2026-08-18, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Problemet är att det inte riktigt finns ett "slut" förrän dina fantasier åtminstone testas. När du får känna på och vet att den du älskar inte är den du målat upp så kan din hjärna bärja släppa det hela.

Antingen tar du steget och spräcker hål i bubblan du blåst upp och landar i verkligheten eller så finner du dig i att du får leva omättad.

Generellt (läs definitionen av ordet om du ska argumentera emot) så är män oftare otrogna, ja. De är sädesspridare vilket biologiskt är ett kön som inte "behöver" bry sig om vilken partner de tar. Män är också mer visuella. De ser ngt de gillar så går de igång. Därav att porr fungerar för män. Kvinnor behöver mer. De analyserar ens partner eftersom evolutionärt är de äggbärare. Riskerna med det är att ägget befruktas och resurser behöver allokeras till det liv som sen kläcks ur. Därav är kvinnor mer benägna att vara känsliga och behöva mer emotionell och substans när de väljer partners. De ligger inte runt med vem som helst på samma sätt som män gör. För kvinnor är det därför romantasy (och liknande berättelser) som är nyckeln snarare än porr. Bara för att en kvinna är våt betyder det inte att hon är psykiskt kåt (varför många män är korkade nog att tro det är för att de själva fungerar så).

Visst är individer olika och man kan, om man har lite sunt förnuft, gå emot sina biologiska drag. Lite som att alla känner alla känslor men alla utagerar inte de. Blir jag arg eller ledsen börjar jag inte slåss som en 12-åring. Blir jag kåt på någon drar jag inte fram kuken eller börjar vara sliskig mot de. Man begränsar ens egna känslor.

Ingen "håller fast dig" utan du är fri att göra dina egna val. Ligg med snubben om du känner för det. Kanske diskutera det med din partner? Är han inte tillräcklig för dig och ni ska leva X antal år till är det jävligt korkat att bara låtsas som ingenting.

Kommunikation löser de flesta problem men det ska ske med partnern, inte källarrunkare på FB. Snacka med personen som du tycker är dina "kedjor" istället.

Jag är inte intresserad av sex med andra män generellt utan har någon slags förälskelse eller åtrå till just den har specifika mannen. Vill absolut inte hålla på med någon annan. Det vore givetvis helt okej att min man var med någon eller några andra kvinnor.
Citera
2026-08-18, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminatore
Titta dig i spegeln och fundera på vad du håller på med. Skulle det vara värt erat äktenskap för en romans? Ibland kan man sukta efter saker men man behöver inte agera på allt. Som sagt. Tag fram ert bröllopsfoto och tänk på vad du ville just då. Prata med din man mer. Knyt ihop ert förhållande för jag antar att du går och drömmer hela dagarna om denne andre person. Inte sunt.
Nummer 2. Sök hjälp.

Jag har gjort detta och liknande i 6 år. Har dock inte sökt hjälp. Hur söker man hjälp för en sån här sak?
Citera
2026-08-18, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvarjag
Han vill inte skilja sig. Diskussionen har varit uppe på tapeten (på mitt iniativ). Han vill inte höra talas om det.
Ok men på nåt sätt får du ju kommunicera med honom så att ni antingen kommer framåt i erat förhållande/äktenskap då du verkar vara jävligt olycklig eller nån annan lösning.

Vet han om att du tränar efter nån annan och har gjort i alla dessa år? Fantiserar om hans vän? Berättar du det så kanske han vill ta ut skilsmässa. Eller ger dig nåt slags frikort så att du blir ”lycklig” igen.
Citera
2026-08-18, 15:47
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Tack för ditt inlägg. Jag önskar min man resonerade som dig men det gör han inte, kanske i framtiden. Självklart får han frikort. Han kan få 100 mot ett.
Ojjj!!! Då gillar man verkligen inte sin man

Du vill ju bara bli av med gubben till vilket pris som helst. Hur jävla kass är han egentligen? Kan han inte bara ta på sig en mask när ni har sex så kan du låtsas att det är hans polare? Vi har alla gjort det någon gång, amen 🙏🏻

Prata med någon som kan hjälpa dig skilja dig trots din ekonomi. Måste vara skitjobbigt att gå runt och tänka på att man vill bli rövknullad av någon annan varje dag, jag hade fan inte orkat det. Om nu den sexuella biten är så viktig för dig?
Citera
2026-08-18, 15:52
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Självklart vill jag inte just pga konsekvenserna.

Då så. Sluta gnälla. Du gör ju vad du vill.
Citera
2026-08-18, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Jo emotionell otrohet är riktigt vidrig. Går inte att knulla med dom.

