2026-08-18, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
När de åkte bil förra veckan kan ett par ggr så sa han Mamma i varje mening. Mina ungar kunde säga mamma mycket tyckte man. Men detta är överjävligt. Aldrig hört något barn som säger mamma så mycket.

Hon lär få problem med honom framtiden. Mellanpojkarna verkar lugna och trygga. Men den äldste är ju dömd för att kasta en bomb. Hon satte väl inga gränser till honom heller. Mellanpojkarna har ju alltid haft sin pappa och han är förhoppningsvis redig. Äldsta pojken han haft problem av olika slag. Tror inte Ellie varit hos honom en enda gång i hans lägenhet i Stockholm. Konstigt. Han flyttade för ett bra tag sen. Hon ska verkar så stark som ensamstående

Någon kommenterade handhygienen 🧐 i dagens vlogg.
Ska man inte kunna räkna vad som kommer efter 8 när man är snart är 6 år. Han kan ju inte räkna längre än till 7.

Han kunde räkna längre för flera år sedan. Ganska bra på matte också för flera år sedan. Så detta tänkte jag på när jag såg vloggen. Men han är bara ett barn och glömmer, såklart. För flera år sedan spenderade hon tid varje dag med att träna honom på bokstäver, att läsa, och att räkna. Sedan några år tillbaka ser man aldrig den interaktionen mellan dem längre.

I takt med detta har hans tjatande på ”mamma mamma mamma” ökat.

Hon måste sätta gränser. Säga till att du får leka själv eller lösa problemet själv. Men då måste hon också ge honom odelad uppmärksamhet (inte filma eller något samtidigt), annars är det orättvist att be honom bli självständig. Och jag tycker hon sällan är fokuserad i stunden. Att filma tar lång tid, sen tar redigering några timmar också. Att hon är halvt närvarande och inte riktigt lyssnar märker han såklart
Citera
2026-08-18, 22:47
Medlem
MissFitt73s avatar
Det var väl mellangrabben som flyttade ihop med sin flickvän? Den äldsta killen ” bombkillen” var väl skriven hos henne? Nu är bara den yngsta skriven hos henne? Verkar som båda flyttat då? Eller?
Citera
2026-08-18, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Han kunde räkna längre för flera år sedan. Ganska bra på matte också för flera år sedan. Så detta tänkte jag på när jag såg vloggen. Men han är bara ett barn och glömmer, såklart. För flera år sedan spenderade hon tid varje dag med att träna honom på bokstäver, att läsa, och att räkna. Sedan några år tillbaka ser man aldrig den interaktionen mellan dem längre.

I takt med detta har hans tjatande på ”mamma mamma mamma” ökat.

Hon måste sätta gränser. Säga till att du får leka själv eller lösa problemet själv. Men då måste hon också ge honom odelad uppmärksamhet (inte filma eller något samtidigt), annars är det orättvist att be honom bli självständig. Och jag tycker hon sällan är fokuserad i stunden. Att filma tar lång tid, sen tar redigering några timmar också. Att hon är halvt närvarande och inte riktigt lyssnar märker han såklart
Jag hade också för mig dett, att han var himla duktig innan. Hon hade ju nyligen tagit fram räkne och läseböcker som köpte på Cosco. Det var väl bara början på sommaren. Men hon visade väl bara det i vloggen och brydde sig inte att gör det med honom. Mina barn tränade jag inte särskilt inför förskoleklassen. Men de kunde iallafall räkna länge än till 7.

