2026-08-16, 09:57
Avstängd
Johan201s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Det är mitt omnämnande av statistiken som du hackar på. Håll dig på banan din fjant.

Kvinnan i tråden kan mycket väl lida av schizofreni.

Så vad? Rättfärdigar det att hon dödar sitt barn för att sedan skära upp deras kroppsdelar och äta upp dem?

Din hjärndöda mupp.

Du är ett säkerhetshot emot din egna barn om du har några.

Du vurmar för kannibalism.
Senast redigerad av Johan201 2026-08-16 kl. 10:02.
Citera
2026-08-16, 10:02
Avstängd
Johan201s avatar
Citat:
Och där lämnade du banan helt och kraschade i diket.

Du är hjärndöd. Du försöker rättfärdiga ett kannibalismbrott.

Fullständigt sinnessjukt att bevittna.

Jag känner själv personer med schizofreni som aldrig gjort en fluga förnär men ständigt känner sig efterföljda. De har barn dem själv, inte fan skulle de få en tanke på att mörda deras barn för att sedan äta upp dem.

Dina statistikkällor är ”trust me bro”.

Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Inte ens i min vildaste fantasi hade jag kunnat komma på en sån här sjuk grej för en skräckberättelse eller liknande. Helsike vad demoniskt.

Äsch, enligt ”ReedMe” så är det bara någon slags psykos hon var inne i för statistiken på Reddit sa att så är fallet. Ingen ond handling alls.
Mörda och äta upp sitt barn? Vadådå?
Senast redigerad av Johan201 2026-08-16 kl. 10:20.
Citera
2026-08-16, 10:32
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan201
Genuint ond är att mörda din 4-åriga son sedan äta upp hans kroppsdelar.

Det är att vara genuint ond.

Fullständigt absurt att människor försöker bortskylla det på någon slags ”psykos”.

Det är för fan kannibalism.

Kan det inte vara både och?
Citera
2026-08-16, 10:34
Avstängd
Johan201s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Kan det inte vara både och?

Jo, det är det jag säger men enligt ”ReedMe” kan det inte det. Användaren kallade oss onda för att vi påstod att brottet som kvinnan begick var ond. Rättare sagt demoniskt brott.
Senast redigerad av Johan201 2026-08-16 kl. 10:36.
Citera
2026-08-16, 10:38
Medlem
Citat:
Jo, det är det jag säger men enligt ”ReedMe” kan det inte det. Användaren kallade oss onda för att vi påstod att brottet som kvinnan begick var ond. Rättare sagt demoniskt.
Beror väl på definitionen av både psykisk sjukdom och ondska. Jag skulle säga att alla oavsett kön som börjar äta sitt barn har det skevat ur i skallen på. Håller du med?
Om man då kallar det ondska eller psykos bli då underordnat att det skevat ur i skallen på personen.
Citera
2026-08-16, 10:44
Avstängd
Johan201s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Beror väl på definitionen av både psykisk sjukdom och ondska. Jag skulle säga att alla oavsett kön som börjar äta sitt barn har det skevat ur i skallen på. Håller du med?
Om man då kallar det ondska eller psykos bli då underordnat att det skevat ur i skallen på personen.

Jag håller med dig samtidigt så anser jag snarare att det är demoniskt gjort. Oavsett kön så är detta en ond handling.
Kannibalism är en ond handling.
Det går att hålla två tankar i huvudet samtidigt, även om man tycker det är demoniskt/ond brott så kan man även förstå att det slagit slint i skallen/psykos som inträffat.
Det bortser dock inte ifrån den brutalt onda handlingen.

”ReedMe” försökte påstå att det var ingen ond handling utan bara en psykos. Det är snarare att förminska brottet.
Vilket är fullständigt absurt.

Som sagt det går att hålla mer tankar i huvudet än en.
Senast redigerad av Johan201 2026-08-16 kl. 10:51.
Citera
2026-08-16, 11:41
Medlem
attack-titans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Vad är egentligen genuin ondska?

