Jag ber om ursäkt om jag inte lyckats citera på rätt sätt och alla som bör, tidpunkterna är tagen från slemhinders sammanfattning som moderatorn har lagt ut i början av tråden.
[quote=To.Ivrig|95692588]
Tipsar igen om poddavsnittet som Ms Elliot tipsade om igår kväll:
Podd: Ursprungligen postat av Ms Elliot
https://podcasts.apple.com/se/podcast/mitt-i-livet/id1206542970?i=1000783231397
• De sista vittnena som såg paret tillsammans har sett dem bada dagtid och ta en promenad kvällstid måndagen den 3:e augusti.
[quote=To.Ivrig|95692588]
Kvinnan (BO) gick framför mannen (MGM) på en väg:
Jessica: "Hon levde ju på måndagskvällen, då det var folk på ön som har sett hur dom två har gått på en väg, hon har gått framför mannen (mördaren)."
Jessica: "Där det var det tydligt att stämningen var spänd."
Vittnet ska ha sagt (om situationen där BO går framför mannen på en väg):
"det där är inte ett par som är sams".
Från här och fram till den mystiska kajakmannen paddlar förbi familjen på klippan finns inga vittnesuppgifter om BO och MGM.
Troligtvis är det under denna tid BO dödas.
Bröt sig in i annat hus för att duscha:
Och så uppgiften om att MGM bröt sig in i ett hus för att duscha:
"Sen hade han brutit sig in i ett hus och gått och duschat hos en familj"
"På vår ö. Hos typ våra grannar"
Kan han ha gjort det innan han paddlar iväg första gången och kanske försöker göra sig av med mobiltelefoner och eventuellt annat?
• 11:55, tisdagen den 4:e augusti, stängs MGMs telefon av på Sollenkroka ö. Detta enligt polisens pejlning av telfonen.
Detta sammanfaller med när familjen på klippan ser den mystiska kajakmannen
• Användare i tråden uppger att de sett MGM paddla kajak runt 12-13:00 vid lunch samma dag som mordet ägde rum, ungefär 3 km från ön.
Expressen
https://www.expressen.se/nyheter/pa-flykt-i-33-timmar-mystisk-man-i-kajak/
"– Vi satt på en klippa på vår ö och käkade, hela familjen. Då paddlade det förbi en kille väldigt nära, vi fick ögonkontakt. Alla är så trevliga här ute i skärgården, när man paddlar förbi säger man hej. Men han gjorde inte det, säger mannen på grannön."
Om han hade haft blodiga kläder, så hade de som satt på klippan noterat det, efter som han "paddlade väldigt nära", så nära att men enkelt skulle kunna prata med varandra.
Det skulle kunna tyda på att MGM duschat och bytt kläder innan han paddlar iväg.
• Runt 14:00 uppger en person sig ha sett en man med liknande signalement gå ut med sopor från brottsplatsen, och ned till en sopstation.
MGM måste ha paddlat tillbaka och gått tillbaka till huset för att städa mer.
• 16:21 tillkallas polis efter att en anhörig anmält händelsen. Enligt podden ska det vara sonen och hans vän som hittar BO
När det gäller kajaken så omnämns den som stulen, men MGM säger i förhör enligt TV4
https://www.tv4.se/artikel/0AEd4RyxNUuQhGn2NAODU/pojkvaennens-egna-ord-taenker-pa-hennes-liv-som-jag-tog-bort
"– Jag har varit där i dryga två veckor. Vi har varit där ute och gjort saker tillsammans som man gör.
Vi har paddlat och badat och tränat. Och gjort liksom... fina saker. Lagat mat, njutit av sommaren, säger han i utredningen."
Kan det vara BOs kajak han använder?
Det verkar som han efter det att han städat och gått till sopstationen ger sig ut och paddlar igen för att fly.