2026-08-18, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Simona Mohamsson bar en Davidsstjärna i Expressens partiledardebatt. Då svarade en muslimsk statsvetare, som har arbetat med att ta fram Malmö stads handlingsplan mor islamofobi, att Mohamsson borde brännas.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WvaMOa/mohamsson-bar-davidsstjarna-fick-hat

Tror ni att det kommer att bli någon större skandal av det här uttalandet? Eller kommer nästan alla att säga, nu inför valet, att vi måste förstå att muslimer är förtvivlade över det som händer i Gaza och att vi inte får ta det för allvarligt när muslimer säger att den som bär en Davidsstjärna borde brännas?

För det är ju skillnad när högern säger något otrevligt om sina motståndare och när muslimer gör det? För när högern gör det är det hemskt, men inte när muslimer gör det? Det tycker väl de flesta journalister i Sverige och nästan alla politiker på vänsterkanten?

Och förresten kommer den regering vi får efter valet i september säkert att välkomna många fler muslimer till Sverige, eller vad tror ni?

Källan på att hon är muslim?
Dom som står bakom "avslöjandet är Doku som är högerlutande och Israel och sionistvänligt så INTE så oväntad sak från dom.
Citera
2026-08-18, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Det var precis tanken med hennes Davidsstjärna. Hon ville fiska efter reaktioner som Sionistpressen sedan är snabba att skriva om.
Precis så. Tror tidningarna redan hade en färdig artikel redan innan debatten.
Citera
2026-08-18, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Tror de flesta tolkar det som "må hon brinna i helvetet" och Japp, jag ser distinktionen men nej, jag tror inte det blir nån skandal.

Det kan säkert tolkas så, men det är nog uppenbart att hennes betyg från SFI kanske inte är det bästa

Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Så här ser hon ut.

https://internationalen.se/valley-ghanem-till-vara-makthavare/

Tittar man på bilden (längst till vänster på plankan) ser man ett klistermärke med en Hamas(?)-krigare med kalashnikov. Säkert en "gladlynt" och "avslappnad" typ den här damen

Nåja, det är inte förvånande varför så många judar lämnar Malmö Det säger jag utan att ta specifik ställning i konflikten därnere (avskyr militanta Hamas-krigare lika mycket som djupt religiösa judiska bosättare)
Citera
2026-08-18, 21:20
Medlem
fermions avatar
Seriöst började man skrika "folkmord" redan den 7 oktober, minns att några dagar seare så gjorde Kristersson något anförande där han sade "folk.." och sedan ändrade han sig och bytte ordföljd med adjektiv före det oskyldiga ordet "folk". Detta fulklipptes, spreds och textades på engelska som "geno..."
Minns att jag då undrade vilka idioter som var målet för denna propaganda.

Nu har vi svaret efter åratal av skrikande. Slöjan har ryckts av, det har handlat om att återuppväcka judehatet som man tror ligger latent i väst, och samtidigt elda på det ytterligare hos den oroväckande stora grupp muslimer som fötts in i det och haft det lätt förklätt.
Nu finns det "folkmordsförnekare", och blotta åsynen av davidsstjärnan triggar nu hyenornas ylanden, de tror sig också ha stöd av oss "vanliga svenskar"...mår ni inte lite illa ni "antirasister" ?

Någon som minns "kippavandringar" i Malmö?
Citera
2026-08-18, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UschKlisterssonIII
Det var det här hon och Tidö ville provocera fram när hon stoltserade med en Davidsstjärna under en debatt. Sionister älskar att provocera fram judehat. Göder all deras narrativ. Nu har Tidö och sionistpressen bränsle och ammo emot "vänsterislamistkommunistnazisterna".

Så du menar att om Simona Mohamsson väljer att bära en Davidsstjärna och en muslimsk statsvetare svarar med att säga att Mohamsson borde brännas, då är det "sionistpressen" - alltså våra vanligaste svenska tidningar (och TV-kanaler) - som vi borde bli arga på?

För att de lockade Simona Mohamsson att bära Davidsstjärna och provocera den stackars muslimen, så att den stackars muslimen inte hade något annat val än att skriva på Instagram att Simona Mohamsson borde brännas?

