2026-08-18, 19:12
Medlem
Denoms avatar
Om du dricker någon alkoholhaltig dryck gör du det då med tanken på att det är tillfredsställande att bli lite påverkad eller är det så att du väljer den endast för att det smakar gott?

Är det verkligen så att folk bara gillar smaken eller är det en ursäkt för att inte framstå som att vara förtjust i att bli full?
Citera
2026-08-18, 19:13
Medlem
Nej, och de som påstår det snackar skit.
Citera
2026-08-18, 19:24
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Om du dricker någon alkoholhaltig dryck gör du det då med tanken på att det är tillfredsställande att bli lite påverkad eller är det så att du väljer den endast för att det smakar gott?

Aldrig för "smakens" skull, eller "ett glas vin till maten" eller "en öl på AW" etc och jag har aldrig gjort det heller. Mitt förhållande till alkohol är till 100% grundat på att när jag väl dricker så är det för att bli full. Det sagt så kan det gå veckor och månader mellan dessa tillfällen i dagsläget, var annat när jag var yngre.
Citera
2026-08-18, 19:29
Medlem
6-7 dagar i veckan.Ett glas till maten.
Citera
2026-08-18, 19:30
Medlem
Sqrbankens avatar
När det ligger kvar två-tre öl i kylen efter en blöt afton blir de måltidsdrycker några middagar i rad
Dvs. en öl för smaken utan berusningssyfte.

Sällan numera det blir "blöta kvällar", men när det så blir så hinkas det dock i berusningssyfte.
Citera
2026-08-18, 19:32
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtochstorm
Varför alkohol och inte alkoholfritt om det är ett glas till maten?
Citera
2026-08-18, 19:32
Medlem
halaltarzans avatar
4-5 gånger i veckan kanske, dock gillar jag inte smaken direkt, dricker väl mest för att det innehåller alkohol. Kommer för övrigt inte ihåg när jag var full sist, dricker väl mest i spannet 1-3 långburk.
Senast redigerad av halaltarzan 2026-08-18 kl. 19:46.
Citera
2026-08-18, 19:33
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtochstorm
Just så. Alkohol och mat hör ihop.
Jag dricker ofta, men aldrig i syfte att bli full.
Som en vuxen människa.
Citera
2026-08-18, 19:35
Medlem
Typ aldrig.
Det händer väl nångång att all icke alkoholhaltig vätska förutom kranvatten är slut, men väljer jag öl, vin eller cider, blir det gärna ett par tre stycken så det känns lite när man ändå tar lite. Ingen fylla.
Ska jag bara skölja ner en snabb korvmacka med ost, kan jag lika gärna ta vatten.
Citera
2026-08-18, 19:39
Medlem
Olduvais avatar
Är det så svårt att tro att folk tycker om saker som inte bara smakar socker?
Citera
2026-08-18, 19:41
Medlem
En öl när jag lagar mat, en öl när jag äter maten. För att öl är gott. På helgerna är det alltid "beer o'clock".
Citera
2026-08-18, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Nej, och de som påstår det snackar skit.

EXaKt, ingeN haR någoNsin UpPsKaTtat eN Öl!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in