2026-09-09, 04:54
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Jag menar på allvar att det inte behöver definieras. Svaret är helt sonika ”Nintendos egna spel”.

Ingen fanboy, bara ett konstaterande.

Kan även vara bra för Nintendo att inte få GTA6. Inte säkert det är varumärkeshöjande för det Kyotobaserade spelföretaget med dylika spel.

GTA6 dyker nog upp på Switch 2 förr eller senare, men det är ett spel som utvecklats för Playstation/Xbox under många år, så inget som bara kan portas över huxflux. Skulle säga tidigast release på Switch 2 blir sent 2027.
Citera
2026-09-09, 17:03
Medlem
sebastian_s avatar
.
Senast redigerad av sebastian_ 2026-09-09 kl. 17:34.
Citera
2026-09-09, 17:15
Medlem
Tearsinrains avatar
Jaha över ett år tog det innan det annonserades ut ett spel jag var intresserad av till konsolen (OoT såklart) men nu är det två. Förväntade mig inte ett nytt 2D-Metroid snart. Känns som Dread var nyligen men var 5år sen Gillade Dread men det var så jäkla kort. Hoppas Ravenous blir längre. Då kanske jag köper en Switch 2 enbart för OoT och Metroid Ravenous. Sen kanske jag köper Bananza också annars kan jag inte hitta ett enda till spel som intresserar mig (nej jag gillar inte Mario Kart) som är exklusivt för Switch 2.
Citera
2026-09-09, 17:34
Medlem
sebastian_s avatar
.
Citera
2026-09-09, 22:36
Medlem
Elementarts avatar
Nya Metroid och Kirby ser bra ut. Det blir nog ett köp på Professor Layton också troligtvis.
Citera
2026-09-09, 23:17
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Nya Metroid och Kirby ser bra ut. Det blir nog ett köp på Professor Layton också troligtvis.
Var det ens meningen att Kirby skulle se bra ut? Jag fick känslan att Nintendo trollade oss genom att visa upp en menlös kuliss och sen ska vi slängas in i det riktiga äventyret i nästa Nintendo Direct. Världen var ju helt tom och man såg att Truman show-kulissen var just en kuliss. Vad som oroar mig är att grafiken såg så medelmåttig ut. Det trollar de inte med.
Citera
2026-09-10, 04:39
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Jaha över ett år tog det innan det annonserades ut ett spel jag var intresserad av till konsolen (OoT såklart) men nu är det två. Förväntade mig inte ett nytt 2D-Metroid snart. Känns som Dread var nyligen men var 5år sen Gillade Dread men det var så jäkla kort. Hoppas Ravenous blir längre. Då kanske jag köper en Switch 2 enbart för OoT och Metroid Ravenous. Sen kanske jag köper Bananza också annars kan jag inte hitta ett enda till spel som intresserar mig (nej jag gillar inte Mario Kart) som är exklusivt för Switch 2.
Om du vill testa lite spel billigt så finns det begagnade Switchspel som t ex Zelda x 2, Persona 5 Royal och Super Mario Odyssey (den med keps).

Nedladdat bättre?
Etta på realistan är f n den välfungerande porten i av Cyberpunk 2077 för 318 kr.
Citera
2026-09-10, 22:48
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Om du vill testa lite spel billigt så finns det begagnade Switchspel som t ex Zelda x 2, Persona 5 Royal och Super Mario Odyssey (den med keps).

Nedladdat bättre?
Etta på realistan är f n den välfungerande porten i av Cyberpunk 2077 för 318 kr.
Inget av de spelen du nämner är exklusiva för Switch 2. Jag har haft första Switch och spelat alla Zelda där samt Odyssey och har en PS5. Då jag har noll nytta av att det är bärbart (önskar de släppte en stationär Switch 2 lite billigare) köper jag såklart hellre på PS5 än till Switch 2. När det gäller exklusiva spel har Nintendo varit riktigt dåliga till Switch 2. Mest varit massa tredjeparts som går att spela till andra konsoler. Men OoT remake, 2D-Metroid och ett nytt Mario kan kanske motivera ett köp.
Citera
2026-09-16, 19:48
Medlem
Tearsinrains avatar
Zelda Edition helt slutsåld eller? Fan vill ha en men så sjuka summor för ett enda spel som kommer spelas. Kanske lika bra att man missade den. Kommer nog inte köpa Switch 2 förrän nästa år när det börjar närma sig att Sony slutar med fysiska skivor så går jag över till Nintendo kanske.
Citera
Idag, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Var det ens meningen att Kirby skulle se bra ut? Jag fick känslan att Nintendo trollade oss genom att visa upp en menlös kuliss och sen ska vi slängas in i det riktiga äventyret i nästa Nintendo Direct. Världen var ju helt tom och man såg att Truman show-kulissen var just en kuliss. Vad som oroar mig är att grafiken såg så medelmåttig ut. Det trollar de inte med.

Edit: Jag kollade igenom trailern igen, och ja det hade kunnat se bättre ut. Det som sticker ut är väl marktexturen som känns lite väl blurrig. Samtidigt har jag blivit rätt anti-grafik där så jävla mycket tid läggs på det istället för att faktiskt göra bra spel i många fall. Jag blev nöjd med grafiken redan under PS360-eran där även Wii U och Switch 1 tillhör mer eller mindre. Jag tar hellre ett mindre snyggt spel om de istället fokuserar på viktigare grejer och gärna försöker implementera 60 fps. I synnerhet om det mindre snygga spelet innebär ett lägre pris. Jag tycker vidare att PS6 inte har något existensberättigande över huvud taget då de flesta spelen som är på PS5 inte ens utnyttjar dess fulla kapacitet.
Senast redigerad av Patch1 Idag kl. 01:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in