Citat:
Ursprungligen postat av
AndersPersson99
Ska jag länka till kvinnorna? Vad menar du, det går inte.
Berätta om dem då. Det kan du väl?
Och är du ens säker på att de vill ha barn?
Vill en kvinna ha barn, så skaffar hon det i regel innan 35.
Har en kvinna inte fått barn innan 35, så kan det finnas olika orsaker till det, som inte har med karriären att göra:
1. Hon kan inte få barn och kunde det inte ens som 20-åring, så hon har satsat på karriären istället.
2. Hon var upptagen med fel man under 20 årsåldern och det tog slut när hon var 30+, han ville aldrig ha barn men invaggade henne i falsk bild av att de skulle få det. Sedan tar det tid för henne att träffa en bra man och vips är hon 35+. I väntan på att hitta rätt man, satsar hon på karriären.
3. Hon har inte träffat rätt man förens vid 30+ och får barn med honom efter 35.
Osv. Osv. Osv. Osv.
Som jag har skrivit tidigare: jag och min partner var över 35 när vi fick våra barn. Inte för att vi är karriärister, utan för att vi var över 30 när vi träffades och det var först när vi två träffades som det blev aktuellt för oss med barn. Min partners tidigare partner hade redan flera barn och ville inte ha fler. Och av mina tidigare partners så var det endast
en som ville ha barn (med mig), men då var jag bara 16 år och inte mogen för det ansvaret. Senare partners jag hade var ofärdiga med sig själva och inte redo för barn.
Man måste liksom finna rätt person att få barn med. Och det kan vara snårig väg dit.