2026-08-15, 23:42
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Berätta om dem då. Det kan du väl?
Och är du ens säker på att de vill ha barn?

Vill en kvinna ha barn, så skaffar hon det i regel innan 35.

Har en kvinna inte fått barn innan 35, så kan det finnas olika orsaker till det, som inte har med karriären att göra:
1. Hon kan inte få barn och kunde det inte ens som 20-åring, så hon har satsat på karriären istället.
2. Hon var upptagen med fel man under 20 årsåldern och det tog slut när hon var 30+, han ville aldrig ha barn men invaggade henne i falsk bild av att de skulle få det. Sedan tar det tid för henne att träffa en bra man och vips är hon 35+. I väntan på att hitta rätt man, satsar hon på karriären.
3. Hon har inte träffat rätt man förens vid 30+ och får barn med honom efter 35.
Osv. Osv. Osv. Osv.

Som jag har skrivit tidigare: jag och min partner var över 35 när vi fick våra barn. Inte för att vi är karriärister, utan för att vi var över 30 när vi träffades och det var först när vi två träffades som det blev aktuellt för oss med barn. Min partners tidigare partner hade redan flera barn och ville inte ha fler. Och av mina tidigare partners så var det endast en som ville ha barn (med mig), men då var jag bara 16 år och inte mogen för det ansvaret. Senare partners jag hade var ofärdiga med sig själva och inte redo för barn.

Man måste liksom finna rätt person att få barn med. Och det kan vara snårig väg dit.

Träffat flera kvinnor som toksatsat på sina karriärer. De har samtliga varit feminister och ocharmiga. Vissa "tar" vilken kille som helst att få barn med. Andra har kört ivf in i absurdum. Någon har fått barn med diagnos. Har hört de som vill att deras män ska ta huvudansvaret för barnen. Rena rama häxorna!
Citera
2026-08-15, 23:50
Medlem
NYZ367s avatar
No more children

Jag gick till jobbet varje morgon och hämtade barnen runt 14,30
Med facit i hand de 25 år jag var ansvarig för 3 barn var allt utom stressfria!

Sedan 2002 har jag varit med 2 olika kvinnor som drömmer om barn och jag har samma svar NEJ
Min fru just nu är 18 år yngre än mig, född 1982
- Det var dyrt jobbigt och inte vad jag hade hoppats på att ha tre barn?
Citera
2026-08-15, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Träffat flera kvinnor som toksatsat på sina karriärer. De har samtliga varit feminister och ocharmiga. Vissa "tar" vilken kille som helst att få barn med. Andra har kört ivf in i absurdum. Någon har fått barn med diagnos. Har hört de som vill att deras män ska ta huvudansvaret för barnen. Rena rama häxorna!

Vart har du träffat dessa? Jag har inte träffat en enda sådan!

De kvinnor över 35 som jag känner som inte har barn. Är fina, ömma, omhändertagande kvinnor som jag är övertygad om hade blivit fina mammor!

Vissa av dessa vet jag inte varför de inte har barn. Karrärister är de inte heller, men de har långa utbildningar. Inom människovårdande yrken. Inga "boss babes", inte.

Sedan är det några kvinnor över 35, där jag vet orsaken till varför de inte har barn:

Två kvinnor över 35 som jag känner och som ville ha barn, har aldrig lyckats träffa rätt man att få barn med och de kunde inte tänka sig spermadonation, så de blev barnlösa.... inga karriärister de heller.

Och så kvinnor över 35 som inte vill ha barn, eller som vill ha barn men inser att de inte skulle bli bra mammor så de har låtit bli. Inte heller dessa är karriärister, snarare tvärtom.......

Så återigen: vart träffar du dessa ofrivilligt barnlösa 35+ karriäristerna? Måste vara ett ovanligt släkte, det!
Citera
2026-08-16, 00:00
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Vart har du träffat dessa? Jag har inte träffat en enda sådan!

