2026-08-16, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Håller med, när jag läste att hon tänkte åka ut till ön utgick jag från att människan var en mytoman. Jag passerar där varje helg med min båt och i respekt för de som bor där går man fan inte i land på just den ön i detta läge. Även om jag är nyfiken på just det.

Sen att skriva ”jag kan inte berätta mer nu” låter mer som nån som önskar lite uppmärksamhet i en flashbacktråd, snarare än praktisk Hyena. Vi får hoppas att de bara rör sig om nån som söker uppmärksamhet.
Ändrar mig. Du är nog närmre sanningen än vad jag var.
Citera
2026-08-16, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finastina2
Det finns uppgifter i media att besöket av barnen var planerat, inte orsakat av oro. Men det verkar vara lite motstridiga uppgifter om det. Ska se om jag hittar tillbaka till källan.

Skulle vara intressant att veta. För en vuxen man håller sig väl vanligtvis borta från exet och nya killen på deras semester, särskilt om BO och exet har en så bra kontakt.

Men exet kan ju ha kommit dit för att hämta/lämna något.
Citera
2026-08-16, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Håller med, när jag läste att hon tänkte åka ut till ön utgick jag från att människan var en mytoman. Jag passerar där varje helg med min båt och i respekt för de som bor där går man fan inte i land på just den ön i detta läge. Även om jag är nyfiken på just det.

Sen att skriva ”jag kan inte berätta mer nu” låter mer som nån som önskar lite uppmärksamhet i en flashbacktråd, snarare än praktisk Hyena. Vi får hoppas att de bara rör sig om nån som söker uppmärksamhet.

Jag tror inte på denna person alls, speciellt inte med tanke på tidigare poster här i tråden. Kolla själva. Ingen hyena utan någon som söker uppmärksamhet då den skrivit trams och även blivit ombedd att inte skriva här p.g.a. det.
Citera
2026-08-16, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Skulle vara intressant att veta. För en vuxen man håller sig väl vanligtvis borta från exet och nya killen på deras semester, särskilt om BO och exet har en så bra kontakt.

Så här skriver Expressen:”Den mördade kvinnan skulle få besök av sin familj i sommarhuset på ön Sollenkroka.

De ringer redan kvällen innan, måndagen den 3 augusti, utan att få svar vilket är ovanligt. En granne säger att han ser kvinnan och hennes nye pojkvän gå ner för att ta ett bad vid midnatt. När familjen inte får svar på tisdagsmorgonen stiger oron och de åker ut till ön där de hittar kvinnan inne i sommarhuset, död.”

(Kan tyvärr inte länka då jag är en boomer 🙂 men det låter ju som att de har bestämt att de skulle komma på tisdagen men att de eventuellt åkte ut lite tidigare än
planerat. Lite oklart.)
Citera
2026-08-16, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Kan inte berätta mer just nu.men det verkar ha varit ett utdraget förlopp.stackars fina Åsa.

Är du säker på att du åkte till rätt ställe och rätt hus? För det kanske inte är så lätt att ta sig till Sollenkroka Ö. Hur kom du dit förresten?
Citera
2026-08-16, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar

Håller med. Hämtat eller lämnat något eller hjälpt till att fixa något som BO inte kunde. Men visst är det lite ovanligt. Kanske var hon lite orolig redan då och bad x-et komma ut.
Citera
2026-08-16, 19:54
Medlem
Tintin257s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finastina2
Så här skriver Expressen:”Den mördade kvinnan skulle få besök av sin familj i sommarhuset på ön Sollenkroka.

De ringer redan kvällen innan, måndagen den 3 augusti, utan att få svar vilket är ovanligt. En granne säger att han ser kvinnan och hennes nye pojkvän gå ner för att ta ett bad vid midnatt. När familjen inte får svar på tisdagsmorgonen stiger oron och de åker ut till ön där de hittar kvinnan inne i sommarhuset, död.”

(Kan tyvärr inte länka då jag är en boomer 🙂 men det låter ju som att de har bestämt att de skulle komma på tisdagen men att de eventuellt åkte ut lite tidigare än
planerat. Lite oklart.)
Larmet kom väl runt 16.20 och som jag uppfattat det så var det ett planerat besök. Om de hade vetat något om MGM, som tex att han varit hotfull eller våldsam tidigare så är det väl troligt att de åkt ut tidigare än runt 16.00 eftersom med tanke på att de inte fått tag på henne. De blev enligt uppgift oroliga men det är nog mer kopplat till att hon alltid brukar svara eller återkommer när hon ser att de ringt än med MGM. Men det vet vi förstås inte..
Citera
2026-08-16, 20:01
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Nej, det är vi överens om!

Men du måste väl hålla med om att ett dödande kan ske i olika kontexter, i olika sammanhang, under olika omständigheter - och måste ju bedömas därefter!?

Tycker du exempelvis inte att det är skillnad på om; exempelvis två kriminella personer gör någon form av knarkuppgörelse och det slutar med att den ena knivhugger den andra till döds och; en person som under två veckors tid planerar sin gärning och sedan går in på en skola och skjuter en elev? (...och vill du inte att jag spelar ut "barn-kortet" så kan vi byta ut eleven mot en lärare)
Svar nej på båda.
Citera
2026-08-16, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Mata inte trollen!

Fullt medveten, tack! Läs mitt tidigare inlägg. Men vid konfrontation kanske alla hennes märkliga inlägg upphör. Men nu kan vi väl glömma det....
Citera
2026-08-16, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gonk-Troll
KillenArCP skrev tidigare för att rentvå JE, som tidigt dök upp som misstänkt, att JE inte var på ön vid mordet. Detta kan ha tolkats som om att han inte alls var på ön, men KillenArCP hävdar att han har varit på ön samtidigt med ÅÅ och TN, enligt ovan.

Jag frågade KillenArCP om just detta och fick svar.
Se mitt inlägg #3417.
Citera
2026-08-16, 20:16
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin257
Larmet kom väl runt 16.20 och som jag uppfattat det så var det ett planerat besök. Om de hade vetat något om MGM, som tex att han varit hotfull eller våldsam tidigare så är det väl troligt att de åkt ut tidigare än runt 16.00 eftersom med tanke på att de inte fått tag på henne. De blev enligt uppgift oroliga men det är nog mer kopplat till att hon alltid brukar svara eller återkommer när hon ser att de ringt än med MGM. Men det vet vi förstås inte..
Det tar ju en stund att åka dit från stan.
Citera
2026-08-16, 20:24
Medlem
Tintin257s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anillen
Det tar ju en stund att åka dit från stan.
Förvisso sant men det tar väl i runda slängar lite drygt två timmar att åka kommunalt (inkl färjan) från stan till Sollenkroka ö så vid stor oro borde de ha kunnat vara ute tidigare. Men som sagt enbart spekulation.. De kanske väntade någon timme på förmiddagen och försökte få tag på henne vilket också kan vara rimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in