2026-08-18, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Det skulle inte falla mig in att peka ut alla muslimer som extremister.

Vad jag vet om Valley Ghanem är att hon bär muslimsk slöja, att hon har hjälpt Malmö stad att skriva sitt handlingsprogram mot islamofobi, och att hon har skrivit "Må hon brännas" om Simona Mohamsson för att Mohamsson bar en Davidsstjärna.

Det är vad jag vet om Valley Ghanem. Det räcker alldeles för mig för att jag ska tycka att hennes uttalande om Mohamsson, "Må hon brännas", är vidrigt och fullkomligt hårresande. Och eftersom jag tycker att Valley Ghanems uttalande är så avskyvärt, så tycker jag också att Valley Ghanem själv är en mycket obehaglig person. Hennes uttalande skulle ju faktiskt kunna leda till att någon from islamist skulle kunna välja att utsätta Simona Mohamsson för ett attentat just på grund av Valley Ghanems inlägg på Instagram.

Men det tycker väl inte du, för du tillhör väl den del av mänskligheten som anser att muslimer aldrig kan göra fel? Åtminstone inte om man jämför muslimerna med svenskar?

Du kanske till och med skulle tycka att Simona Mohamsson fick skylla sig själv om hon blev utsatt för ett attentat? För att hon med sin Davidsstjärna hade förgripit sig mot hela den muslimska gemenskapen i världen?

Patetisk whataboutism. Påstår du jag gillade mordet på Anna Lind och Olof Palme och Breiviks attentat på Utöya? Att jag inte kollade fakta ordentligt rättfärdigt INTE ditt vidriga lågvatten. Du är längst nere i Marianergraven. Först satt du och hittade på helt egna fakta utan källor. När du blir synad med det så börjar du gråta och projicera mördarsympatier på mig. Patetiskt är bara förnamnet.
Citera
2026-08-18, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UschKlisterssonIII
Nej ni vill ju helst få det att se ut som att Iran med proxier är de enda islamisterna som utgör ett hot. Salafisterna knyter ni väldigt sällan till sånt som Abraham avtalet. Ni gillar att förväxla ISIS med mullorna.

Talar du till mig? Tror du att jag anser att salafister och IS-sympatisörer inte är ett hot?
Citera
2026-08-18, 21:59
Medlem
Onanikrems avatar
Vi vet ju sedan länge att muslimer gärna bränner folk levande i stålburar. Vem har glömt den jordanske piloten de brände levande och samtidigt filmade skiten och kablade ut över världen. https://bulletin.nu/is-terroristen-krayem-begars-haktad-for-att-ha-brant-ihjal-pilot-i-bur

19 yazidiska flickor lär ha bränts levande i en stålbur också av Islamska staten. Tvistas om det är sant, men skulle inte förvåna mig alls om det är då de är as. https://x.com/KinoNuri/status/1268757027477696518
Citera
2026-08-18, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Patetisk whataboutism. Påstår du jag gillade mordet på Anna Lind och Olof Palme och Breiviks attentat på Utöya? Att jag inte kollade fakta ordentligt rättfärdigt INTE ditt vidriga lågvatten. Du är längst nere i Marianergraven. Först satt du och hittade på helt egna fakta utan källor. När du blir synad med det så börjar du gråta och projicera mördarsympatier på mig. Patetiskt är bara förnamnet.

Nej, jag tror verkligen inte att blev glad över morden på Anna Lindh och Olof Palme, eller att du blev glad över Breiviks attentat på Utöya. Varken Anna Lindh, Olof Palme eller Breiviks offer på Utöya var ju islamofober.

Vad jag misstänker, fast jag kan förstås ha fel, är att du blir åtminstone lite glad när en islamofob blir mördad eller skadad.

Som till exempel när Lars Vilks dog. Eller när Salman Rushdie blev attackerad och ganska svårt skadad av en islamist. Eller när Salwan Momika sköts till döds, förmodligen av en islamist.
Citera
2026-08-18, 22:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Talar du till mig? Tror du att jag anser att salafister och IS-sympatisörer inte är ett hot?

