2026-08-18, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
TS kan skriva ett detaljerat brev där hon löper linan ut. Släpp loss och spara inte på något. Välj sen vad du vill göra med brevet. Elda upp eller eventuellt skräm personen som du har en verklighetsflykt till genom att låta den läsa brevet.

Ibland fastnar man i en tankeloop för att man inte tillåter sig själv att ”leva ut” sin fantasi. Oftast räcker det med att låta hjärnan få fritt spelrum och utan skam. Ibland behöver man skriva ner alla detaljer för att bli fri från loopen.

Det är en intressant ide. Jag ska fundera på detta. Det lär ju skrämma den stackars killen jag har intrycket att han är lite oerfaren.
Citera
2026-08-18, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Alltså, jag tycker verkligen du ska ta dig ur det där äktenskapet för din och inte minst barnens skull och säkerhet. Det är ju inte tryggt för dem heller. Även om han är mindre våldsam nu, vad händer i en kris?Man får fundera på om man själv hade velat växa upp med föräldrar som inte är bra för varandra, kanske inte värt det materiella och invanda? Har inte varit i den situationen själv, men kan väl säga så här att det man ångrat senare i livet är att man inte tog vissa steg tidigare. Inte min man i mitt fall dock. Det är ju en väldigt knepig sits du är i, men du får väl tänka ut en strategi och sköta det så snyggt det bara går.

Sen, den här mannen du suktar efter, antar att du känt honom sen innan du gifte dig? Var du lika attraherad av honom redan då? Om ni träffas så sällan, hur bra känner du honom? Skulle inte ta några risker att inleda något med honom i den situationen om det var jag. Av många anledningar. För hans skull också faktiskt. Men så länge du fortsätter som nu och inte får någon realitycheck hur det skulle vara att vara med honom kan du säkert fortsätta känna som du gör hur länge som helst. Kanske delvis för att du behöver den ”ventilen” för att stå ut. Han kanske inte är så fantastisk egentligen?…

Äktenskapet är svårt att ta sig ur av många skäl. Både för att jag tror att någon kan skadas och för att det skulle påverka barnen så negativt de skulle behöva ändra hela sin vardag. De trivs och frodas nu. Jag kan inte skada dom så. De behöver bli vuxna innan jag kan lämna snyggt.

Jag vet att han jag fantiserar om kanske inte är så fantastisk. Jag försöker fokusera på negativa saker men det fungerar inte. Jag försöker tänka på annat och det fungerar ibland. Det känns så hopplöst. Periodvis blir jag vansinnig. Sen kommer vardagen tillbaka och även om barnen är ljus i mörkret känns allt annat så trist.
Citera
2026-08-18, 16:09
Medlem
Connykrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvarjag
Det är samma man.

Hur mycket pengar tjänar du på att sälja din stjärt online?

Du själv föreslog ju det i en av dina trådar? För att ha råd o lämna honom
Citera
2026-08-18, 16:10
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Det går inte att diskutera sånt här med honom. Han är inte mottaglig. Jag föreslog äktenskapsrådgivning m.m men han tror inte på sånt. Han godkänner inte skilsmässa heller.
Ok låter inte som att du har det lätt. Finner du ingen annan lösning så gör du väl gå omkring och vara olycklig då.

Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Tror det är väldigt svårt att dölja. Man blir ju extra glad när man ser vännen och ens ögon börjar tindra. 🤩 Ens partner känner ju en in och utantill så minsta lilla skiftning så har han redan lagt märke till att man tycker att grannen/vännen är sexig.

Jag tycker synd om TS. För jag vet hur det känns. Man älskar sin sambo men man är inte lika tänd på honom längre, och så dyker den där sexiga grannen upp som är allt man TROR att man vill ha..

Men det är det inte. Det är ens egna fantasier som byggt upp honom och satt honom på en piedestal. Det här är vanligare än vad ni tror.. folk pratar bara inte om det. Det var i alla fall början på slutet för mig

Jag lämnade honom tillslut.

TS kommer också lämna honom tillslut. Nu stannar hon på grund av rädsla och oro. Ekonomin och barnen.
Om han inte är närvarande mentalt eller fysiskt så är det nog väldigt lätt att dölja.

Bra att du lämnade tillslut. Finns ingen anledning att fortsätta vara i nåt som gör en olycklig eller där nån har bedragit.

