2026-08-16, 08:10
Medlem
pickalulus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Symptm
Det var det dummaste jag hört i hela mitt liv, hon har aldrig använt LSD och inte du heller.

Nej naturligtvis inte, tack vare min mamma! Hade du gjort det?
Citera
2026-08-16, 08:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag får aboriginer-vibbar. Det brukar vara dom, när det sker bisarra brott i Australien.
Har du, liksom jag, läst äventyrsböcker om australnegrer, i ungdomen?
Strandsatta sjömäns fasa
Senast redigerad av rosalenin 2026-08-16 kl. 09:14.
Citera
2026-08-16, 08:47
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Har du, liksom jag, läst äventyrsböcker om australnegrer, i ungdomen?
Strandsatta sjömäns fasa

Nej, det kan jag faktiskt inte minnas. Men däremot har jag läst nyheter och noterat sådana mönster.

Det är ju likadant med aboriginerna som med indianerna, att när den vite mannen kom blev de undanskuffade och lever nu i reservat eller - om de inte precis lever i reservat - i hyreskaserner på bidrag. Och då blir det lätt att de tar till flaskan, droger... i stället för att kämpa, kanske. Särskilt som de vet att alla tänker att "h*n kan inte rå för det, h*n är förtryckt, h*n lever i ett utanförskap". Och missbruk i sin tur leder till bisarra beteenden.
Citera
2026-08-16, 08:47
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pickalulu
Min mamma sa alltid att det hände om man tog LSD. Det var lägga sitt barn i ugnen och äta det eller flyga från ett höghus. Så troligen använde mamman LSD.
Måste ha varit skeva i psyket innan.. Vet flera som tagit det och inte ens varit i närheten av såna handlingar.
Citera
2026-08-16, 09:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej, det kan jag faktiskt inte minnas. Men däremot har jag läst nyheter och noterat sådana mönster.

Det är ju likadant med aboriginerna som med indianerna, att när den vite mannen kom blev de undanskuffade och lever nu i reservat eller - om de inte precis lever i reservat - i hyreskaserner på bidrag. Och då blir det lätt att de tar till flaskan, droger... i stället för att kämpa, kanske. Särskilt som de vet att alla tänker att "h*n kan inte rå för det, h*n är förtryckt, h*n lever i ett utanförskap". Och missbruk i sin tur leder till bisarra beteenden.
Missbruk, och nedärvd tro på det vi kallar vidskeplighet (tror inte Jung studerade arketyper hos andra än västerlänningar, men föreställningar som tycks ligga genetiskt tror jag finns hos alla individer. Tar sig olika uttryck beroende på kultur. Nog sagt)
Som andra skrivit, lite mer än droger måste det nog till.
Citera
2026-08-16, 09:22
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan201
Intressant det här.

Så fort någon skriver att denna kvinna är ond som mördar och äter upp hennes 4-åriga son så osar man utav ”kvinnohat”.

Men när kvinnor skriver ”inte alla män, men alltid en man” så osar de inte utav manshat.

Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Kan det vara så att forskningen från början är vinklad?
Aldrig att en kvinna rätt o slätt kan vara ond.

Kvinnor är alltid offer.
Som jag skrev i mitt inlägg så kommer kvinnor som dödar sitt barn pga psykos på första plats. Så säger statistiken.

Att ni tycker att psykiskt sjuka kvinnor är onda kvinnor berättar mer om er än om kvinnorna. Jag skulle gå så långt som att påstå att ni är onda. Eller psykiskt sjuka, i bästa fall.

På andra plats hittar ni kvinnor som dödar sitt barn för att hämnas på fadern, vid ex vårdnadstvist. Där kan vi diskutera ondska på riktigt.
Citera
2026-08-16, 09:36
Avstängd
Johan201s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Som jag skrev i mitt inlägg så kommer kvinnor som dödar sitt barn pga psykos på första plats. Så säger statistiken.

Att ni tycker att psykiskt sjuka kvinnor är onda kvinnor berättar mer om er än om kvinnorna. Jag skulle gå så långt som att påstå att ni är onda. Eller psykiskt sjuka, i bästa fall.

På andra plats hittar ni kvinnor som dödar sitt barn för att hämnas på fadern, vid ex vårdnadstvist. Där kan vi diskutera ondska på riktigt.

Du är psykstörd som att påstår att vi är onda som tycker en person som mördar sitt barn och äter upp det är ond.

Det är fan inte vi inte som begått brottet.

Samtidigt så försöker du rättfärdiga en Mamma som har mördat sin son och ätit upp honom genom att bara kalla hon ”psykiskt sjuk”.

