2026-08-18, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Alla dricker alkohol för berusningen. Den som säger annat ljuger.

Varför skulle det vara så? Det är klart att många dricker för berusningen men inte enbart. I så fall skulle det ju inte finnas ett enormt utbud av olika drycker utan det skulle duga bra med billig alkisöl åt alla.
Citera
2026-08-18, 21:07
Medlem
Varje dag!
Citera
2026-08-18, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
En man dricker öl till maten. Följaktligen dricker jag en öl varje dag till maten och till kvällskaffet en 6a whiskey.
Man blir inte full och det är gott. Varför skall det vara något märkligt? När jag bodde i England skulle man gå på puben varje kväll med arbetskollegorna och då såg man hu otroligt mycket det söps. Jag stannade med min 6a.
Du är fortfarande en alkis. Spelar ingen roll hur mycket alkohol britter dricker på en eftermiddag - du har problem med alkoholen.
Citera
2026-08-18, 21:17
Medlem
Det händer ofta att jag dricker alkohol utan att bli eller ha intentionen att bli full. Ett par öl till grillningen med familjen, till exempel. En kall öl är ju nice, men det vore inte så nice att bli full när man har kidsen att hålla koll på.
Citera
2026-08-18, 21:22
Medlem
fjollciggs avatar
Jag dricker en folköl en gång i månaden. Givetvis gör jag det bara för att bli full.
Citera
2026-08-18, 21:31
Medlem
Jag kan dricka vodka i tid och otid och då är det alltid för att det gör gott, inte för att det är gott. Samtidigt är vodkan det minst äckliga och mest lättdruckna av alternativen. Öl dricker jag väldigt sällan med det är fan riktigt jävla gott när jag väl dricker det, och samtidigt så har det effekt vilket är ett plus. Jag kan inte tänka mig att någon dricker ren gin eller för den delen whiskey för att det egentligen är gott.

Mycket av det man hör beror på att vissa av dessa drycker och ritualerna kring dem anses ge någon viss typ av status, kanske tom en image. Då spelar man ett spel för att först förtjäna och sedan upprätthålla denna status, och tillsist. *POOF!* Har en individ skapats som kan stå och hävda att IPA är gott.

Jag dricker helst en fin svartvinbärssaft och dricker jag vodka så har jag apelsinsaft vid sidan om som sköljmedel.
Citera
2026-08-18, 21:34
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Nej, och de som påstår det snackar skit.

Som sagt. Vore det inte yrsla mer eller mindre skulle ingen ens tänka tanken inklusive undertecknad. Skönt att få lite tyst i huvudet.
Citera
2026-08-18, 21:39
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Jag har ingen som helst tanke på att bli full. Om man är en vuxen man med sitt på det torra är det inte intressant helt enkelt.
Haha, exakt. I rest my case
Citera
2026-08-18, 21:40
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnuz
Varför skulle det vara så? Det är klart att många dricker för berusningen men inte enbart. I så fall skulle det ju inte finnas ett enormt utbud av olika drycker utan det skulle duga bra med billig alkisöl åt alla.
Inte enbart, men då kunde de lika gärna druckit alkoholfritt.
Citera
2026-08-18, 22:13
Medlem
Jag är helgalkis. Rör inte en öl på vardagar, men varje fredag/lördag (ibland båda) sänker jag 15 öl.
Citera
2026-08-18, 22:13
Medlem
Venators avatar
Citat:
Jag har ingen som helst tanke på att bli full. Om man är en vuxen man med sitt på det torra är det inte intressant helt enkelt.

Helt enig. Jag tycker inte om kontrollförlusten men jag tycker det är väldigt gott med vin till maten. Min fru och jag gör sällan slut på en flaska vin en fredagskväll och ofta räcker den också till lördag kväll. Men att äta en älgstek eller en fasan jag skjutit utan vin till hade känts väldigt torftigt. En sämre helhet som måltid.

Mer blir det förstås om vi har gäster och har vi väldigt trevligt följer jag strömmen och dricker socialt och det är klart att jag blir påverkad då men det är inte syftet. Normalt rör jag inte alkohol efter 11 på kvällen för jag vill vara pigg nästa dag - då går jag över till coca cola eller liknande. Full? Kanske en eller två gånger om året i samband med en kräftskiva eller herrmiddag. Definitivt inte vid större helger då det är barn med. Full så jag spytt? Inte sedan tonåren.

Om någon sedan säger att jag är alkoholist för att jag tycker det är gott med vin kan jag leva med det.
Citera
2026-08-18, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Aldrig för "smakens" skull, eller "ett glas vin till maten" eller "en öl på AW" etc och jag har aldrig gjort det heller. Mitt förhållande till alkohol är till 100% grundat på att när jag väl dricker så är det för att bli full. Det sagt så kan det gå veckor och månader mellan dessa tillfällen i dagsläget, var annat när jag var yngre.

Exakt samma här.
Dricker bara några gånger per år men då är det enbart för att bli full eller rejält jäkla full. Oftast leder det ena till det andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in