2026-08-19, 07:33
Medlem
Brännas är väl att ta i men allt detta öppna stöd för terrorstaten Israel bör såklart stävjas, precis som när det gäller Ryssland.

Netanyahu är en despot av klassiskt typsnitt, Israel är stulet land och de fortsätter att roffa åt sig samt begå krigsbrott. Inte mycket skillnad gentemot Ryssland annat än att det är muslimer och inte alibiryssar som drabbas.
Senast redigerad av Periodic 2026-08-19 kl. 07:38.
Citera
2026-08-19, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UschKlisterssonIII
Du försöker låtsas vara kritisk mot Kristendomen (jag å andra sidan avskyr både Kristendomen och Islam på riktigt) och påstå att du är ateist samtidigt som du försvarar den etno-religösa rörelsen Sionism.

Du är väldigt, väldigt reddit av dig.

Det går inte att resonera med dig.

Men okej, jag är djupt, djupt kritisk mot personer som vill straffa och skada andra i sin guds namn. Jag är även mycket kritisk mot personer som försöker locka in andra i sin religion.

I Malmö fanns det en präst som hette Mårten Werner, som stod på den mest centrala gatan i Malmö, Södergatan, och predikade med mikrofon varje lördag förmiddag, så att det hördes över hela gatan och över hela Triangeltorget. Gillade jag det? Nej, tro mig, jag avskydde det. Varför skulle han ta över Malmös mest centrala offentliga rum varje lördag med sina predikningar?

Och jag har många gånger smällt igen dörren framför näsan på personer som har ringt på min dörr för att "berätta för mig om Jesus". Lyckligtvis var det länge sen en sådan stolle knackade på.

Innan jag blev ateist år 1985, så läste jag bibeln. Därför vet jag hur mycket skit det faktiskt står i bibeln. Gamla testamentet är absolut värst, men kristna stollar som vill straffa sina meningsmotståndare drar sig inte alls för att använda argument från Gamla testamentet.

Det finns snälla människor som använder sin egen religion som hopp och tröst, samtidigt som de respekterar andra människors rätt till andra uppfattningar. Jag är inte arg på den sortens religiösa människor. Och jag vill gärna försvara just den lilla judiska gruppen i Sverige, eftersom ingen annan grupp är så utsatt som den gruppen här i Sverige. Det skulle vara romerna då.

När jag säger att ingen annan grupp i Sverige är så utsatt, så syftar jag på vanliga judar som inte är rika och inte är makthavare, och som skulle vilja bära en Davidsstjärna på samma sätt som andra grupper vill bära krucifix eller slöja. Jag är fruktansvärt trött på snacket om att judar styr Sverige.

Kom inte och snacka med mig om att Bonniers och andra styr Sverige, och därför är det judarna som har makten i Sverige. Det där hjälper ingen vanlig jude som hotas och hatas i Sverige för att de tillhör den mosaiska gruppen.

https://bra.se/rapporter/arkiv/2025-06-05-antisemitiska-hatbrott
Citera
2026-08-19, 07:45
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Brännas är väl att ta i men allt detta öppna stöd för terrorstaten Israel bör såklart stävjas, precis som när det gäller Ryssland.

Netanyahu är en despot av klassiskt typsnitt, Israel är stulet land och de fortsätter att roffa åt sig samt begå krigsbrott. Inte mycket skillnad gentemot Ryssland annat än att det är muslimer och inte alibiryssar som drabbas.

Det är inte stulet land. Landet styrdes av britterna och dom lät till slut landet Israel att bildas och FN röstade sedan om det. Palestinierna har aldrig någonsin haft sin egen stat varken här eller någon annan stans.
Citera
2026-08-19, 07:47
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic

Debatten handlade om Sverige och hon bar magen David för att visa solidaritet med svenska judar.
Citera
2026-08-19, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Japp. Jag tror hon skrev det i affekt och att hon menade nåt motsvarade att hon skulle brinna i helvetet. Tycker allt pekar mot det. Har sett liknande massvis av gånger under mina internetdagar från folk som tycker diverse meningsmotståndare är fullständigt dumma i huvudet.
Har också sett riktiga uppmaningar till mord och dessa uttrycks inte i one-liners på det sättet.