Innan var det bara M som gällde i allt. Men nu har hon tappat intresset för honom. Det har gått fort faktiskt. Man ser ju i dagens vlogg att hon blir mer och mer irriterad på honom. Och det är säkert det han märker när han hela tiden säger mamma i varje mening.
Citera
2026-08-18, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Det var väl mellangrabben som flyttade ihop med sin flickvän? Den äldsta killen ” bombkillen” var väl skriven hos henne? Nu är bara den yngsta skriven hos henne? Verkar som båda flyttat då? Eller?
Bombkillen den äldsta bor ihop i en lägenhet i Stockholm, han flyttade nyligen. Äldsta av mellanpojken bor hos sin pappa. De två yngsta, W och M bor hos E
Senast redigerad av Stoltmamma26 2026-08-18 kl. 22:59.
Citera
2026-08-18, 22:59
Medlem
Samma tappade intresse för M nu som för de tre äldsta när M kom. Den yngsta av de äldre var bara 11 år och fick nästan klara sig själv. Ledsamt när jag tänker på det. Jag har själv en grabb som snart blir 12 och vet hur mycket de behöver sin mamma.
Citera
2026-08-18, 23:18
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Bombkillen den äldsta bor ihop i en lägenhet i Stockholm, han flyttade nyligen. Äldsta av mellanpojken bor hos sin pappa. De två yngsta, W och M bor hos E
Jaha är det han som är äldst? Han som kom i midsomras med tjej och som brukar övningsköra? Trodde det var den andra killen som var äldst och var bombkillen? Viggo vet jag vem det är.
Citera
2026-08-18, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Jaha är det han som är äldst? Han som kom i midsomras med tjej och som brukar övningsköra? Trodde det var den andra killen som var äldst och var bombkillen? Viggo vet jag vem det är.
Han som övningskörde är näst äldst. Han bor i Stockholm hos sin pappa.
Den äldsta är bomb pojken och han har alltid bott med Ellie och har ingen pappa precis som M. Han flyttade nyligen ihop med sin flickvän i en lägenhet i Stockholm.
Den tredje pojken har också börjat övningsköra nu. Han som är född nr 3.
Citera
2026-08-19, 06:51
Medlem
askungens avatar
Kommentarsfältet i senaste vloggen... varför skriver samma personer meningslösa saker flera gånger? Ser ut som fejkkonton för att fylla kommentarerna med "kärlek"
Typ ann-sofielarsson, katebergljung, yvonnefridh
Citera
2026-08-19, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samson87
Kolla ca 23.30 in så säger hon åt honom att han inte får smaka mer av degen, 10 sekunder senare tar han bit efter, bit, efter bit och stoppar i sig. Hon låtsas som att hon inte ser. Så jäkla rädd för att sätta gränser. Sämst uppfostran!! Hur ska han lära sig?
Tror inte hon låtsas för hon varken ser el hör. Hon är helt borta och vilken stress med baket. Bullarna har knappt färg när hon tar ut dem😂
Citera
2026-08-19, 09:00
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Han som övningskörde är näst äldst. Han bor i Stockholm hos sin pappa.
Den äldsta är bomb pojken och han har alltid bott med Ellie och har ingen pappa precis som M. Han flyttade nyligen ihop med sin flickvän i en lägenhet i Stockholm.
Den tredje pojken har också börjat övningsköra nu. Han som är född nr 3.
Ok men då tror jag att jag hänger med. Har han lyckats komma från det kriminella och fått jobb osv? Eller har han insatser från socialtjänsten kanske?
Citera
2026-08-19, 09:02
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tindra13
Tror inte hon låtsas för hon varken ser el hör. Hon är helt borta och vilken stress med baket. Bullarna har knappt färg när hon tar ut dem😂
Tänkte samma. Hon gräddar inte klart när hon bakar. Likaså när hon steker köttfärs. Köttfärs ska bryna och inte koka. Bara kesoplättarna som får färg.
Citera
2026-08-19, 10:07
Medlem
-841115 Ellie
-20061112 Wiktor Sandin (bombkillen)
Bor i Täby med Cajsa
-20071212 William Fritz
Bor hos sin pappa i Vallentuna
-20090514 Wiggo Fritz
Bor hos Ellie, tjej Joline

-Stefans barn-
Alfred, 2003