2026-08-18, 14:13
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Bör inte frågan om den politiska islams framtida påverkan på vår politik tvärtom diskuteras mycket mer och Jomshofs bok kunna tjäna som utgångspunkt för en diskussion om hotet mot demokratin existerar på det sätt han påstår eller om det är överdrivet osv?

Sådär du verkar ju vilja debatera en sakfråga. Jomshof verkar ju vilja styra debatten mot vem man får kalla Quisling eller inte. Massor med medial uppmärksamhet och det som vi verkar foka på är vem som sagt vad.
Citera
2026-08-18, 14:15
Medlem
Grits-and-Gravys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AD15
Islam är inte kompatibelt med västvärlden. Över två miljoner måste ut.
En miljon kan vi skicka ut med en gång.

Den andra miljonen skickar vi hem under tiden vi utbildar svenskar. Anledningen att svenskar inte jobbar i äldrevården är att den är förpestad av blattar som inte pratar svenska. Svenskar känner sig helt enkelt utanför. Och därför letar efter annat jobb.

Och vem ska jobba dessa tjänster? Du?
Citera
2026-08-18, 14:16
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Sådär du verkar ju vilja debatera en sakfråga. Jomshof verkar ju vilja styra debatten mot vem man får kalla Quisling eller inte. Massor med medial uppmärksamhet och det som vi verkar foka på är vem som sagt vad.

Jag har inte läst hans bok, men jag uppfattar att han på allvar vill diskutera och poängtera att islam skiljer sig från andra religioner genom sina politiska anspråk som är djupt integrerade i religionen genom historien.

Det är mottagandet av boken som förtiger budskapet och vill diskutera annat än sakfrågorna Jomshof för fram.
Citera
2026-08-18, 14:17
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Jag tycker han är en idiot för han är ute och provocerar och driver sin fråga fel. Mer fokus på sig själv och skapa splittring sistället för att lyfta de delar som är farliga eller vi ser hända. Jag är emot mycket av det jag läst i koranen (svar ja, jag har läst den), och tror att en bokstavsordning av den är riskabelt.

Man är inte en idiot för man har en åsikt jag inte har, är det så du resonerar om folk med andra åsikter?

Ibland måste man vara provokativ för att folk ska lyssna. Jag har aldrig hört honom säga någonting felaktigt om islam. Som muslim får du inte motsätta dig islamisering så allt det här snacket om att VI måste skilja på moderata muslimer och islamister är fel i grunden. Det är muslimerna som ska skilja på moderata muslimer och islamister, vi behöver bara fatta att det enda som behövs för en islamisering är 51% moderata baconätande muslimer och en handfull islamister, och sen är det kört. Och det finns mängder med exempel från historien som vi kan studera där det gått till precis så.

Iran är en islamistisk stat, och det var en sekulär demokrati innan den lilla minoriteten av islamister tog över. Det var inte en majoritet då och det är inte en majoritet nu. Det finns fler muslimer i Europa än det finns i Iran. Snart finns det fler muslimer i Sverige än det finns i Iran.
Citera
2026-08-18, 14:19
Medlem
Grits-and-Gravys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Det är väl bra att vakna upp?
Vissa hatar oss. Glöm inte ikeadåden, eller den jäveln som klyvde Ebba på mitten. Den var hård!

Sen vet jag att det finns en del nuggets som inte stödjer det.

Ikea dåden var en kristen som skrek att Jesus är störst. Hört talas om Google? Använd gärna det innan du yttrar dig.
Citera
2026-08-18, 14:23
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Jag har inte läst hans bok, men jag uppfattar att han på allvar vill diskutera och poängtera att islam skiljer sig från andra religioner genom sina politiska anspråk som är djupt integrerade i religionen genom historien.

Det är mottagandet av boken som förtiger budskapet och vill diskutera annat än sakfrågorna Jomshof för fram.

Men här borde han ju då istället för att prata om annat lyfta exempel från sin bok. Det måste ju vara öppet mål att bara "hej alla, stället för att bråka med Aftonbladets ledarredaktion I sandlådan, väljer jag att här publicera lite korta påståenden ur min bok"
Citera
2026-08-18, 14:42
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Vill man rent praktiskt försvåra för islam i Sverige finns ett utmärkt medel i att förbjuda könsstympning av pojkar. Det har den fördelen att en sådan lag också är moraliskt riktig och stärker individens rätt mot den religiösa makten.

Det skulle också sätta fokus på just att islams seder i många fall inte är kompatibla med liberal demokratis syn på individens rättigheter, vilket väl är en god del av Jomshofs poäng här.

Fast Sd anser ju att judar ska få fortsätta att könsstympa pojkar men inte islam det blir ju väldigt konstigt, dubbla måttstockar ska vi inte ha i Sverige!
Citera
2026-08-18, 14:48
Medlem
Grits-and-Gravys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Fast Sd anser ju att judar ska få fortsätta att könsstympa pojkar men inte islam det blir ju väldigt konstigt, dubbla måttstockar ska vi inte ha i Sverige!

Det visa vilka som styr SD.
Citera
2026-08-18, 15:34
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Har du några på lager som inte bryter mot grundlagen?
Vill man går det, så enkelt är det, om det t ex blir krig i Sverige kan man lätt stifta nödvändiga lagar.

Stifta en lag att ingen får ha en förening som bejakar barnäktenskap och fanatism,
specifiera fanatism i lagen.
både jehovas och islam ryker.

Men religionsfriheten, ynkar nån?
ja inte fan står det i grundlagen att den trumfar andra rättigheter?
Det är är syltryggar som tolkar grundlagen som att religiösa dårar har frikort.
Citera
2026-08-18, 15:35
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Vill man går det, så enkelt är det, om det t ex blir krig i Sverige kan man lätt stifta nödvändiga lagar.

Stifta en lag att ingen får ha en förening som bejakar barnäktenskap och fanatism,
specifiera fanatism i lagen.
både jehovas och islam ryker.

Men religionsfriheten, ynkar nån?
ja inte fan står det i grundlagen att den trumfar andra rättigheter?
Det är är syltryggar som tolkar grundlagen som att religiösa dårar har frikort.

Ok så du hade inget att komma med!
Citera
2026-08-18, 15:48
Medlem
Botkyrka-babes avatar
Jag gillar verkligen ingen av Aftonbladet och Jomshof, men Aftonbladet ogillar jag mer.
Citera
2026-08-18, 15:50
Avstängd
Outlaw&Folkhems avatar
Jomshof är Sveriges vettigaste person just nu.

Ende som fattar att pisslam måste utrotas här på hemmaplan.
Grismänniskor (muslimer) skall ej vistas i vårt, en gång i tiden, fina och civiliserade land.

Bemöt musslor så som de bemöter oss - arga miner samt 0 respekt/tacksamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in