Känns hemskt att säga men då får TS lite skylla sig själv att hon mår som hon mår och känner sig olycklig. Jag lever hellre på minimal inkomst och som ensamstående än att fortsätta vara olycklig i nåt där jag skulle känt mig instängd, inte respekterad med mera
Citera
2026-08-18, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Ok, bra kuriosa. Vet ej varför du nämner andra män när jag inte alls refererat till det.

Det andra du skriver är återigen ngt du ska ta med din man. Eller vet han om detta att du är öppen som du beskriver det? I så fall borde inte han vara emot att du fullföljer din fantasi så du kan få ur det ur systemet.

Jag menar att jag inte går runt och agerar på ägglossning eller har massvis med män som är föremål för min omåttligt lust. Du kanske menar att jag som är intresserad av en sen flera år och ej agerat på kan jämföras med män som trånar efter flera men heller ej agerat pga biologiska skillnader och visst så är det kanske. Jag vill gärna inte bli jämförd med någon som faktiskt varit otrogen (det har jag aktivt undvikit i 6 år) eller kallad fula saker av människor som knappt varit i ett förhållande. Menar inte att du är en av dessa men jag känner att jag behöver förtydliga.

Jag har inte berättat att jag har känslor för hans vän nej jag tror att han skulle skada mig, sig själv, barnen eller vännen om det på något sätt framgick även fast ingenting hänt. Jag kan inte rå för mina känslor men jag har inte agerat på dom och det har krävt lite disciplin genom åren...
Citera
2026-08-18, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Ok låter inte som att du har det lätt. Finner du ingen annan lösning så gör du väl gå omkring och vara olycklig då.

Om han inte är närvarande mentalt eller fysiskt så är det nog väldigt lätt att dölja.

Bra att du lämnade tillslut. Finns ingen anledning att fortsätta vara i nåt som gör en olycklig eller där nån har bedragit.

Känns hemskt att säga men då får TS lite skylla sig själv att hon mår som hon mår och känner sig olycklig. Jag lever hellre på minimal inkomst och som ensamstående än att fortsätta vara olycklig i nåt där jag skulle känt mig instängd, inte respekterad med mera

Är du ensamstående med minimal inkomst?
Citera
2026-08-18, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Du själv föreslog ju det i en av dina trådar? För att ha råd o lämna honom

Det är du som skriver att det är extremt lukrativt. Hur mycket tjänar du?
Citera
2026-08-18, 16:13
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Är du ensamstående med minimal inkomst?
Har varit det i några år nu. Min sambo bedrog mig.
Citera
2026-08-18, 16:16
Medlem
Citat:
Har varit det i några år nu. Min sambo bedrog mig.

Jag beklagar din situation. Lämnade du pga otroheten?
Citera
2026-08-18, 16:20
Medlem
jjujjus avatar
Citat:

Håller med dig.
Jag vet inte vad TS vill att vi ska göra?
Hon vill inte lösa problemet men hon vill gnälla ändå? Jag ser inte poängen med tråden längre.

Köp en dildo och tillfredsställ dig själv
Blunda när ni har sex eller kör ställningar enbart bakifrån så slipper du se honom
Kör rollspel där han har en mask så att du kan fantisera om någon annan

Det här handlar inte ens längre om vännen. Det här handlar enbart om att TS vill skilja sig och känner sig fast i ett fängelse, ingenting annat. Det där med analsex är bara en undanflykt. Hade hennes libido varit högt så hade hon stuckit för vääääääldigt länge sedan.

Sök hjälp i någon kvinnojour om du blir utsatt för våld. Eller ring polisen helt enkelt
Citera
2026-08-18, 16:21
Medlem
Connykrims avatar
Citat:
Det är du som skriver att det är extremt lukrativt. Hur mycket tjänar du?

Kände en dam på 34 som gjorde ca 50tusen i mänaden.
Citera
2026-08-18, 16:21
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Tack för att du delar med dig. Eftersom du själv inte befunnit dig i ett lika långt förhållande och dessutom själv varit otrogen kanske du inte ska gå så hårt på mig? "[...] ni kvinnor aldrig kan ta ansvar för era handlingar eller lustar heller för den delen."...Bara en tanke.

Jag menade bara att det är du som skall kunna leva med dig själv efteråt.
Jag dömer dig inte, och gör det ännu mindre nu, när jag har läst att han vägrar skiljas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in