Man kan båda vara ”psykiskt sjuk” och ond som i detta fall när det handlar om kannibalism.
Mord och Kannibalism är en ond handling oavsett hur psyksjuk du är.
Speciellt på en litet barn.
Denna kvinnan är ond.

Fullständigt hjärndöd.
Senast redigerad av Johan201 2026-08-16 kl. 09:44.
Citera
2026-08-16, 09:48
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Du är psykstörd som att påstår att vi är onda som tycker en person som mördar sitt barn och äter upp det är ond.

Det är fan inte vi inte som begått brottet.

Fullständigt hjärndöd.
Du vet. Vid en förlossningspsykos, som tyvärr ibland utvecklas till kronisk psykos, schizofreni, drabbas hjärnan av ödem pga graviditetens påverkan på ämnesomsättningen. Ödemet skapar vanföreställningar hos kvinnan. Hon tappar kontakt med verkligheten. Att du och dina likar anser att detta är ondska kan förstås bero på att ni är helt jävla blåsta också. Ni kanske helt enkelt är för korkade för att vara onda på riktigt.

Ond eller blåst. Take your pick.
Citera
2026-08-16, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Inte ens i min vildaste fantasi hade jag kunnat komma på en sån här sjuk grej för en skräckberättelse eller liknande. Helsike vad demoniskt.

Brutal sinnessjukdom.
Citera
2026-08-16, 09:49
Avstängd
Johan201s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Vad är egentligen genuin ondska?
Mycket av såna handlingar som vi tror är geniun ondska, anses vara rätt av den som begår dem.
Men sedan finns något som man skulle kunna kalla "ond självbild" - där själva avsikten är att vara "ond". Där man medvetet vill bli den demon som andra räds.
Anders Eklund är nog ett exempel på det. Han var en porr-runkare och verkade ha snöat in på tanken "jag är en sån där äckelgubbe", vilket till slut blev till en självuppfyllande profetia när han tänkte något i stil med "för mig som är en äckelgubbe är det ju följdriktigt att sexmörda barn, ty det är sånt som sådana som jag gör".

Charles Manson med sitt hakkors tatuerat i pannan är ett annat exempel - han såg sig själv som ond, även om han verkar ha använt den onda imagen mest för att få brudar.

Ayleen Warnouz däremot (horan som mördade sina kunder) ansåg sig ju ha moralen på sin sida - hon tyckte (irrationellt nog) att alla män var onda, så därför var det rättvist om de dog.

Adolf Hitler och Usama bin Laden tyckte att de gjorde något bra.

Men ja, självklart kan även en kvinna vara "genuint ond". Men om en person faktiskt har psykos, är det ju långtifrån säkert att personen är "geniunt ond" - oavsett kön.

Genuint ond är att mörda din 4-åriga son sedan äta upp hans kroppsdelar.

Det är att vara genuint ond.

Fullständigt absurt att människor försöker bortskylla det på någon slags ”psykos”.

Det är för fan kannibalism.
Citera
2026-08-16, 09:51
Avstängd
Johan201s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Du vet. Vid en förlossningspsykos, som tyvärr ibland utvecklas till kronisk psykos, schizofreni, drabbas hjärnan av ödem pga graviditetens påverkan på ämnesomsättningen. Ödemet skapar vanföreställningar hos kvinnan. Hon tappar kontakt med verkligheten. Att du och dina likar anser att detta är ondska kan förstås bero på att ni är helt jävla blåsta också. Ni kanske helt enkelt är för korkade för att vara onda på riktigt.

Ond eller blåst. Take your pick.

Förlossningspsykos?

Barnet var 4 år gammal och inte ett spädbarn.

Du försöker rättfärdiga kannibalism.

Den enda blåsta här är du.

Jag hoppas verkligen inte du har egna barn, det finns en risk att du äter upp dem för att sedan skylla på att du fick ”en psykos”.

Du är fullständigt hjärndöd.

Båda du som försvarar kannibalism och denna kvinnan som begick kannibalism är onda.
Senast redigerad av Johan201 2026-08-16 kl. 09:54.
Citera
2026-08-16, 09:55
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Förlossningspsykos?

Barnet var 4 år gammal och inte ett spädbarn.

Du försöker rättfärdiga kannibalism.

Den enda blåsta här är du.

Jag hoppas verkligen inte du har egna barn, det finns en risk att du äter upp dem för att sedan skylla på att du fick ”en psykos”.

Du är fullständigt hjärndöd.
Det är mitt omnämnande av statistiken som du hackar på. Håll dig på banan din fjant.

Kvinnan i tråden kan mycket väl lida av schizofreni.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in