2026-08-15, 19:12
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/pojke-hittad-dod-mamman-misstanks-for-kannibalism/
Citat:
Pojke hittad död – mamman misstänks för kannibalism
Uppdaterad 7 jul 2026 kl 06.19
Publicerad 6 jul 2026 kl 02.02
En mamma i Australien utreds för kannibalism efter att hennes fyraåriga son hittats död i hemmet.

Polisen beskriver en obehaglig brottsplats som lämnade flera poliser och ambulanspersonal i behov av stöd.
Att döda sin fyraåriga son är knäppt nog. Men att sedan äta av honom det tar väl ändå priset.
Citera
2026-08-15, 19:20
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/pojke-hittad-dod-mamman-misstanks-for-kannibalism/

Att döda sin fyraåriga son är knäppt nog. Men att sedan äta av honom det tar väl ändå priset.
Kvinnor som dödar sitt barn gör det oftast under inflytande av en psykos. Kan vara nåt sånt här.
Citera
2026-08-15, 19:20
Medlem
J.Doessons avatar
Fy fan! Mother of the year..

Undra vad som försiggår i huvvet på såna personer 🤔
Citera
2026-08-15, 19:24
Medlem
Sqrbankens avatar
Inte ens i min vildaste fantasi hade jag kunnat komma på en sån här sjuk grej för en skräckberättelse eller liknande. Helsike vad demoniskt.
Citera
2026-08-15, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Kvinnor som dödar sitt barn gör det oftast under inflytande av en psykos. Kan vara nåt sånt här.
Naturligtvis ska någon försvara henne. Aldrig är ju en kvinna ond i sig själv!
Citera
2026-08-15, 19:50
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Jag gjorde bara en sannolikhetsbedömning byggd på fakta.

Det osar av kvinnohat i ditt inlägg.
Citera
2026-08-15, 20:34
Medlem
Är mamman en migrant från Papua Nya Guinea?
Citera
2026-08-15, 20:48
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Att det inte finns onda kvinnor? Jag vet flera stycken så det är inget svårt att finna.
Frågan är väl mest vad ditt egendomliga resonemang är här. Du vet flera stycken onda kvinnor. Och några av dem har käkat upp sitt barn, eller? Så därmed tycker du inte att det låter särskilt märkligt att brudar käkar upp sin unge lite då och då?
Citera
2026-08-15, 21:16
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Är mamman en migrant från Papua Nya Guinea?
Själv trodde jag att de var aboriginer men på de pixlade fotona i australisk press ser både mor och son väldigt vita ut.
Här är en bild från The Sun eftersom australiska tidningar verkar jävligt gnidna.
https://www.thesun.co.uk/news/39661195/cannibal-mum-ate-son-cops-harrowing-scene/
Citera
2026-08-15, 21:40
Medlem
Citat:

Att säga att nån är ond för att dom gör sjuka dumma äckliga grejjer är oavsett en förenkling, om du tänker efter nån gång till så borde det vara relativt svårt att inte själv komma fram till att friska människor inte gör såna här saker.

Människor med vanföreställningar, psykoser, traumatiserade, avhumaniserade, mentalt skadade, etc står för 100% av all skit i världen, sen kan man diskutera vad som ska göras av dom, rimligtvis så har vi kommit så långt att vi med god precision kan bedöma vilka som det är bäst för alla att vi skjuter av med hänsyn till dom levande och dom döda och vilka vi eventuellt skulle kunna leva som mänskliga köttmotorer.

Dom flesta är ju troligtvis eniga om att en människa som dödar och äter upp sin avkomma i bästa fall kan sparas om man ska använda denne som medicinsk studie eller köttmotor, tyvärr så är samhället för moraliskt svagt att kunna göra den distinktionen.

Om du fortsatt vill kalla det ondska så är jag inte emot det.
Citera
2026-08-15, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jag gjorde bara en sannolikhetsbedömning byggd på fakta.

Det osar av kvinnohat i ditt inlägg.

Kan det vara så att forskningen från början är vinklad?
Aldrig att en kvinna rätt o slätt kan vara ond.

Kvinnor är alltid offer.
Citera
2026-08-15, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Oblaten symboliserar Kristi kropp, så man kan anta att han var en torr jävel. Men det är off topic.

Kan kvinnan ha ätit sitt barn så att det åter skulle bli en del av henne? Att bära det vidare? Absorbera dess krafter?

Kvinnor har för alltid en del av sina söner i hjärnan ändå, utan att äta dem.
Så det är nog inte därför hon käkade upp ungen.
Riktigt vrickat.

Är det här ens sant?
Expressen är ju inte direkt kända för att fara med sanningen.
Låter för skruvat för att vara sant.
Senast redigerad av 45Lokar 2026-08-15 kl. 22:21.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in