2026-08-01, 22:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Nej. Appar kan du ha i smartteven eller i telefonen. Besudla inte en spelkonsol med sån skit.
?
Citera
2026-08-02, 04:53
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Alla spel ska släppas på Nintendos konsoler.
Ids inte köpa en PS5 eller PC, så om ett spel inte kommer till Switch 2. Då skiter jag i det spelet. Switch 2 år ju så pass nära PS5 och Xbox i prestanda att det inte finns någon rimlig förklaring till att skippa formatet.

Borde inte Capcom som är så bundis med Nintendo kunnat göra en än bättre och mera PS5-nära version av RE 9 i så fall?

Men framtiden får utvisa hur nära tekniskt Switch 2 är sina konkurrenter.

Citat:
Ursprungligen postat av Deletedhottie
?
Vad är oklart?

Med tanke på att Nintendo med jämna mellanrum svingar mot diverse youtubers och t o m drar dem inför rätta för en läckt illustration från ett Zeldaspel som aldrig släpptes, så antar jag att man inte vill ha YouTube på sina konsoler. Det är inget föräldrar vill att deras ättelägg ska sitta och glo på ändå.
Citera
2026-08-02, 06:56
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Borde inte Capcom som är så bundis med Nintendo kunnat göra en än bättre och mera PS5-nära version av RE 9 i så fall?

Vad är oklart?

Med tanke på att Nintendo med jämna mellanrum svingar mot diverse youtubers och t o m drar dem inför rätta för en läckt illustration från ett Zeldaspel som aldrig släpptes, så antar jag att man inte vill ha YouTube på sina konsoler. Det är inget föräldrar vill att deras ättelägg ska sitta och glo på ändå.

RE9 på Switch 2 ligger hyfsat nära PS5 versionen, ja.
Citera
2026-08-02, 08:08
Avslutad
Citat:

Vad är oklart?

Vill man ta bort youtube så kan man men alla appar ska inte bort.
Struntsamma förresten. Det är ändå den sämsta generationen vi någonsin haft i spel. Jag är olycklig men ja nintendo tål allt. Gillar inte Zelda heller. Jag trodde att de hade det i sig men jag tror knappt mina ögon varje gång jag ser tears of the kingdom.
Må de göra ett mediokert MMORPG med sin nuvarande "talang".
Citera
2026-08-08, 09:48
Medlem
Stämmer det att priserna höjs från 1 sep?
Citera
2026-08-18, 23:18
Medlem
sebastian_s avatar
Snacka om död konsol. Phantom blade 0, Gears of War, Wolverine, Control 2, GTA 6 är alla spel de kommande månaderna som Switch 2 spelarna inte får ta del av. Tur att Capcom förbarmar sig över dem med Onimusha i alla fall.

Switch 2 borde vara den konsolen som ger fomo så här 1- 1 1/2 år in, istället så ger den ingenting.
Senast redigerad av sebastian_ 2026-08-18 kl. 23:20.
Citera
2026-08-19, 03:18
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Snacka om död konsol. Phantom blade 0, Gears of War, Wolverine, Control 2, GTA 6 är alla spel de kommande månaderna som Switch 2 spelarna inte får ta del av. Tur att Capcom förbarmar sig över dem med Onimusha i alla fall.

Switch 2 borde vara den konsolen som ger fomo så här 1- 1 1/2 år in, istället så ger den ingenting.

GTA 6 är väl den enda större titeln, resten är ju mest småpotatis som Nintendos egna spel slår mycket högre än. Gears of War har väl inte varit relevant sedan 2011...
Citera
2026-08-19, 03:33
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
GTA 6 är väl den enda större titeln, resten är ju mest småpotatis som Nintendos egna spel slår mycket högre än. Gears of War har väl inte varit relevant sedan 2011...
Phantom blade 0 tycker jag personligen ser väldigt bra ut. Wolverine sämre än vad jag trodde men är objektivt en stor grej, kan vara spelvärt. Control 1 var bra och Remedys spel är atmosfäriska. Det är en fin lineup. Gears of War må vara trött men Xbox försöker kontra i alla fall. Vilka är Nintendos egna spel som är större?
Citera
2026-08-19, 04:22
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Phantom blade 0 tycker jag personligen ser väldigt bra ut. Wolverine sämre än vad jag trodde men är objektivt en stor grej, kan vara spelvärt. Control 1 var bra och Remedys spel är atmosfäriska. Det är en fin lineup. Gears of War må vara trött men Xbox försöker kontra i alla fall. Vilka är Nintendos egna spel som är större?
Jag menar på allvar att det inte behöver definieras. Svaret är helt sonika ”Nintendos egna spel”.

Ingen fanboy, bara ett konstaterande.

Kan även vara bra för Nintendo att inte få GTA6. Inte säkert det är varumärkeshöjande för det Kyotobaserade spelföretaget med dylika spel.
Citera
2026-08-19, 16:36
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Jag menar på allvar att det inte behöver definieras. Svaret är helt sonika ”Nintendos egna spel”.

Ingen fanboy, bara ett konstaterande.

Kan även vara bra för Nintendo att inte få GTA6. Inte säkert det är varumärkeshöjande för det Kyotobaserade spelföretaget med dylika spel.
Jag menar den här tidsperioden, inte rent allmänt.

Jag är för att Nintendo går sin egen väg men då får de också gå på den. Som det är nu så står de vid sidan av vägen och tittar på.

GTA 6= Mario 3D
Wolverine= Wario world
Phantom Blade 0= Mystical ninja
Control 2= nytt fräscht spel från en ny spelserie

Hade de erbjudit de alternativen andra halvåret av 2026 så hade det inte varit något att klaga på. Två remakes av 30 år gamla spel väger inte upp.
Senast redigerad av sebastian_ 2026-08-19 kl. 16:39.
Citera
2026-09-06, 20:36
Medlem
Elementarts avatar
Två Nintendo Directs dyker upp i veckan. En som fokuserar på Ocarina of Time Remake och en annan som enbart ska fokusera på Switch 2 spel. Det är nog inte lönt att hoppas att Nintendo kommer visa upp något intressant som ett nytt 3D Mario. Det blir väl nya portningar och 3 år gamla Playstation 5 spel.
Citera
2026-09-08, 16:39
Medlem
Three-Gringoss avatar
The Legend of Zelda: Ocarina of Time - Switch 2, 5:e November är Release datumet. Pris som Inet listar just nu är 899 kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in