2026-08-17, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jag är inte förvånad. Många kör som idioter och sparar marginellt med tid av omkörningar.
Fundering om bilden i Aftonbladet som visar en lastbil strax före olyckstillfället var den man körde om?

Grön trailer med orange text.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1487128

Du tror inte det är DSV lastbilen som verkar ha blivit träffad på sin vänster sida och där ambulanserna står?
Citera
2026-08-17, 15:13
Medlem
Helvete 3 döda
Citera
2026-08-17, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Men hur hamnar man i mötande körfält ?

Kan väl finnas 7000 anledningar.
Citera
2026-08-17, 15:28
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Kan väl finnas 7000 anledningar.

Nej inte alls, varken snö eller halt på vägarna, hände mitt på ljusa dagen. Jag gissar nån som hade lite för bråttom och det slutade som det slutade.. så jävla onödigt
Citera
2026-08-17, 15:31
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Du tror inte det är DSV lastbilen som verkar ha blivit träffad på sin vänster sida och där ambulanserna står?

Sunimod spekulerar i om olycksbilen har kört om den gröna lastbilen innan krocken med DSV-lastbilen.
Citera
2026-08-17, 15:33
Medlem
Snusaren94s avatar
Någon som har status på viltstängsel vid platsen? Ser ju ut att finnas, men tycker också det ser lite "halvtrasigt" ut? Kan det vara en eventuell anledning?
Citera
2026-08-17, 15:35
Medlem
Raggarspinns avatar
Som yrkeschaufför så ser man dagligen b-förare som tar stora risker i trafiken. Det är som att lastbilar inte finns i deras värld. Jag har själv blivit påkört ett X antal gånger och jag har fått höra ”såg du mig inte” när de har kört in i mig. Jo, men såg du inte den stora gröna farkosten framför dig brukar jag kontra med! Yrkeschaufförer är utsatta både för suicid och b-förare som missbedömt situationen. Och kör man tungbil så är det inte mycket man kan göra bakom ratten när det kommer en bil mot en.
Citera
2026-08-17, 15:37
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Ja de glömmer att det ju ska vara "lätt att göra rätt"

jag tycker det är fel att de aldrig skriver att man ska fylla filerna vid vägbygge heller.
standard är att de skriver varning för att 2 filer blir 1 om 700 m och där börjar folk gå över i 1 fil direkt, å kön börjar sen 500 m före varningen. idioter.
de borde ha en skylt där; "FYLL FILERNA" eller nåt..
Dumheter, fordonen från bägge filerna ska ändå ihop till en fil senare.
Då måste ALLA i "fil 1" sakta in och släppa in trafik från "fil 2", eventuell vinst blir minimal medan risken för kaos ökar lavinartat om alla ska pressas ihop igen i slutet av "fil 2".
Citera
2026-08-17, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Då måste ALLA i "fil 1" sakta in och släppa in trafik från "fil 2"
Idiot, lär dig blixtlåsprincipen eller lämna in körkortet.
Citera
2026-08-17, 15:41
Avstängd
man får komma överens när en fil försvinner, tänk blixtlåsprincipen
småstrul där överväger aldrig att trafiken står still 500 m innan det kommer varningar så det blir kökrockar
såhär gör tyskarna, och de kan sin trafik

Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Då måste ALLA i "fil 1" sakta in och släppa in trafik från "fil 2", eventuell vinst blir minimal medan risken för kaos ökar lavinartat om alla ska pressas ihop igen i slutet av "fil 2".
Citera
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Det var väl DSV lastbilen de krockade med.
Citera
Medlem
Raggarspinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusaren94
Någon som har status på viltstängsel vid platsen? Ser ju ut att finnas, men tycker också det ser lite "halvtrasigt" ut? Kan det vara en eventuell anledning?
En anledning till vad då?
Personbilen har kört mot trafiken och orsakat en allvarlig olycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in