Citat:
Ursprungligen postat av
TrueC
Nej man kan verkligen inte sitta och vänta. Jag är väl kanske lite traditionellt lagd, jag tror att det är som det alltid har varit, mannen får go the extra mile för att få kvinnan att förstå att han är ett kap.
Nu sitter många hemma i pojkrummet och tycker synd om sig istället för att kratta sin egen gång.
Jag håller verkligen inte med om att så är fallet.
Min erfarenhet från högskola och arbetslivet har visat mig att efter 25 är det oerhört svårt att hitta tjejer som är singlar, nästintill omöjligt just eftersom vi som samhälle lever mycket mer socialt isolerade idag än vad vi gjorde förr.
Ser man till tjejers perspektiv är detta en naturlig utveckling, de matas via sociala medier att samhället är farligt och det leder till att många stannar hemma eller begränsar sitt sociala umgänge för att de inte vill bli utsatta för dåliga saker.
Poängen är att du kan anstränga dig till tusen som man och ändå inte lyckas för det härleds till faktorer du inte kontrollerar, faktorer som exempelvis att du skall ha turen att vara på rätt plats vid rätt tidpunkt för att lära känna den tjejen som är singel och letar efter någon.
Det kan verka trivialt men det är allt svårare i dagens samhälle att överbrygga den klyftan som finns mellan folk som förr överbryggades i naturliga sociala sammanhang.