Hade det vart en känd nasse som sa "hoppas hon brinner" eller liknande så hade jag sagt samma sak.

Du får tro det var ett seriöst dödshot hur mycket du vill och din och ts cancel-kultur kommer ta henne oavsett. Detta är en statsvetare och inte en vanlig civil så att uttrycka sig på det sättet offentligt är lika med ett professionellt självmord.

Jag tror att du har rätt.

Men Valley Ghanem är en offentlig person som har hjälpt Malmö stad att skriva sitt handlingsprogram mot islamofobi. Om en offentlig person tillåter sig att skriva att en känd person "må brännas", så måste skribenten någonstans känna att hennes hat och dödshot är okej.

Säga vad man vill om Rickard Jomshoff, som har hävt ur sig många dumheter. Jag tror dock inte att han skulle våga skriva i något öppet forum att han önskar att en känd muslim, vänsterpartist, miljöpartist eller sosse skulle brännas. Han skulle veta att detta var oacceptabelt.

Varför förstod inte den offentliga personen Valley Ghanem att det hon skrev om Simona Mohamsson var oacceptabelt? Mitt svar är att många oacceptabla ramsor har skanderats under Palestina-demonstrationer i Sverige.

Palestina-demonstrationerna har talat om för islamister och vänsterfolk att det är tillåtet att säga lite vad som helst om judar, även offentligt. Därför tyckte Valley Ghanem att hon kunde skriva det hon skrev.

Sen håller jag verkligen med om att det finns ett avskyvärt judehat hos många som tillhör extremhögern också. Där kan islamismen och extremhögern ta varann i hand.
Citera
2026-08-19, 07:55
Medlem
Maureliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Det var precis tanken med hennes Davidsstjärna. Hon ville fiska efter reaktioner som Sionistpressen sedan är snabba att skriva om.
Var det inte kräkan Mohamson som kom med förslaget att införa en blågul islam strax före hon kastade sig om halsen på Åkesson? Kvinnor är sinnessjuka!
Citera
2026-08-19, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Jag avskyr religiösa extremister. Det spelar ingen roll vilken religion de tillhör, för jag avskyr deras extremism. Ju mer extrema de är, och ju mer de vill tvinga andra människor att lyda dem, och ju mer de använder våld mot andra människor, ju mer avskyr jag dem.

Jag uppfattar muslimer som den mest våldsamma religiösa gruppen i världen idag. Enligt denna Wikipedia-artikel, så har 200.000 människor dödats i islamistiska attacker i världen under perioden 2013-2024. Scrolla ner tills du ser ett stapeldiagram.

Jag förnekar inte ett ögonblick att Israel under Netanyahu har begått fruktansvärda övergrepp mot palestinier och begått massmord i Gaza. Jag förnekar inte heller att Israel har begått svåra övergrepp mot palestinier långt före Netanyahu.

Även kristna stollar har ju mördat i Guds namn. När Trump sa att "en civilisation ska dö i natt" (och syftade på Iran), så var det visserligen mest snack och lite action, men visst är Trump både fruktansvärd och gränslös, och visst använder han Gud som argument.

Jag försvarar inte religiösa stollar som mördar i sin guds namn. Aldrig. Men Davidsstjärnan är mycket mer än en symbol för mord på meningsmotståndare. Det är en symbol som användes av nazisterna för att beskriva judar. Och den gången syftade Davidsstjärnan sannerligen inte på några mord på palestinier.

Davidsstjärnan måste kunna ses som en symbol för människor som tillhör den judiska religionen, på samma sätt som slöjan är en symbol för människor som tillhör den muslimska religionen, och krucifixet är en symbol för kristen religion.

Jag är ateist, men om vi ska tillåta folk att vara kristna och muslimer, så måste vi tillåta andra människor att vara judar.

Nu träder den liberala reddit sionisten verkligen fram. Slänger Netanyahu under bussen också så klart.

"Jag är ateist men...."

