Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
1. Nej det är en felaktig beskrivning. Man behöver definitivt inte vara fullt medveten om att den andre inte vill för att ändå anses vara en våldtäktsman och dömas till 3 års fängelse.
2. Varför vänder du inte på detta? hur ska kvinnor kunna gå fredade om vi lämnar fältet öppet för män att kunna våldta utan konsekvenser?
Jag är säker på att även vi på "vår" sida inte vill lämna fältet öppet för något sådant. Helt sjukt att du så här långt in i den här tråden skriver något sådant.
Vem/vilka är det som gör en bedömning om vad den misstänkte och målsäganden i stunden har känt och tänkt? Hur ska de kunna komma fram till "rätt" tolkning utan rimligt tvivel när det står ord mot ord och ingen annan bevisning finns?
Men för helvete, läste du ens vad jag skrev?
"Att våldta är att ha sex med någon fast man är fullt medveten om att den andre inte vill
eller inte har gett ett medgivande eller inte kan ge ett medgivande."
2. fast det är ju vad ni vill....ni vill inte ha en samtyckelag...Det ska alltså vara lagligt att kunna skita i vad en motpart egentligen vill i saken och knulla på ändå och slippa straff när detta är möjligt...för uj uj uj...lilla jag förstod ju inte att hon inte ville...Hon låg ju bara där medvetslös, eller apfull...eller stel som en pinne och självklart! då betyder det ju juridisk att vederbörande är "knullbar".
3. För hundraelfte gången säkert....
När det inte finns bevis eller inte tillräckligt starka bevis, så hamnar i regel inte anmälningar ens i domstol. Det är liksom polis och åklagares jobb att ta reda på bevisläge innan och sen göra ett avgörande om detta går ta till en domstol eller inte.
De allra flesta anmälningar 90% läggs ner direkt.
och ungefär 5% av alla anmälda våldtäkter blir till fällande domar.
Inte tillräckligt lite för er eller hur?