2026-08-18, 20:41
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Om du dricker någon alkoholhaltig dryck gör du det då med tanken på att det är tillfredsställande att bli lite påverkad eller är det så att du väljer den endast för att det smakar gott?

Är det verkligen så att folk bara gillar smaken eller är det en ursäkt för att inte framstå som att vara förtjust i att bli full?

Typ dagligen till maten
Citera
2026-08-18, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Inte jag heller. Men jag lagar sällan till mig själv. Äta hemlagad mat och ta ett glas gott vin till är att umgås med kvalitet.

Det kan absolut vara trevligt ibland. Så länge jag slipper personer som tvunget ska tömma flaskan ”bara för att”. Dricks det vin kan det vara riktigt nice att ha en slatt över till matlagningen en annan dag. Går att frysa också.
Citera
2026-08-18, 20:43
Medlem
En man dricker öl till maten. Följaktligen dricker jag en öl varje dag till maten och till kvällskaffet en 6a whiskey.
Man blir inte full och det är gott. Varför skall det vara något märkligt? När jag bodde i England skulle man gå på puben varje kväll med arbetskollegorna och då såg man hu otroligt mycket det söps. Jag stannade med min 6a.
Citera
2026-08-18, 20:45
Medlem
HBTKuks avatar
Alla dricker alkohol för berusningen. Den som säger annat ljuger.

Man vill bli full, som alla människor i alla kulturer i alla tider. I Sverige är det dock tabu att säga så. Här dricker man för smaken och c-vitaminerna.
Citera
2026-08-18, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Tror du behöver söka hjälp för det där

Du med. Lär dig dricka sprit så kanske du får hår på bröstet.
Citera
2026-08-18, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Alla dricker alkohol för berusningen. Den som säger annat ljuger.

Man vill bli full, som alla människor i alla kulturer i alla tider. I Sverige är det dock tabu att säga så. Här dricker man för smaken och c-vitaminerna.

Jag har ingen som helst tanke på att bli full. Om man är en vuxen man med sitt på det torra är det inte intressant helt enkelt.
Citera
2026-08-18, 20:49
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Om du dricker någon alkoholhaltig dryck gör du det då med tanken på att det är tillfredsställande att bli lite påverkad eller är det så att du väljer den endast för att det smakar gott?

Är det verkligen så att folk bara gillar smaken eller är det en ursäkt för att inte framstå som att vara förtjust i att bli full?

Tar gärna en pilsner till middagen. Givetvis beroende på vad det är för mat, annars blir det vatten, läsk eller mjölk! 😅 Ing tankar på att bli full utan för att det passar smakmässigt.
Citera
2026-08-18, 20:50
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Det kan absolut vara trevligt ibland. Så länge jag slipper personer som tvunget ska tömma flaskan ”bara för att”. Dricks det vin kan det vara riktigt nice att ha en slatt över till matlagningen en annan dag. Går att frysa också.

"Jamen det kan bli gammalt å rälett, bättre att dricka åpp det då! Ellår hur?" 😎
Citera
2026-08-18, 21:00
Medlem
En jättekul historia från min sida. Jag var på bröllop och skulle köra bil hem efteråt...Restaurang-personalen erbjöd mig rött alkoholfritt vin...och jag blev alldeles jätte-tramsig av det, så jag bad om kaffe istället...restaurang-personalen bevisade för mig att det var alkoholfritt, men det fungerade inte för min hjärna...jag associerade det helt och hållet med alkohol. Restaurang-personalen kände sig skyldiga, men jag betygade att problemet satt i min hjärna. Sen körde jag 20 mil hemåt.

Det roliga var att det var en polis som gifte sig och alla hans kollegor var där...
Citera
2026-08-18, 21:01
Medlem
Citat:

Innan drack jag alltid för att slappna av och tjöta lite änna, aldrig för att bli full!!
Men jag blev alltid full fast jag hade bestämt att bara ta en whisky och två öl.
Citera
2026-08-18, 21:04
Medlem
Connykrims avatar
Dagligen.. blir inte full längre under 5 öl.
Citera
2026-08-18, 21:04
Medlem
kyrkstockens avatar
Något glas vin varje kväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in