Nej det är du inte. Du är gnostiker/sekulär.
Citera
2026-08-19, 07:59
Medlem
fermions avatar
Slöja bärs offentligt för att signalera dominans. Pallarna demonstrerar oavbrutet för att hota meningsmotståndare med våld. Statsvetaren och hennes orcharmé tror sig veta att tiden är kommen, och så visar Mohamsson en DAVIDSSTJÄRNA offentligt. Hon skulle ju krypa!
BRÄNN! FOLKMÖRDARE!! DÖ!!!

(försök till psykologisk analys)
Citera
2026-08-19, 08:00
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Tror de flesta tolkar det som "må hon brinna i helvetet" och Japp, jag ser distinktionen men nej, jag tror inte det blir nån skandal.

Jaha, men då var det ju inget allvarligt. Klart en muslim ska få skrika högt att någon "ska brännas". De har ju rätt till sitt hat, och "vi kan inte kräva mer av muslimer", menar du mellan raderna.

Det här vänstertänket med att alltid släta över extremvänsterns och islaimsters hat, men explodera i gråtskrik om högern råkar säga samma sak är för mig den största gåtan i hur psykiskt sjuka ni måste vara.
Citera
2026-08-19, 08:00
Medlem
Vänsterpöblen och islamisterna visar återigen sin inkompetens, och sina fula trynen.

De fattar inte att de är ju exakt de här reaktionerna som Simona ville ha, för att på detta sätt påvisa vad det är för pack som röstar på vänsterblocket.

Simona fick exakt den relation/effekt som hon ville ha.

Big up Simona.
Citera
2026-08-19, 08:03
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Simona Mohamsson bar en Davidsstjärna i Expressens partiledardebatt. Då svarade en muslimsk statsvetare, som har arbetat med att ta fram Malmö stads handlingsplan mor islamofobi, att Mohamsson borde brännas.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WvaMOa/mohamsson-bar-davidsstjarna-fick-hat

Tror ni att det kommer att bli någon större skandal av det här uttalandet? Eller kommer nästan alla att säga, nu inför valet, att vi måste förstå att muslimer är förtvivlade över det som händer i Gaza och att vi inte får ta det för allvarligt när muslimer säger att den som bär en Davidsstjärna borde brännas?

För det är ju skillnad när högern säger något otrevligt om sina motståndare och när muslimer gör det? För när högern gör det är det hemskt, men inte när muslimer gör det? Det tycker väl de flesta journalister i Sverige och nästan alla politiker på vänsterkanten?

Och förresten kommer den regering vi får efter valet i september säkert att välkomna många fler muslimer till Sverige, eller vad tror ni?
Enligt den här artikeln har Valley Ghanem varit med och ta fram Malmö kommuns plan mot ”islamofobi”. Låt det sjunka in.

https://omni.se/hatstorm-mot-mohamsson-bar-davidsstjarnan/a/5poKeO
Citera
2026-08-19, 08:04
Medlem
Förstår inte riktigt muslim-vinkeln i tråden. Speciellt inte här på flashback som bokstavligen sprudlar av pursvenska judehatare sen årtionden tillbaka? Det är helt uppenbarligen ett ras-, religion- och kulturöverskridande fenomen/problem.

Det Mohamsson och övriga sionister gör och det som statsvetaren faller för är att propsa på kopplingen mellan judar och Israels folkmord mot palestinierna. Det är lika lite judar som kollektivs fel att Israel massmördar barn som det är vita/kristnas fel att Nazityskland massmördade barn. Johnny med kippan, tre trappor ner bär ingen skuld för all monstruös skit som Israeliska staten och IDF utsätter sina människor för och jag bär ingen skuld för vad Adolf gjorde.

På samma sätt kritiserar man inte Johnny för att man kritiserar Israel/IDF. Kritik mot Israel är inte lika med antisemitism.

Vad rimliga människor bör göra är att fördöma den kopplingen öht, oavsett vilket håll den kommer ifrån. I detta fallet var det en partiledare som ville stötta en folkmördarstat genom att ta på sig en religiös symbol och en statsvetare som såg en religiös symbol och associerade den till en folkmördarstat. Båda är fel.

Med det sagt så var uttalandet från statsvetaren fullständigt idiotiskt och ett socialt och professionellt självmord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in