knackade på.
Innan jag blev ateist år 1985, så läste jag bibeln. Därför vet jag hur mycket skit det faktiskt står i bibeln. Gamla testamentet är absolut värst, men kristna stollar som vill straffa sina meningsmotståndare drar sig inte alls för att använda argument från Gamla testamentet.
Det finns snälla människor som använder sin egen religion som hopp och tröst, samtidigt som de respekterar andra människors rätt till andra uppfattningar. Jag är inte arg på den sortens religiösa människor. Och jag vill gärna försvara just den lilla judiska gruppen i Sverige, eftersom ingen annan grupp är så utsatt som den gruppen här i Sverige. Det skulle vara romerna då.
När jag säger att ingen annan grupp i Sverige är så utsatt, så syftar jag på vanliga judar som inte är rika och inte är makthavare, och som skulle vilja bära en Davidsstjärna på samma sätt som andra grupper vill bära krucifix eller slöja. Jag är fruktansvärt trött på snacket om att judar styr Sverige.
Kom inte och snacka med mig om att Bonniers och andra styr Sverige, och därför är det judarna som har makten i Sverige. Det där hjälper ingen vanlig jude som hotas och hatas i Sverige för att de tillhör den mosaiska gruppen.
https://bra.se/rapporter/arkiv/2025-06-05-antisemitiska-hatbrott