Citat:
Ursprungligen postat av
Osynlige.Mannen
Nej, och saker tål inte att lagras hur länge som helst ens i frysen.Man får ha lite koll på i vilken takt saker konsumeras.
En sak som vi lärde oss mycket av när vi var fattiga studenter, var att föra kassabok. Då får man insikt i vart pengarna går. Den största ögonöppnaren var hur mycket vi spenderade på sällanköpsvaror. Det kan väl inte vara så mycket? Det hörs ju på namnet: Sällan köp. Men det finns många olika sällanköpsvaror, så det blir en bra slant ändå. Och det är en kategori där det verkligen lönar sig att prisjämföra, det kan skilja 2-4 ggr i pris för helt jämbördiga varor. Och det finns fantastiska fynd att göra på loppis. Äkta kristallglas för 25:-/styck. En kopparbottnad kastrull för 50:-. Nästan nya bomullsskjortor för 100:-.
Vill ta din sista mening här. Kläder! Att köpa någon normal t-shirt bara kan kosta 150-200 kr.
Jag är dock inte och har aldrig varit styrd av mode så jag bryr mig inte så mycket om av andra tycker. Det som spelar roll för mig är vad jag trivs i och vad jag vill ha.
Jag vill i rgel oftast ha t-shirts utan tryck eller mönster så då blir det naturligt att handla på lager 157. 30 kr för en t-shirt.
Jag får 4 st för lägre pris än va andra köper en t-shirt för. Visst, de är säkert jättenöjda med att det står New York på den eller Chicago eller vad som helst annars, men sånt spelar ingen roll för mig.
Tror jag har ungefär 25 t-shirts vid det här laget från lager 157, men jag slänger regelbundet de som använts för länge och ser slitna ut, men jag spar så mycket pengar på att inte måsta följa någon slags trend för mode. Jag gillar enfärgat utan tryck. Då sticker jag inte ut och det vill jag inte göra heller.