2026-08-18, 20:20
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Du dricker garanterat mer alkohol än mig varje månad men fortsätt du med skygglappar på.
Det gör jag med all sannolikhet, eftersom jag gillar det och inte är neurotisk om det.

Tittar man på dina 29’ inlägg ser man en neurotisk och förvirrad individ. Du kanske skulle prova alkohol?
Eller meditation?

Vad som helst som stoppar alla dina KFK-korkade trådstarter vore bra.
Multidimensioner och annat svammel som att du slutat medicinera.
Citera
2026-08-18, 20:21
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Om du dricker någon alkoholhaltig dryck gör du det då med tanken på att det är tillfredsställande att bli lite påverkad eller är det så att du väljer den endast för att det smakar gott?

Är det verkligen så att folk bara gillar smaken eller är det en ursäkt för att inte framstå som att vara förtjust i att bli full?
Jag dricker små mängder lagrad sprit av olika slag därför att jag gillar smaken. Jag mäter inte men det är alltid en bottenskyla, 1–2 cl högst. Jag gillar inte att bli påverkad. I och för sig är jag en rätt storvuxen man, 92 kilo utan fett, så det blir jag sällan ändå, det är nog bara på midsommarafton. Aldrig full.
Citera
2026-08-18, 20:22
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Det gör jag med all sannolikhet, eftersom jag gillar det och inte är neurotisk om det.

Tittar man på dina 29’ inlägg ser man en neurotisk och förvirrad individ. Du kanske skulle prova alkohol?
Eller meditation?

Vad som helst som stoppar alla dina KFK-korkade trådstarter vore bra.
Multidimensioner och annat svammel som att du slutat medicinera.
Har du provat en vecka utan alkohol till att börja med? Det vore en bra början för dig.
Citera
2026-08-18, 20:23
Medlem
Citat:
Om du dricker någon alkoholhaltig dryck gör du det då med tanken på att det är tillfredsställande att bli lite påverkad eller är det så att du väljer den endast för att det smakar gott?

Är det verkligen så att folk bara gillar smaken eller är det en ursäkt för att inte framstå som att vara förtjust i att bli full?

Jag kombinerar i alla fallen. Smak och fylla är varför det säljs till folket.
Citera
2026-08-18, 20:23
Medlem
Jag dricker 2-4st 2.8or i veckan, så ja, dricker oftast bara för att det är gott, vill jag bli full och det ska vara gott drar jag i mig 1L vodka/whiskey eller typ 2L mjöd (får konstigt nog aldrig bakfyllor av mjöd..)
Senast redigerad av daTkonshens 2026-08-18 kl. 20:27.
Citera
2026-08-18, 20:26
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Du dricker garanterat mer alkohol än mig varje månad men fortsätt du med skygglappar på.
Var och en lever livet som den vill. Kanske tappar mikaels och jag ett par - tre år av våra liv men det är våra val.

Jag brukar drick två 33or rätt ofta, en när jag lagar maten och en till maten. Skall jag någonstans så dricker jag vatten även fast jag är körbar en halvtimma efter maten så undviker jag öl, så lunchen (om jag äter lunch) brukar vanligen bli vatten.
Citera
2026-08-18, 20:26
Medlem
Enterprises avatar
Citat:

Ett gott glas rödvin går inte att ersätta med alkoholfritt. Man blir inte heller full av ett glas vin. Det förhöjer vidare en hemlagad måltid ganska mycket, t.ex. pasta eller biff.
Senast redigerad av Enterprise 2026-08-18 kl. 20:29.
Citera
2026-08-18, 20:30
Medlem
Det händer att jag dricker vid speciellt sällskap eftersom att jag kan vara lite blyg ibland. Men annars dricker jag hellre något till maten, strax innan eller efter. Ett glas eller två max.
Vill helst att det ska smaka gott och avstår om det inte passar. Men är samtidigt en person som kunnat dricka vodka som vatten. Humm.
Nuförtiden dricker jag sällan något alkoholhaltigt alls.
Citera
2026-08-18, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Ett gott glas rödvin går inte att ersätta med alkoholfritt. Man blir inte heller full av ett glas vin. Det förhöjer vidare en hemlagad måltid ganska mycket, t.ex. pasta eller biff.

Ja sant. Jag dricker dock aldrig vin om jag lagar mat till mig själv bara.
Citera
2026-08-18, 20:33
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Ja sant. Jag dricker dock aldrig vin om jag lagar mat till mig själv bara.
Inte jag heller. Men jag lagar sällan till mig själv. Äta hemlagad mat och ta ett glas gott vin till är att umgås med kvalitet.
Citera
2026-08-18, 20:35
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:

En kall lager kan jag dricka bara för att det är gott, sedan är ju uppsidan att man blir lite yr om man dricker fler Men jag hade inte druckit något jag inte gillade bara för att bli full.
Senast redigerad av carlpetersen73 2026-08-18 kl. 20:39.
Citera
2026-08-18, 20:40
Medlem
Citat:

En jättekul historia från min sida Jag var på bröllop och skulle köra bil hem efteråt...Restaurang-personalen erbjöd mig rött alkoholfritt vin...och jag blev alldeles jätte-tramsig, så jag bad om kaffe istället...restaurang-personalen bevisade för mig att det var alkoholfritt, men det fungerade inte för min hjärna...jag associerade det helt och hållet med alkohol. Restaurang-personalen kände sig skyldiga, men jag betygade att problemet satt i min hjärna Sen körde jag 20 mil hemåt.

Det roliga var att det var en polis som gifte sig och alla hans kollegor var där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in