Jag har aldrig jobbat på em arbetsplats där lagen följs med ett undantag 1 år det var på VOLVO Personvagnar
det var klara papper hederlig firma . Resten har i någon grad varit utanför
Är det inte bristfälliga ställningar så är det trixande med löner. osv osv
Med detta sagt så Hemliga avtal eller inga avtal är regelmässigt till den Anställdes nackdel
Follow the Money Marknadens Osynliga hand gör ju att en Arbetsgivare agerar för att maximera Vinsten.
Han eller framför allt Aktieinvesterare som kan vara pensionärer i Florida skiter i resten
Det 'är ovanligt att Ag betalar bättre än praxis och har historiskt lett till att man får Arbetsgivarföreningen i håret som en ilsken kärring Samt Politiker partiet Rysningar Lönespiral uppåt + Inflation Väck med det..
Har hört om detta på Mindre firmor en par Man ...databranschen Kunden säger vi vill ha Berra Duktig kille Ingen annan .Slutar Berra öppnar eget eller byter firma följer kunden med .Då ser ju chefen till att det inte händer.
Mycket vanligare är Hamburgerbar städnings upplägget
https://www.corren.se/nyheter/linkoping/artikel/svartjobbare-stadade-pa-hamburgerrestauranger/lqg03opr
Visst folk får teckna vilka kontrakt dem vill men tror man verkligen att en Apartheid Nazist agerar för nästans bästa var det så det var i Sydafrika Med hans omdömen " Det är dags att DÖ " Heilandes
Sedan då pågar med Optioner eller Aktier :det kan mycket väl hända att Tesla Får vikande försäljning tom troligt den första som vet detta är gissa vem .Hen går till de stora viktiga investorerna säger det är dags sälja det tänker nämligen jag göra Gör alla de en sk " Exit " kvar sitter mekaren med en option som han kan torka sig i röven med om den ens går använda till det .
Men visst det finns kanske de mekaniker som kan detta .Beror ju på tex om man kan casha in nu samt jobba kvar det år inte säkert det är så.
Visst fanns de som Jobbade för Adolf Hitler Också var med i gänget Fint folks om gasar judar.
Men tror verkligen någon att Musk har bättre villkor än Praxis på marknaden Tror verkligen någon det ?
JAMEN för h..e då hade han lagt fram detta direkt dag 1
Titta här på Fackförenings svinen hoppar på mig helt grundlöst
Då, hade arbetsgivarföreningen rest sig som en man Hjälpt Honom Tryckt till facket ELLER ?