2026-08-18, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grits-and-Gravy
Ikea dåden var en kristen som skrek att Jesus är störst. Hört talas om Google? Använd gärna det innan du yttrar dig.
Jag tog det ur minnet, jag sitter inte och dubbelkollar allt innan jag yttrar mig, men jag hade fel, backar och ber om ursäkt för det. Okej?

Många som hatar svenskar är muslimer från mena, men alla som hatar svenskar är inte muslimer från mena.

Dom kan vara kristna också! 🥳
Citera
2026-08-18, 16:05
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Ok så du hade inget att komma med!
Trollar du eller du bara svarar utan att lösa mitt inlägg...
Svaret finns i inlägget.
Citera
2026-08-18, 16:25
Medlem
Det är klart man ska hata islam och muslimer. Hat är tillåtet. Det är en känsla. Och i detta fall en mycket god känsla.
Citera
2026-08-18, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Ok Jomshof har väl den rollen hos SD att vara den mer islamkritiska. Men om jag vore Jomshof skulle jag basunera ut den stora vikten att bekämpa inte bara islamism, inte bara icke-sekulariserad islam utan också alla andra samhällsfarliga ideologierna/religionerna. Så för att bevara vår demokrati, vår yttrandefrihet (inklusive kritik, satir, ironi), välfärd, jämlikhet, jämställdhet, låg korruption, låg andel vålds-/sexualbrott, fred, frihet, också möjlighet att leva som homosexuell osv.
Hur som helst riktigt illa att inte fler kritiserar islamism, dogmatisk islam, icke-sekulariserad islam, men också illa att Jomshof inte breddar kritiken på ett trovärdigt sätt.

Du och Jomshof har en myopisk överfixering på Islam.

Samtidigt så är era älsklingar Israel mer och mer i normaliserade relationer med typ halva Sunni världen (många utav dem salafister eller sponsrare utav salafister) via bland annat Trump och Kushners Abraham avtal. Marocko som jävlats med Spanien nyligen gjorde åt USA och Israel för att hämnas på Spanien för att de inte ställt upp för Trump mot Iran.
Citera
2026-08-18, 16:35
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Normalt är blott det som ej avviker, så Jomshof har mycket arbete framför sig om han ska uppnå >50 % hat av islam hos hela befolkningen.

Jomshof är liksom jag ateist, men i min ateism finns inte hat. Han har mer gemensamt med ateisten Stalin i sitt förakt av religion än vad han har med mig.
Citera
2026-08-18, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Jag tycker han är en idiot för han är ute och provocerar och driver sin fråga fel. Mer fokus på sig själv och skapa splittring sistället för att lyfta de delar som är farliga eller vi ser hända. Jag är emot mycket av det jag läst i koranen (svar ja, jag har läst den), och tror att en bokstavsordning av den är riskabelt.

Man är inte en idiot för man har en åsikt jag inte har, är det så du resonerar om folk med andra åsikter?
Du tycker inte det är provocerande att skolavslutningar som hållits i kyrkan sedan stenåldern helt är borttaget sedan Islams intåg i Sverige. Du tycker inte att det är provocerande att människor försvarar våldsdåd utförda av muslimer. Du tycker inte att det är provocerande när muslimerna bränner Malmö för att de känner sig kränkta. Du tycker inte att det är provocerande när en muslim förnedringsvåldtar en ung kille. Du tycker inte att det är provocerande när vi i princip tillåter muslimer att gifta sig med barn och utöva pedofili. Du tycker inte att det är provocerande att en del muslimska män som bor i Sverige vägrar att ta i hand med kvinnor. Du tycker inte att det är provocerande när de slänger fram sina mattor i tid och otid på jobbet. Själv tycker jag att Islam och många muslimer kan vara väldigt provocerande. De har ingen respekt för Sverige eller svenskar.
Citera
2026-08-18, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Jag tycker han är en idiot för han är ute och provocerar och driver sin fråga fel. Mer fokus på sig själv och skapa splittring sistället för att lyfta de delar som är farliga eller vi ser hända. Jag är emot mycket av det jag läst i koranen (svar ja, jag har läst den), och tror att en bokstavsordning av den är riskabelt.

Man är inte en idiot för man har en åsikt jag inte har, är det så du resonerar om folk med andra åsikter?

Jag tycker det är provocerande att vi släpper in människor i sverige som har en illiterat hänsynslös warlord, som vid 53 års ålder knullar åttaåringar som förebild och föredöme.

Tror du kanske att det splittrar samhället?

Djävla idiot.
Citera
2026-08-18, 16:44
Medlem
Pripps0.0s avatar
SD sätter Israel först, det har de själva varit väldigt tydliga med. Israel bombar sönder Mellanöstern och folket där måste fly någonstans. S har kopplingar till muslimska brödraskapet.

Så vad ska ni rösta på?
Citera
2026-08-18, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Jag tycker alla religioner är skit så förbjud gärna alla!

Det tycker jag också, men jesus budskap är i alla fall kompatibelt med ett civiliserat samhälle.
Citera
2026-08-18, 16:47
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
SD sätter Israel först, det har de själva varit väldigt tydliga med. Israel bombar sönder Mellanöstern och folket där måste fly någonstans. S har kopplingar till muslimska brödraskapet.

Så vad ska ni rösta på?

Afs
Citera
2026-08-18, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0

Så vad ska ni rösta på?

Afs.
Ganska självklart.
Jag tycker svenskar har minst lika stor rätt till ett eget land, som t.ex. palestinier, kurder, judar etc. Egentligen mer.
Citera
2026-08-18, 16:48
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Jag tycker det är provocerande att vi släpper in människor i sverige som har en illiterat hänsynslös warlord, som vid 53 års ålder knullar åttaåringar som förebild och föredöme.

Tror du kanske att det splittrar samhället?

Djävla idiot.

SD/Israel vill flytta fokus bort från dom själva, lite kaos pga. massinvandringen är bara välkommet. Jomshofs utspel är en del av spelet. 🤷‍♀️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in