De kvinnor över 35 som jag känner som inte har barn. Är fina, ömma, omhändertagande kvinnor som jag är övertygad om hade blivit fina mammor!

Vissa av dessa vet jag inte varför de inte har barn. Karrärister är de inte heller, men de har långa utbildningar. Inom människovårdande yrken. Inga "boss babes", inte.

Sedan är det några kvinnor över 35, där jag vet orsaken till varför de inte har barn:

Två kvinnor över 35 som jag känner och som ville ha barn, har aldrig lyckats träffa rätt man att få barn med och de kunde inte tänka sig spermadonation, så de blev barnlösa.... inga karriärister de heller.

Och så kvinnor över 35 som inte vill ha barn, eller som vill ha barn men inser att de inte skulle bli bra mammor så de har låtit bli. Inte heller dessa är karriärister, snarare tvärtom.......

Så återigen: vart träffar du dessa ofrivilligt barnlösa 35+ karriäristerna? Måste vara ett ovanligt släkte, det!

Uppenbarligen uppehåller vi oss på olika platser.
Citera
2026-08-16, 00:04
Medlem
Citat:
Uppenbarligen uppehåller vi oss på olika platser.

Uppenbarligen! Eller så har du fördomar om de där kvinnorna över 35 som du känner. De kanske är mjuka och fina. Men kanske inte mot dig, när de märker din attityd.
Citera
2026-08-16, 00:11
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Uppenbarligen! Eller så har du fördomar om de där kvinnorna över 35 som du känner. De kanske är mjuka och fina. Men kanske inte mot dig, när de märker din attityd.

Jag är alltid trevlig och respektfull (i verkligheten).
Citera
2026-08-16, 00:28
Medlem
Citat:
Jag är alltid trevlig och respektfull (i verkligheten).

Men de märker säkert av hur du ser ner på dem. Sådant märks, vet du! Och då blir de nog inte så trevliga mot dig!
Citera
2026-08-16, 02:03
Medlem
Min orsak är iaf att ingen kvinna vill knulla med mig.
Jag skulle hörna göra nån gravid bara jag slapp ungen sen
Citera
2026-08-16, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Brukar inte sälla mig till kören som frågar efter källor, men detta låter otroligt.

Dessutom: just andra generationens invandrare räknas som Svenskar i en hel del (medveten) officiell statistik för att mörka problematiken, så hur vet man?
https://www.sverigesradio.se/artikel/forskning-barn-till-invandrare-valjer-studier-fore-familj
Citera
2026-08-16, 03:29
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Under krig ökar ökar befolkningen i antal, för att unga par vill gifta sig innan mannen skickas till fronten. Så om vi får krig i Sverige så..

Man kan se det på 1940-talets födelsetal.

När Sverige inte var i krig. Titta också på siffrorna för första världskriget.

130 200 föddes 1913, mängden barn sjönk fram till 1918, och var då 117 955.

Det är i själva verket inte alls ovanligt att födelsetalen sjunker i krig. De sjönk i Tyskland, Sovjet, Italien och Japan under andra världskriget. Födelsetalen sjönk ett tag i Frankrike också, men studsade tillbaka under ockupation och Vichy.

Så det är inte så enkelt som att säga att, bara vi börjar kriga, så kommer det ploppa ut barn.
Citera
2026-08-16, 04:19
Medlem
Vad spelar det för roll om barnafödandet är lågt? Nån som har ett bra svar?
Citera
2026-08-16, 06:14
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
https://www.sverigesradio.se/artikel/forskning-barn-till-invandrare-valjer-studier-fore-familj

Så, det var en klassisk lögn. Igen.

"Andra generationens invandrare får färre barn än de med inrikesfödda föräldrar".

Inte ett ord om etnicitet, således.

Såklart.

Men vart skulle du vara utan ljugmedia på din sida som föder dig med argument?
Tvungen att ta till dig verkligheten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in