2026-08-18, 22:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Då är du väl en idiot. Hatar kristna, enligt tidigare, och vill säker utrota dem och försvara islamisten här. Är du inte islamist, så försvarar du i alla fall islamism i det här fallet, uppenbart.

Nu drar du verkligen saker ur röven och klistrar på mig igen precis som förut.

Nu tar du i dramatiskt och teatraliskt med att jag vill utrota kristna. Det varken vill eller tänker jag gör. Kristna kommer utrota varandra till slut. Muslimer kommer utplåna varandra också. Jag behöver inte göra ett skit.
Citera
2026-08-18, 22:27
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UschKlisterssonIII
Nu drar du verkligen saker ur röven och klistrar på mig igen precis som förut.

Nu tar du i dramatiskt och teatraliskt med att jag vill utrota kristna. Det varken vill eller tänker jag gör. Kristna kommer utrota varandra till slut. Muslimer kommer utplåna varandra också. Jag behöver inte göra ett skit.
Hatar kristna då och älskar muslimer då. Du försvarar väl henne. Jag är rätt säker på att du är den falska av oss två.
Citera
2026-08-18, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Simona Mohamsson bar en Davidsstjärna i Expressens partiledardebatt. Då svarade en muslimsk statsvetare, som har arbetat med att ta fram Malmö stads handlingsplan mor islamofobi, att Mohamsson borde brännas.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WvaMOa/mohamsson-bar-davidsstjarna-fick-hat

Tror ni att det kommer att bli någon större skandal av det här uttalandet? Eller kommer nästan alla att säga, nu inför valet, att vi måste förstå att muslimer är förtvivlade över det som händer i Gaza och att vi inte får ta det för allvarligt när muslimer säger att den som bär en Davidsstjärna borde brännas?

För det är ju skillnad när högern säger något otrevligt om sina motståndare och när muslimer gör det? För när högern gör det är det hemskt, men inte när muslimer gör det? Det tycker väl de flesta journalister i Sverige och nästan alla politiker på vänsterkanten?

Och förresten kommer den regering vi får efter valet i september säkert att välkomna många fler muslimer till Sverige, eller vad tror ni?

Jag trodde att Mohamsson var en omformulering från Mohammed...som Ah-med...Moham-med...ungefär som -son...Anders-son...Eriks-son...
Hur är det nu? Vänder sig muslimer emot varandra? För jag är rätt så säker på att jag har hört att Simona Mohamsson har sagt att hon är muslim tidigare? Men jag vet inte.
Citera
2026-08-18, 22:33
Medlem
shitholecitizens avatar
Muslimen visar sitt rätta ansikte. De tillåter ingen att ha någon annan åsikt. Då ska man brännas. Detta är vad som väntar om de blir en majoritet.
Citera
2026-08-18, 22:34
Avslutad
Citat:
Hatar kristna då och älskar muslimer då.

Nej. Ogillar bägge. Men fortsätt dra saker ur röven. För all del. Gör det bara enklare för mig.
Citera
2026-08-18, 22:35
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UschKlisterssonIII
Nej. Ogillar bägge. Men fortsätt dra saker ur röven. För all del. Gör det bara enklare för mig.
På vilket sätt då?
Citera
2026-08-18, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Nej, jag tror verkligen inte att blev glad över morden på Anna Lindh och Olof Palme, eller att du blev glad över Breiviks attentat på Utöya. Varken Anna Lindh, Olof Palme eller Breiviks offer på Utöya var ju islamofober.

Vad jag misstänker, fast jag kan förstås ha fel, är att du blir åtminstone lite glad när en islamofob blir mördad eller skadad.

Som till exempel när Lars Vilks dog. Eller när Salman Rushdie blev attackerad och ganska svårt skadad av en islamist. Eller när Salwan Momika sköts till döds, förmodligen av en islamist.

Och korkade teorin har du och dina huvudlöss dragit ihop? Ska du fokusera på skitsnacket du dragit om kvinnan? Du påstår implicit att hon motiverar attentat. Att muslimer aldrig kan göra fel mot svenskar. Kvinnan vände emot att man använder Davistjärnan politiskt. Vilka fler saker ska man få använda potitiskt, hammaren och skäran?

R
Citera
2026-08-18, 22:44
Medlem
Citat:
Då är du väl en idiot. Hatar kristna, enligt tidigare, och vill säker utrota dem och försvara islamisten här. Är du inte islamist, så försvarar du i alla fall islamism i det här fallet, uppenbart.

Guilt by association. Ohederligt, absolut. Oväntat från dig, inte alls.

Du ser världen som väldigt svartvit vilket är extremt tragisk. Jag han hålla med kvinnan om att man som ledande politiker inte ska använda Davidstjärnan som politisk symbol. Vad hade du tyckt om Nooshi tog en flagga med hammaren och skäran och gick omkring med, då hade du älskat det därför att?
Senast redigerad av MuppetMinnieMe 2026-08-18 kl. 22:46.
Citera
2026-08-18, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggeraldrigupp
Jag trodde att Mohamsson var en omformulering från Mohammed...som Ah-med...Moham-med...ungefär som -son...Anders-son...Eriks-son...
Hur är det nu? Vänder sig muslimer emot varandra? För jag är rätt så säker på att jag har hört att Simona Mohamsson har sagt att hon är muslim tidigare? Men jag vet inte.

Jo du har rätt. "Mohamsson" är ett "omgjort" familjenamn för att det ska "låta svenskt" som Karlsson, Andersson, Svensson osv

Hon blev intervjuad av Dagen förra året(?) och sa då att hon är ateist iallafall
Citera
2026-08-18, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Jo du har rätt. "Mohamsson" är ett "omgjort" familjenamn för att det ska "låta svenskt" som Karlsson, Andersson, Svensson osv

Hon blev intervjuad av Dagen förra året(?) och sa då att hon är ateist iallafall

Tack snälla för återkopplingen, för då känner jag mig inte dum.
Hur ser muslimer på ateister då? För jag är rätt så säker på att jag har hört henne säga att hon är muslim, men det var iofs några år sedan.
Citera
2026-08-18, 22:53
Medlem
Gentss avatar
Lite kuriosa. Denna damen blev av med sin anala oskuld före hennes vagina fick påhälsning. Hon var en stygg flicka som yngre, till trots att hon kallat sig muslim.
Citera
2026-08-18, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggeraldrigupp
Tack snälla för återkopplingen, för då känner jag mig inte dum.
Hur ser muslimer på ateister då? För jag är rätt så säker på att jag har hört henne säga att hon är muslim, men det var iofs några år sedan.

Så lite så

Citat:
Ett fint exempel på det är Simona Mohamsson där familjens ursprungliga tillnamn Mohammad ingår i förleden:

Pappa tänkte ’vad är det mest svenska som finns?’ och så tog han Mohammad som är familjenamnet och lade till son” (DN 20 juni 2025 s. 9).

Hennes efternamn är således en slags försvenskning av familjens ursprungliga namn, något som inte alls är ovanligt idag när namnkulturer ständigt möts och det tvärspråkliga inflytandet bidrar till kreativitet och dynamik i vårt namnskick.

Institutet för Språk och Folkminnen

Apropå det jag nämnde om Dagen: Simona Mohamsson: "Jag har sjungit i kyrkokör och besökt moskeèr, men är ateist
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in