2026-08-18, 11:18
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Nej det ska han inte alls ha, Rickard Jomshof är en idiot! "I Sverige är religionsfriheten lagstadgad och grundas i svensk grundlag. Det innebär att alla har rätt att utöva sin religion, att byta religion och att fira religiösa högtider. Religionsfriheten skyddar även att man inte behöver berätta om sin tro eller religion. Det är viktigt att notera att religionsfriheten är en av de mänskliga rättigheterna och omfattar även icke-religiösa övertygelser."

Jomshof är en idiot enligt mig, men med det sagt, det du skriver om religionsfrihet stämmer, men du missar att man har rätt att kritisera både religion och högtid.

Det är alltså inte olagligt att inte gilla islam, hinduism eller kristendomen. Eller att kritisera dessa. Det är viktigt att ha i åtanke.
Citera
2026-08-18, 11:18
Medlem
alicia66s avatar
[quote=Cooltrayne|95709149]
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66

Ska jag behöva länka till ditt eget svar där du ber mig googla själv? 😂 Tryck på pilen i inlägget så kommer du ett steg bakåt. Det är väl kanske 3-4 inlägg sen.
Vad har jag bett dig googla om?
Citera
2026-08-18, 11:19
Medlem
Kan någon förklara vad tråden handlar om? Trådstarten är kass och det enda jag förstår är att trådstartaren vill att Lohikoski/Johansson/Jomshof "ska ha ministerposten som chef för hemvisitation i islamisters hem inom sveriges riksgränser."

Vad betyder det? Ministerposten som chef för hemvisitation?

Är det poängen med tråden?

Citera
2026-08-18, 11:39
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton
Det är ju ni som vill utvisa kvinnor dit.
Vilket inte är något som helst problem, eftersom islam inte utgör något som helst problem, eller hur? Jag vill minnas att jag till och med läste en artikel i en av Sveriges största dagstidningar som förklarade just det. Problemet är tvärt om. Det är de som är kritiska till islam som är problemet. Och det slipper de i Afghanistan.

Eller är det så att islam är jättebra i Sverige, men jättedåligt i Afghanistan?
Citera
2026-08-18, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UschKlisterssonIII
Det är bara Islam som är inkompatibelt och ointegrerbart enligt Jomshof och kompani. Allt annat från världens alla hörn går bra att ösa på med. Det är bara Islam som är komplicerat att ha att göra med. Så klart.

Det är Jomshof ni har att tacka för att Michael Rubbestad tog sig långt upp på stegen inom partiet förresten.
Ok Jomshof har väl den rollen hos SD att vara den mer islamkritiska. Men om jag vore Jomshof skulle jag basunera ut den stora vikten att bekämpa inte bara islamism, inte bara icke-sekulariserad islam utan också alla andra samhällsfarliga ideologierna/religionerna. Så för att bevara vår demokrati, vår yttrandefrihet (inklusive kritik, satir, ironi), välfärd, jämlikhet, jämställdhet, låg korruption, låg andel vålds-/sexualbrott, fred, frihet, också möjlighet att leva som homosexuell osv.
Hur som helst riktigt illa att inte fler kritiserar islamism, dogmatisk islam, icke-sekulariserad islam, men också illa att Jomshof inte breddar kritiken på ett trovärdigt sätt.
Citera
2026-08-18, 12:08
Avslutad
Måste vi hata? Kan vi inte bara vara måttligt avståndstagande eller ointresserade av all form av organiserad religion?
Citera
2026-08-18, 12:18
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Jomshof är en idiot enligt mig

På vilket sätt är han en idiot, för att han har en åsikt som du inte har? Vad har han fel i exakt? Har du ens läst Koranen?
Citera
2026-08-18, 12:23
Medlem
Ja, man har rätt att utöva islam, man har även rätt att hata islam.

Jag hatar Islam och ser inga nackdelar med att Islam skulle upphöra.
Citera
2026-08-18, 12:28
Medlem
Q-Trons avatar
Naiva, korkade, känslostyrda och vänsterextrema Frida Dunell hade först kunnat snacka lite värderingar t ex med den slemmiga Adel Sadat, lokalpolitiker för Visionpartiet i Malmö, innan hon skrev sin pantade text. Adel menar att hans sunnimuslimska tro gör att han gärna vill se dödsstraff för sodomiter och vänsterprasslare.

https://kvartal.se/pellezackrisson/artiklar/muslimsk-politiker-min-tro-foresprakar-dodsstraff/cG9zdDoxNjc0MTI

Frida har gissningsvis väldigt liberala värderingar, där hon inte ser några som helst problem med t ex män som kysser varandra offentligt eller människor som faller för frestelsen att bedra deras partner om lusten faller på. Hon anser nog åtminstone inte att de handlingarna ska straffas rättsligt, och än mindre med döden. Men för Visionpartiet (som väl borde ha klämt in ett extra S i partinamnet, Visionspartiet, för att det inte ska låta så blattigt?) så ses det inte som något problem att låta staten döda offentligt kyssande bögar eller människor som har så dålig impulskontroll att de väljer att bedra sin partner.

Här blir det, som alltid, frontalkrock mellan det vänsterliberala åsiktspaketet och den importerade pedofilprofetreligionen från Mellanöstern.
Citera
2026-08-18, 12:31
Medlem
Jomshof verkar vars besatt av islam, kanske han konverterar en dag. Tänk på Paulus (Saulus) som från början förföljde deom kristna
Citera
2026-08-18, 13:08
Medlem
Det är normalt för islam att hata. När får vi se Aftonbladet skriva om det?
Citera
2026-08-18, 13:20
Medlem
Rickard Jomshof förstår det här, problemet är att inte resten av SD gör det. De har övergett sina ideal och strävar numera enbart efter makten. Likt vargen måste islam hållas på avstånd och får inte växa sig stark här. Den dagen kommer komma att de plötsligt tar över både domstol, rättsordning och inte minst Riksdagen. Då duger det inte att säga att det såg vi inte komma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in