2026-08-20, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Om du dricker någon alkoholhaltig dryck gör du det då med tanken på att det är tillfredsställande att bli lite påverkad eller är det så att du väljer den endast för att det smakar gott?

Är det verkligen så att folk bara gillar smaken eller är det en ursäkt för att inte framstå som att vara förtjust i att bli full?

3-4 gånger i veckan. Ett glas vin eller öl till maten. Eller en drink när man helg-lunchar, varför inte?
Citera
2026-08-20, 10:56
Avstängd
Adolf.Shitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Du har dålig kondtion , börja jogga,powerwalka,gymkort.

Äldre kan ta en rejäl fylla utan den där 3 dygns intensivvården.

Undvik veckodags supandet helt
Jag montionerar redan. Jag promenerar varje dag. Plus att jag bor i hus så det finns alltid nått att pyssla med som ger motion

Vet flera vänner i min ålder som blir sjuka i 1-2 dagar efter en rejäl fylla, med stigande ålder blir bakisen värre det är så det är tyvärr.

Jag super inte på veckorna, jsg dricker en öl till maten och senare en öl framför tv'n på kvällen så det kallar jag knappast att supa
Citera
2026-08-20, 18:53
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf.Shitler
Jag montionerar redan. Jag promenerar varje dag. Plus att jag bor i hus så det finns alltid nått att pyssla med som ger motion

Vet flera vänner i min ålder som blir sjuka i 1-2 dagar efter en rejäl fylla, med stigande ålder blir bakisen värre det är så det är tyvärr.

Jag super inte på veckorna, jsg dricker en öl till maten och senare en öl framför tv'n på kvällen så det kallar jag knappast att supa

En del sitter i det mentala , man har haft så många fyllor....gäsp en till effekten

Därför kan man förbättra läget med nykta morotsjuiceveckor o gå loss med helrör o arboga 10.2or o jövla massa vatten så blir det inte dödslega 😁
Citera
2026-08-20, 18:59
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Om du dricker någon alkoholhaltig dryck gör du det då med tanken på att det är tillfredsställande att bli lite påverkad eller är det så att du väljer den endast för att det smakar gott?
Jag dricker väldigt sällan (det kan gå år mellan tillfällena) men när jag väl dricker så dricker jag som en alkoholist (1-2 flaskor sprit) och blir drängfull.

För mig är alkohol enbart en drog som används för att nå ett speciellt sinnestillstånd.
Citera
2026-08-20, 21:55
Medlem
Citat:
Är det verkligen så att folk bara gillar smaken eller är det en ursäkt för att inte framstå som att vara förtjust i att bli full?

Jag gillar smaken. Jag uppskattar alkoholfri öl som inte ger buzzet, precis som jag uppskattar en kall cola en varm dag.

Varför undrar du?
Citera
2026-08-20, 22:49
Medlem
Finns det något parti som aktivt verkar för att ta bort statens monopol på alkohol?
Tycker det borde vara en fråga det pratas om inför valet.
Det är faaan på tiden att avskaffa statens monopol på att sälja alkohol över 3,5 %!
Jävla förmyndarsamhälle!!
Citera
2026-08-21, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RTID
Finns det något parti som aktivt verkar för att ta bort statens monopol på alkohol?
Det är faaan på tiden att avskaffa statens monopol på att sälja alkohol över 3,5 %!

Finns bara enstaka ledamöter inom borgerligheten som lyft frågan, men inget riksdagsparti har ett avskaffande inskrivet i valmanifest eller partiprogram.
Citera
2026-08-21, 12:11
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RTID

Då skulle såna som dig supa ihjäl sig eller vara dyra i sjukvård.

Usa har också monopolstater och t.o.m begränsingar i tid när deras bensinstationer t.ex folköl får säljas under natt
Citera
2026-08-24, 11:10
Medlem
Jag fullkomligt älskar smaken av brännvin, så det blir ett rejält glas varje dag. Visst är lite snurr i skallen en bonus, men främst för smaken till vardags
Citera
2026-08-24, 11:21
Medlem
hippilis avatar
På sommaren blir det ofta en eller två starköl på kvällen för att koppla av kanske grilla lite och för att det är gott eller öl till pizza tycker jag är gott men är mer på vintern när man är hemma eller inte kör bil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in