Visst måste vi alla förstå att den stackars muslimen inte har gjort något fel, utan att allt är Simona Mohamssons och "sionistpressens" fel?
Citera
2026-08-18, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
För mig har "må hon brinna" och ”må hon brännas” helt olika innebörd. Ditt "må hon brinna" är en förhoppningsfull önskan för lidande. TS citat ”må hon brännas” är en vilja till en aktiv handling. Jag kan inte tala för de flesta, och det kan nog egentligen inte du heller, men jag tolkar det inte som du gör.

Jag med. Därav mitt "Japp, jag kan se distinktionen". Däremot tror jag han menade samma som "må hon brinna i helvetet".
Citera
2026-08-18, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Så du menar att om Simona Mohamsson väljer att bära en Davidsstjärna och en muslimsk statsvetare svarar med att säga att Mohamsson borde brännas, då är det "sionistpressen" - alltså våra vanligaste svenska tidningar (och TV-kanaler) - som vi borde bli arga på?

För att de lockade Simona Mohamsson att bära Davidsstjärna och provocera den stackars muslimen, så att den stackars muslimen inte hade något annat val än att skriva på Instagram att Simona Mohamsson borde brännas?

Visst måste vi alla förstå att den stackars muslimen inte har gjort något fel, utan att allt är Simona Mohamssons och "sionistpressens" fel?

Ja. För det är det här ni vill ha nu. Ni vill att det här ska handla om "islamistkommunistnazivänsterns antisemitism". Det göder era narrativ. Kan ni ta er för bröstet och leka bedrövade väldigt teatraliskt som bara ni kan.
Citera
2026-08-18, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Fast det är inte vad hon menar.

Hon menar att Mohamson ska brännas levande (till döds). Vilket är det straff som Islam har för avfällingar som lämnar islam.

Tror inte hon menar det. Tror hon menar motsvarande "må hon brinna i helvetet" eller liknande. Du får tolka saken som du vill. Jag tycker det är fullständigt idiotiskt att uttrycka sig så som statsvetare men vi drar uppenbarligen olika slutsatser av uttalandet.
Citera
2026-08-18, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Källan på att hon är muslim?
Dom som står bakom "avslöjandet är Doku som är högerlutande och Israel och sionistvänligt så INTE så oväntad sak från dom.

Tja, så här ser hon ut:

https://static.bonniernews.se/ba/798fbf60-b474-44fa-a83e-8aaba0a527bd.jpeg?crop=1668%2C939%2Cx366%2Cy748&wi dth=1200&format=pjpg&auto=avif

Tror du att hon är muslim?

Och ifall Valley Ghanem har skrivit "Må hon brännas" på Instagram, då är det inte sant att hon har gjort det ifall det är Doku som har avslöjat det? Förstår jag dig rätt?
Citera
2026-08-18, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Det kan säkert tolkas så, men det är nog uppenbart att hennes betyg från SFI kanske inte är det bästa

Enig. Fullständigt idiotiskt att uttrycka sig så och sju resor värre att göra det i egenskap av statsvetare. Riktigt klappmongo.
Citera
2026-08-18, 21:28
Medlem
Fatiguewars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Precis så. Tror tidningarna redan hade en färdig artikel redan innan debatten.

Så hade folk sagt 1913 också om någon bar jude-symboler. Det luktar nazism långa vägar om er och ni kommer vara en del av den nya förintelsen.

Tänk att folk kan vara lika korkade 2026 som 1913 även vi har internet till vår fördel.
Citera
2026-08-18, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Tror inte hon menar det. Tror hon menar motsvarande "må hon brinna i helvetet" eller liknande. Du får tolka saken som du vill. Jag tycker det är fullständigt idiotiskt att uttrycka sig så som statsvetare men vi drar uppenbarligen olika slutsatser av uttalandet.

"Må hon brinna" och "Må hon brännas" är två ganska olika utsagor.

Det första betyder att man hoppas att hon ska brinna i helvetet efter döden. Det andra betyder att man hoppas att någon rättfärdig människa ska sätta eld på henne här på jorden.

Uttrycket "Må hon brännas" syftar uppenbarligen på den senare varianten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in