Citat:
Ursprungligen postat av
taklist
GM själv har sagt att det hände något tumultartat på Tisdag förmiddag och kort efter så stängs hans telefon av så det känns ju högst sannolikt att brottet har skett under förmiddagen.
Tack, jag har läst det. Kan inte riktigt se varför TN skulle försöka ljuga om en sådan sak, men samtidigt har jag sett så många gm ljuga och manipulera sina svar i förhör, vilket förstås har som syfte att förminska eller lägga villospår osv.
Jag har inte följt så många fall, men ännu aldrig sett en gm som talat sanning hela vägen.
T ex kan ju en gm vilja försöka få det att se ut som att det är mer impulsivt än det är, att händelserna inte skedde på det vis som det skett. Gm kan ha städat, arrangerat, försökt få det att se ut på visst sätt som skulle kunna tolkas som förmildrande eller inte lika allvarligt.
Men jag håller med, att det skedde påförmiddagen kan stämma nu när det framkommit samstämmig uppgift från en trådanvändare också.
Däremot tänker jag att avstängning av mobil vid 11:55 inte nödvändigtvis tyder på att brottet skett i nära anslutning till den tidepunkten. Det kan finnas andra skäl till varför den stängdes av då.
Dels tänker jag att efter ett våldsamt mord, kanske man inte i första hand tänker på mobilen direkt, särskilt om det inte är planerat.
Jag tänker också att man kanske inte vill med bilodiga händer ta i en mobil, och så lite som möjligt lämna spår efter sig. Vilket borde i princip vara omöjligt i den här sitsen...
Och varför skulle man vilja stäng av sin mobil? En anledning är väl tt om man ska göra sig av med grejor och fly, vill man inte att spåren ska lämnas och synas. Men så länge man är kvar i huset, ingen vet om brottet, finns det en anledning att stänga av den?