2026-08-17, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Haaaaag har rätt

man kan inte undanhålla bevis och slänga fram det hur som helst efter FUP blivit offentligt. därför det heter tilläggs protokoll , att det blivit tillagt efter man beslutar att väcka åtal

Ja, men kan alla posta som folk. Protokollet är tillagt. Inget att grina över från någon part. Ingen överraskningsfest.
Citera
2026-08-17, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
Nej som saht jag har varit med förut och det är inte första gången jag ser en åklagare göra såhär, skulle fö inte förvåna mig om den har ännu mera teknisk bevisning.

Det här borde du känna till om du är den mest kunnige på forumet som har ett högt uppsat jobb inom det här. Jag var säker ifrån början åklagaren hade mera och då troligtvis teknisk bevisning på jag inte tror den v¨gade chansa med inte höra ett vittne före om det hade varit sådan bevisning.

Jag sa åklagaren har mer och jag tror han blir fälld, du sa åklagaren har bara dna på gerds fotöeder inget mera överhuvudtaget och stödde den tesen med en stämningsansökan, du har fö sagt du är heöt säker på jj blir friad.

Jaha okej. Är det några fall du kan referera till? ...hur lät diskussionerna när detta skedde?...och hur blev eftermälet? Måste varit ganska uppseendeväckande tänker jag...

Jag uppfattar det som att vi (eller snarare du) just nu har en diskussion om huruvida jag för 1,5 vecka sedan kunde veta att åklagaren, satt på hemlig bevisning och, skulle utföra en komplott ala´justitiemord. Svaret är: Nej, det visste jag inte...och det kunde jag aldrig tro! Men det är ju superbra att vi har dig i denna tråden som både besitter fingertoppskänsla och någon slags spåkula. Så all cred till dig!
Är det så att du sitter på mer sådan här "förhandsinfo" så berätta gärna det för oss andra här i tråden, så slipper vi bli överraskade igen :-)
Citera
2026-08-17, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Verkar som många drar slutsatsen att skoavtrycket i storlek runt 38 är från en modern kvinna. Men en lågprissko låter mer som något en gamling skulle köpa eller något man köper till ett barn. Skon kan tillhöra en grabb ända ner till mellanstadieålder utan konstigheter.

Skon såldes inte i Sverige. Tror den bars av någon som i nåt sammanhang varit hos Tor och Gärd och som inte vet ett skvatt om att de är mördade.

En annan teori jag spekulerat i är att skorna tillhörde Gärd. Jag fick dålig respons på den idén. Säkert befogat.
Senast redigerad av Bemp 2026-08-17 kl. 22:54.
Citera
2026-08-17, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Fråga inte mig. Fråga PeterNoster

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jodå det finns 1st bild i FUP, från hans CV. Dessutom en bild från hans systers Facebook:

Här är skärmdumpar av bilderna på honom:

https://ibb.co/5y25Bw8
https://ibb.co/zWtByVSj
Ja , man ska ju inte döma hund efter håren, men jag tycker iallafall inte att han ser otrevlig ut.

ska ju inte döma hund
Citera
2026-08-17, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
Nej som saht jag har varit med förut och det är inte första gången jag ser en åklagare göra såhär, skulle fö inte förvåna mig om den har ännu mera teknisk bevisning.

Det här borde du känna till om du är den mest kunnige på forumet som har ett högt uppsat jobb inom det här. Jag var säker ifrån början åklagaren hade mera och då troligtvis teknisk bevisning på jag inte tror den v¨gade chansa med inte höra ett vittne före om det hade varit sådan bevisning.

Jag sa åklagaren har mer och jag tror han blir fälld, du sa åklagaren har bara dna på gerds fotöeder inget mera överhuvudtaget och stödde den tesen med en stämningsansökan, du har fö sagt du är heöt säker på jj blir friad.
Nu har jag inte följt hela tråden, men avslutningen i ditt inlägg att Haaaaag tror att JJ blir friad håller jag med Haaaaag om.

Det säger inget om JJ har utfört morden eller inte, åklagaren kan binda JJ till platsen då morden skedde men inte att JJ har utfört dem.

Åklagaren ska kunna visa utan rimlig tvivel och den tilltalade behöver inte göra något tex att bevisa att han är oskyldig.
Citera
2026-08-17, 22:57
Medlem
EnLitenkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Ja , man ska ju inte döma hund efter håren, men jag tycker iallafall inte att han ser otrevlig ut.

ska ju inte döma hund

Tycker att han ser ut som en potentiell dubbelmördare.
Citera
2026-08-17, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wapocnn
Kan vi snälla lägga ned trådsanningen om att Gerd var vid livet när hon släpades in i ladan? Det är inte alls säkert.

Trådsanning och trådsanning. Påståendet kommer från åklagaren.
Citera
2026-08-17, 22:59
Medlem
Barbros arbetsplats 2005 (Nyhlens kött) ligger 2,7 kilometer från där JJ gick på komvux
Citera
2026-08-17, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Var får du det ifrån? sluta sprid skitsnack.

Sida 24-25 FUP , NFC kan inte hitta några som helst bevis att våld utövats mot Gärd i ladan.
S. 1195:
FL1: Den sammantagna bedömningen av blodstänk och blodansamling kring Gärd bedöms ge stöd för att Gärd utsattes för ytterligare våld inne i ladan, inne i ladan.
Citera
2026-08-17, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
S. 1195:
FL1: Den sammantagna bedömningen av blodstänk och blodansamling kring Gärd bedöms ge stöd för att Gärd utsattes för ytterligare våld inne i ladan, inne i ladan.

Det har jag missat, märkligt NFC går ut med det beskedet sida 24-25.

Hela utredningen kan likställas med en hönsgård helt ärligt
Citera
2026-08-17, 23:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Nu har jag inte följt hela tråden, men avslutningen i ditt inlägg att Haaaaag tror att JJ blir friad håller jag med Haaaaag om.

Det säger inget om JJ har utfört morden eller inte, åklagaren kan binda JJ till platsen då morden skedde men inte att JJ har utfört dem.

Åklagaren ska kunna visa utan rimlig tvivel och den tilltalade behöver inte göra något tex att bevisa att han är oskyldig.
du får jättegärna tro så, jag är av annan uppfattning han har målat iun sig själv i ett hörn med sin berättelse, förstår fortfarande inte varför han gjorde så, det hade varit mycket bättre om han inte sagt något överhuvudtaget, rimliga tvivel får dock finnas annars går det ju aldrig dömma någon ska man ha klart för sig, frågan är vad de nya bevisen får för funktion här nu, och kan det vara så det finns ännu mera taktik ta fram här? Åklagaren sa tidigt i media den har mer än det ursprungliga dna:t jag tycker det är märkligt nästan alla i tråden här helt bortsett ifrån det uttalandet, subjektiva teorier grundade på det som stått i aftonbladet ger jag faktiskt inte mycket för.
Citera
2026-08-17, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Skon såldes inte i Sverige. Tror den bars av någon som i nåt sammanhang varit hos Tor och Gärd och som inte vet ett skvatt om att de är mördade.

En annan teori jag spekulerat i är att skorna tillhörde Gärd. Jag fick dålig respons på den idén. Säkert befogat.

Skon såldes inte i svenska butiker. Men Deichmann hade en sajt på svenska sen flera år och säkert även postorder.

Jag tror också det kan varit Gerds sko. Dock framgår det av FUP att hon hade 36-37 i skostorlek. Så kanske att 38 är för stort.

Några bra bilder på trappen hade verkligen inte skadat här. Irriterande att man bara kan se de överlappande skoavtrycken i avbildningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in