Är ändå övertygad om att TS använder sin unga kollega som en verklighetsflykt. Hon har varit missnöjd med relationen i flera år och så mötte hon en person som fick det att kännas lite ljust i en mörk tillvaro. Nu använder hon fantasin om honom som ett sätt att överleva vardagen.
Been there done that fast jag var 24 ca.
Tog till slut tag i situationen men det blev inget ligga med fantasin. Tappade intresset så fort separationen var över. Skaffade sedan en model kk med autism och ocd. En importerad hora från Transsylvanien och jag såg min chans till ett evigt liv.
Hon levde på protein shakes och hennes röv stank kadaver. Hon envisades alltid om att gå ner på mig. Hennes besatthet av att ge mig oralsex exalterade nog tarmen på henne och resulterade som oftast i att hon släppte väder som om det inte fanns en morgondag.
Jag förväntade mig mer av en vampyr som sade sig vara 10 år äldre än mig själv.

TS gör bäst i att separera från sin man. Efteråt kommer hon att inse att hennes lover boy bara var en verklighetsflykt och hon kommer inte att vilja ta i honom med tång ens.

Tack för ditt bidrag men detta har pågått lite längre än ditt förhållande vid 24.... Hur blir det bättre att lämna båda männen?
Citera
2026-08-18, 15:55
Avstängd
StoreSvartes avatar
Citat:
Självklart förstör jag för dom. Dom har sina rutiner och sitt liv. Det blir väldigt stökigt med en skilsmässa. Det godkänner inte ens min man så det är svårt att realisera.

Din man bestämmer väl inte över dig. Livet är för kort för att leva i misär. Du har ju skapat trådar om hur olycklig du är i flera år nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Ok men på nåt sätt får du ju kommunicera med honom så att ni antingen kommer framåt i erat förhållande/äktenskap då du verkar vara jävligt olycklig eller nån annan lösning.

Vet han om att du tränar efter nån annan och har gjort i alla dessa år? Fantiserar om hans vän? Berättar du det så kanske han vill ta ut skilsmässa. Eller ger dig nåt slags frikort så att du blir ”lycklig” igen.

Det går inte att diskutera sånt här med honom. Han är inte mottaglig. Jag föreslog äktenskapsrådgivning m.m men han tror inte på sånt. Han godkänner inte skilsmässa heller.
Citera
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson

Tror det är väldigt svårt att dölja. Man blir ju extra glad när man ser vännen och ens ögon börjar tindra. 🤩 Ens partner känner ju en in och utantill så minsta lilla skiftning så har han redan lagt märke till att man tycker att grannen/vännen är sexig.

Jag tycker synd om TS. För jag vet hur det känns. Man älskar sin sambo men man är inte lika tänd på honom längre, och så dyker den där sexiga grannen upp som är allt man TROR att man vill ha..

Men det är det inte. Det är ens egna fantasier som byggt upp honom och satt honom på en piedestal. Det här är vanligare än vad ni tror.. folk pratar bara inte om det. Det var i alla fall början på slutet för mig

Jag lämnade honom tillslut.

TS kommer också lämna honom tillslut. Nu stannar hon på grund av rädsla och oro. Ekonomin och barnen.
Citera
2026-08-18, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Ojjj!!! Då gillar man verkligen inte sin man

Du vill ju bara bli av med gubben till vilket pris som helst. Hur jävla kass är han egentligen? Kan han inte bara ta på sig en mask när ni har sex så kan du låtsas att det är hans polare? Vi har alla gjort det någon gång, amen 🙏🏻

Prata med någon som kan hjälpa dig skilja dig trots din ekonomi. Måste vara skitjobbigt att gå runt och tänka på att man vill bli rövknullad av någon annan varje dag, jag hade fan inte orkat det. Om nu den sexuella biten är så viktig för dig?

Hur långa perioder har du levt i celibat eller i ett förhållande/äktenskap du vill lämna? Om något är den sexuella biten uppenbart mindre viktig, eller snarare betydligt mer kontrollerad hos mig än hos väldigt många. Jag vet ju ingenting om just dig nu men jag uppfattar inte att svenska kvinnor delar min verklighet riktigt. Jag har aldrig varit otrogen och lever med jobbiga känslor som jag inte lever ut och har gjort det i åratal. Det kräver ett viss psyke för att orka det, tror jag.
Citera
2026-08-18, 15:58
Medlem
Citat:
Jag är inte intresserad av sex med andra män generellt utan har någon slags förälskelse eller åtrå till just den har specifika mannen. Vill absolut inte hålla på med någon annan. Det vore givetvis helt okej att min man var med någon eller några andra kvinnor.

Ok, bra kuriosa. Vet ej varför du nämner andra män när jag inte alls refererat till det.

Det andra du skriver är återigen ngt du ska ta med din man. Eller vet han om detta att du är öppen som du beskriver det? I så fall borde inte han vara emot att du fullföljer din fantasi så du kan få ur det ur systemet.
Citera
2026-08-18, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Din man bestämmer väl inte över dig. Livet är för kort för att leva i misär. Du har ju skapat trådar om hur olycklig du är i flera år nu.

Skulle jag inte ha barnen skulle jag packa en väska och gå under jorden men det går ju inte att göra så. Jag tror att han skulle skada sig själv, mig eller barnen om jag lämnade trots att han förbjuder mig.hab har hotat om våld men å andra sidan är det kanske vanligt att män gör det när dom blir trängda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in