Dina älsklingar i Israel gör egentligen inte det. De samarbetar med dem via bland annat Trump och Kushners Abraham avtal.
Citera
2026-08-18, 22:06
Medlem
Jag kommer inte försvara antisemitism. Det är vidrigt, men varför ha på sig en Daviddstjårna?

Israel bedriver en apartheid-regim med systematiskt folkmord som inte går att försvara. Att då sätta på sig en Daviddstjårna är liksom att ta på sig en swastika och försvara de stackars tyskar som fått lida för att Hitler var lite elak.

Skönt att L åker ut.

Ta bort Hamas som är vidriga terrorister och stoppa Israels systematiska folkmord.
Citera
2026-08-18, 22:09
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
För mig har "må hon brinna" och ”må hon brännas” helt olika innebörd. Ditt "må hon brinna" är en förhoppningsfull önskan för lidande. TS citat ”må hon brännas” är en vilja till en aktiv handling. Jag kan inte tala för de flesta, och det kan nog egentligen inte du heller, men jag tolkar det inte som du gör.
Jag delar din språkliga analys och uppfattar uttalandet likadant. Det är milsvid skillnad mellan de två exemplen.
Citera
2026-08-18, 22:13
Medlem
Behöver vi 5 högerpartier?
Tydligen behöver Någon detta..
Citera
2026-08-18, 22:14
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Dina älsklingar i Israel gör egentligen inte det. De samarbetar med dem via bland annat Trump och Kushners Abraham avtal.
Ni islamister är förstås det stora problemet. Åk till Gaza och strid för dina åsikter om du vågar.
Citera
2026-08-18, 22:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Ni islamister är förstås det stora problemet. Åk till Gaza och strid för dina åsikter om du vågar.

Du vet från en tidigare tråd att jag inte är islamist eller muslim öht. Riktigt äckligt och falskt av dig det här.
Citera
2026-08-18, 22:20
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Du vet från en tidigare tråd att jag inte är islamist eller muslim öht. Riktigt äckligt och falskt av dig det här.
Då är du väl en idiot. Hatar kristna, enligt tidigare, och vill säker utrota dem och försvara islamisten här. Är du inte islamist, så försvarar du i alla fall islamism i det här fallet, uppenbart.
Citera
2026-08-18, 22:20
Medlem
Citat:
Källan på att hon är muslim?
Dom som står bakom "avslöjandet är Doku som är högerlutande och Israel och sionistvänligt så INTE så oväntad sak från dom.

Det finns ju nunnor med liknande utstyrsel, men jag fick inga nunne-vibbar av henne

(du fick iofs redan svar men ville ändå lägga till det)

Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Enig. Fullständigt idiotiskt att uttrycka sig så och sju resor värre att göra det i egenskap av statsvetare. Riktigt klappmongo.

Jo. Jag vet inte om jag förstod det först (eller ja, det gick upp efter några sekunder att hon kanske inte var bokstavlig med att "bränna") Men vi är ense

Citat:
Jag vet inget om henne. Demirok är muslim och medlem i Svenska kyrkan. MEn du vet säkert MASSA om henne så berätta gärna för mig.

"muslim och medlem i Svenska kyrkan" Off-topic iofs, men jag begriper inte varför vissa tänker såhär. Visst, man kan vara "synkretisk" när det gäller religion. Japaner (majoriteten) blandar buddhism (begravningar) och shintoism (bröllop) tex.

Men är Demirok både(?) muslim OCH kristen? Eller en muslim som är med i SK? x-D

Tycker det är lika märkligt med etniska svenskar som i grunden är ateister men ändå stannar kvar i Svenska Kyrkan för att man vill vårda "traditioner" (i min värld är man medlem i ett religiöst samfund om man har en religiös tro, inte för att det känns bra. Men det är bara jag, en cynisk agnostiker typ)

Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Tack, såg det nu, terroristen med ett automatvapen.

Varsågod. Henne vill jag nog inte gå nära
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in