Citat:
När de åkte bil förra veckan kan ett par ggr så sa han Mamma i varje mening. Mina ungar kunde säga mamma mycket tyckte man. Men detta är överjävligt. Aldrig hört något barn som säger mamma så mycket.
Hon lär få problem med honom framtiden. Mellanpojkarna verkar lugna och trygga. Men den äldste är ju dömd för att kasta en bomb. Hon satte väl inga gränser till honom heller. Mellanpojkarna har ju alltid haft sin pappa och han är förhoppningsvis redig. Äldsta pojken han haft problem av olika slag. Tror inte Ellie varit hos honom en enda gång i hans lägenhet i Stockholm. Konstigt. Han flyttade för ett bra tag sen. Hon ska verkar så stark som ensamstående
Någon kommenterade handhygienen 🧐 i dagens vlogg.
Ska man inte kunna räkna vad som kommer efter 8 när man är snart är 6 år. Han kan ju inte räkna längre än till 7.
Hon lär få problem med honom framtiden. Mellanpojkarna verkar lugna och trygga. Men den äldste är ju dömd för att kasta en bomb. Hon satte väl inga gränser till honom heller. Mellanpojkarna har ju alltid haft sin pappa och han är förhoppningsvis redig. Äldsta pojken han haft problem av olika slag. Tror inte Ellie varit hos honom en enda gång i hans lägenhet i Stockholm. Konstigt. Han flyttade för ett bra tag sen. Hon ska verkar så stark som ensamstående
Någon kommenterade handhygienen 🧐 i dagens vlogg.
Ska man inte kunna räkna vad som kommer efter 8 när man är snart är 6 år. Han kan ju inte räkna längre än till 7.
Han kunde räkna längre för flera år sedan. Ganska bra på matte också för flera år sedan. Så detta tänkte jag på när jag såg vloggen. Men han är bara ett barn och glömmer, såklart. För flera år sedan spenderade hon tid varje dag med att träna honom på bokstäver, att läsa, och att räkna. Sedan några år tillbaka ser man aldrig den interaktionen mellan dem längre.
I takt med detta har hans tjatande på ”mamma mamma mamma” ökat.
Hon måste sätta gränser. Säga till att du får leka själv eller lösa problemet själv. Men då måste hon också ge honom odelad uppmärksamhet (inte filma eller något samtidigt), annars är det orättvist att be honom bli självständig. Och jag tycker hon sällan är fokuserad i stunden. Att filma tar lång tid, sen tar redigering några timmar också. Att hon är halvt närvarande och inte riktigt lyssnar märker han såklart