Citat:
Ursprungligen postat av
ShijieMeng69
125 iq men du skriver som en fjortis och förstår inte ens grundläggande koncept. Jo, tack. Den iq du hittils visar upp är inte speciellt imponerande. Folk på sjöbefälskolan som knappt klarat av att gå ut nian förstår sjövägsreglerna på ett sätt som du har svårt för.
Ett tydlig tecken på att någon gått i särskola är hur de skryter om hur smarta de är.
Trollar du eller du så här dum på riktigt?
Jag har inte någonstans skrivit att Misje Verde inte behöver följa reglerna eller inte kan ställas till ansvarditt inavlade stolpskott. Visa mig exakt var jag skriver att de inte ska vara ansvariga eller att de inte behöver följa reglerna. Gör detta eller lägg ner din mupp
Men din efterblivne.
Särskolan tycks du veta en hel del om...
Du kallar mig dum och jag svarar att jag har 125iq, vad är fel med det, det är ju sant,
vad ska jag svara menar du, ska jag ljuga?
Sjöbefälsskolan, vafan har det med mig att göra?
Vad du sagt och inte sagt, eller rättare sagt, skrivit, det får du väl hålla reda på själv.
Hela vår diskussion grundar ju i att du skyddar fartygskaptenen.
Att han har rätt att inte följa reglerna för hans fartyg var störst, att följa reglerna blir för dyrt, att reglerna är skrivna så de kan brytas osv.
Samt alla andra tokigheter du hittat på, helt ologiskt trams.
Som om det vore hämtat från en 12 årings uppfattning om lag och rätt.
Du måste väl förstå att man inte bara kan köra över och ta livet av folk?
Bara för att kapten inte brytt sig om att hålla koll runt sig och sitt fartyg.
Att skylla på att han inget sett eller hört något kommer han inte långt med...
Men tycker du att du har något som helst rätt i dina påståenden, det är kapten och lotsen från fartyget sitter häktade.
Mannen från fritidsbåten är inte misstänkt överhuvudtaget.