Det här är egentligen bara relativism du förespråkar. Ondska är mord, våldtäkt, misshandel, osv. Du understryker att ondskan är subjektiv i ditt inlägg men det är inte så.
Citera
2026-08-16, 11:42
Medlem
attack-titans avatar
Det luktar kannibal från Papua Nya Guinea här.
Citera
2026-08-16, 12:36
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Har funnits, och finns fortfarande, massor av mänskliga kulturer som ser kannibalism av närstående som en god handling.

Man äter sina närstående, som en slags begravning, för att visa respekt och vördnad, och för att göra dem till en del av sig själv rent fysiskt.

Aboriginerna i Australien kan ju ha detta med sig sen gammalt. Praktiseras fortfarande av deras "kusiner" på grannöarna.
Citera
2026-08-16, 12:53
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Jag håller med dig samtidigt så anser jag snarare att det är demoniskt gjort. Oavsett kön så är detta en ond handling.
Det går att hålla två tankar i huvudet samtidigt, även om man tycker det är demoniskt/ond brott så kan man även förstå att det slagit slint i skallen/psykos som inträffat.
Det bortser dock inte ifrån den brutalt onda handlingen.

”ReedMe” försökte påstå att det var ingen ond handling utan bara en psykos. Det är snarare att förminska brottet.
Vilket är fullständigt absurt.

Som sagt det går att hålla mer tankar i huvudet än en.
Det går att hålla mer tankar i huvudet än en, men du verkar rätt låst vid en enda tanke. Tanken att hon är rakt igenom ond.

Att hon är helt rubbad står ju klart. Men hon behöver verkligen inte vara ond för det.

Massor med föräldrar har dödat sina barn "för barnets bästa". Naturligtvis så var det aldrig bra för barnet, men i den störda förälderns perspektiv, så har hon/han "räddat barnet" från ännu större ondska.

Finns flera exempel där psykiskt störda föräldrar mördat barnen pga konspirationsteorier. Att de vill skydda barnen från "en ond värld".

Kannibalismen kanske bara beror på att hon kommer från en primitiv kultur, eller att hon (i sin galenskap) ville att barnet skulle bli "en del av henne".

Eller så var hon rakt igenom ond. Som mördade barnet för att straffa barnet eller pappan, och käkade upp barnet för att hon undrade hur det smakade.

Poängen är att vi inte vet om hon var ond. Det enda vi vet är att hon är spritt språngande galen.
Citera
2026-08-16, 12:54
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Kvinnor som dödar sitt barn gör det oftast under inflytande av en psykos. Kan vara nåt sånt här.

”Psykos” är ett jävla modeord som slängs in i vart och varannat sammanhang.

Vem som helst som dödar sitt barn har en allvarlig psykisk sjukdom. Speciellt om man äter upp barnet.
Citera
2026-08-16, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papahotel
Att säga att nån är ond för att dom gör sjuka dumma äckliga grejjer är oavsett en förenkling, om du tänker efter nån gång till så borde det vara relativt svårt att inte själv komma fram till att friska människor inte gör såna här saker.

Människor med vanföreställningar, psykoser, traumatiserade, avhumaniserade, mentalt skadade, etc står för 100% av all skit i världen, sen kan man diskutera vad som ska göras av dom, rimligtvis så har vi kommit så långt att vi med god precision kan bedöma vilka som det är bäst för alla att vi skjuter av med hänsyn till dom levande och dom döda och vilka vi eventuellt skulle kunna leva som mänskliga köttmotorer.

Dom flesta är ju troligtvis eniga om att en människa som dödar och äter upp sin avkomma i bästa fall kan sparas om man ska använda denne som medicinsk studie eller köttmotor, tyvärr så är samhället för moraliskt svagt att kunna göra den distinktionen.

Om du fortsatt vill kalla det ondska så är jag inte emot det.

Hon är ond. Det är snarare hemskt att du lastar psykiskt sjuka för detta som demoniseras tillräckligt. De värsta sadisterna är psykopater och narcissister vilket INTE är fråga om psykos eller räknas som psykisk sjukdom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in