Citat:
Ursprungligen postat av
13stryket
Det har jag missat, märkligt NFC går ut med det beskedet sida 24-25.
Hela utredningen kan likställas med en hönsgård helt ärligt
Det hela är lite förvirrande och jag vet inte om det kommer bli avgörande för rättegången men den initiala bedömningen var att hon hade tillfogats våld på platsen där hon hittades som jag förstår saken, sedan sade NFC i sin analys att de inte kunde fastställa att så hade skett (men att hon levde när hon släpades in). Det fanns dock blodstänk där hon låg på golvet och armen hade flyttats efteråt. Kanske hade hon rört på sig och fått sig en ytterligare smäll även om det inte var mot huvudet.
Det blir mycket trådsanningar med en sån här lång och rörig förundersökning och utredning över lång tid. Handduken som fanns på plats var till exempel inte röd som den har beskrivits utan vit/blå och hade enbart Gärds blod och mindre spår av DNA från Tor. Det hade med andra ord kunnat komma från att han helt enkelt hade använt den. Att skorna var storlek 38 finns det ingen källa på utan det är bara en sanning som skapats under utredningens gång vilket försvaret verkligen ville poängtera och att de var av märket Victory (och därmed måste ha inhandlats i Tyskland) är bara en teori, det är inte fastslaget som med Reebookskorna som var ett säkrare fotspår. Och alla vittnesmål om olika bilar på platsen börjar likna de vilda teorierna efter alla vittnesmål om walkie talkies på stan efter mordet på Olof Palme. Frågar man om vittnesmål om bilar eller walkie talkies så får man det man frågar efter, sedan blir folk påverkade av vad de läser i media och börjar inbilla sig saker.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bemp
Fanns det avtryck på annan plats än trappen? Snackar vi alltså vid ytterdörren?
Det fanns sju avtryck i trappan upp till vinden, ingen annanstans, relativt nära ytterdörren.